Latvala i Millener veuen de forma diferent les noves regles del WRC

La setmana passada, el grup de treball del WRC, que opera sota el paraigua de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA), va presentar un important paquet de canvis per al WRC.

Tot i que els detalls només es coneixeran al juny, el que ara tenim són directrius, ara els equips i la FIA afinaran els detalls del reglament, però Richard Millener, cap de l’equip M-Sport Ford, està satisfet amb el que s’ha decidit:

«Moltes de les coses que van esmentar sobre els esdeveniments, les estructures dels parcs d’assistència d’origen local, la flexibilitat de format i promoció són elements que tots vam parlar i en què tots estem d’acord».

Millener a Motorsport.com

«Crec que hi haurà alguns reptes en el camí sobre com integrem aquestes idees en un període de temps tan curt. Els objectius estan marcats, tots hem estat cridant que volíem un canvi».

Millener a Motorsport.com

Conscient que el s’ha fet el primer pas i ara és el moment de posar-se mans a l’obra, però admet que el termini és curt per implantar les normes tècniques per al 2025:

Serà molt difícil tenir noves normes aerodinàmiques (per al 2025). Els equips voldran provar-los, desenvolupar-los i entendre’ls. Hi ha molt per fer en 10 mesos i, de manera realista, seran sis mesos quan resolguem les coses (les regles es publicaran al juny) […].»

Millener a Motorsport.com

Latvala no ho veu del tot clar

El líder de l’equip de Toyota, Jari-Matti Latvala, no veu tan clara la norma del preu de venta del cotxe al final del ral·li de 400.000€. Latvala en declaracions a RallyJournal plantejava un hipotètica situació:

Si un cotxe de 400.000 euros corre, per exemple, al Safari , on queda molt fet malbé, com es determina el seu valor després? O com es determina el valor després d’un tipus de ral·li d’asfalt com el de Catalunya, on el cotxe no es desgasta gaire? Després d’aquests ral·lis, els cotxes tindrien valors diferents.

Latvala

Estem parlant de preus realment cars i significatius per a aquests cotxes. No crec que els fabricants estiguin molt interessats en la idea de vendre cotxes directament.

Latvala

La idea de la FIA és senzilla: convertir el Rally1 en un negoci per als equips, i amb això que molts altres cotxes corren molt ràpidament, en mans de particulars, que després utilitzarien aquests cotxes per competir contra els equips oficials, però Latvala, espera el morro:

Un equip de fàbrica sempre vol fer el millor cotxe possible. I llavors és possible que el fabricant tingui una gran pèrdua en vendre el cotxe. Encara és difícil determinar quin serà el preu del cotxe amb les noves regles

Latvala

Latvala apunta una altra solució:

El concepte Rally2 ha estat molt efectiu. Es basa en definir un rang de preus per a determinats components. Potser s’hauria de buscar aquest tipus d’enfocament en els cotxes de Rally1, és a dir, definir quant haurien de costar, per exemple, les peces de carrosseria i suspensió. Fins ara hi havia la llibertat de triar la millor peça possible, si era possible comprar-la. El cost no era un factor. Controlar el preu de les peces podria ser la solució.

Latvala

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments