Pirelli confirma que les roques seran la principal amenaça d’aquest Safari

Pirelli ha publicat l’informe prèvi al Safari on s’espera que el desgast dels pneumàtics sigui en general mitjà-baix.

Superfícies relliscoses i condicions sovint variables, sobretot dissabte, amb roques soltes i terra solta, amb l’amenaça de pluja sempre present, com en dècades anteriors, poden complicar la vida dels pilots i suposar una dura prova per als cotxes i els pneumàtics.

Aquestes són les principals conclusions que extreuen els enginyers de Pirelli després del reconeixement del Safari. Això vol dir que tots els equips Rally1 han optat per utilitzar l’Scorpion KX WRC SA en comptes d’augmentar la seva assignació de compost dur Scorpion KX WRC a 12. Per tant, tots els equips tindran 28 pneumàtics tous, que va ser l’únic pneumàtic utilitzat en els darrers Ral·lis de Kènia, i 8 durs.

Aquests són els punts clau després d’estudiar les dades d’un esdeveniment on el temps sembla menys amenaçador del que es pensava, malgrat el moviment de la prova a finals de març, inici de la temporada de pluges.

Les cronometrades més exigents són, en general, la primera i la tercera divendres i dissabte, amb un alt nivell d’estrès als pneumàtics, especialment l’emblemàtica cronometrada de Kedong, amb 31 quilòmetres, i Sleeping Warrior (36 km).

En aquests trams i de fet en tots ells, el perill més gran prové de les pedres soltes, que combinades amb les altes velocitats mitjanes augmenten el risc de danys als pneumàtics i al cotxe. Tampoc no s’ha de subestimar l’amenaça que suposa el fesh-fesh, tant en condicions seques com humides, quan es converteix en fang profund i enganxós.

La previsió de pluja probablement durant la tarda comporta el risc de fang i aigua estancada en diversos trams, amb un major risc que les roques esmentades anteriorment quedin més exposades.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments