El WEC arriba per primera vegada Imola per la segona cursa de la temporada 2024

Amb certa expectació, el Campionat del Món de Resistència de la FIA (WEC) es prepara per al seu debut a l’històric Autodromo Internazionale Enzo i Dino Ferrari.

Tot i acollir per primera vegada una prova del WEC, el circuit no és aliè a les curses de resistència, ja que la seva història es remunta mig segle enrere, fins a la cursa inaugural de 1.000 km d’Imola, que va tenir lloc per primera vegada a 1974. Més recentment, el circuit ha estat una presència habitual al calendari de les European Le Mans Series, per la qual cosa és territori familiar per a diversos competidors que participen a l’esdeveniment.

La segona prova de la temporada d’aquest any suposarà la primera sortida en competició del nou hypercar 9X8 de Peugeot amb especificacions 2024, que incorpora millores aerodinàmiques radicals, inclosa la incorporació d’un aleró del darrere.

També hi haurà dos canvis a la llista d’inscrits respecte a la cursa inaugural a Catar. Jules Gounon substituirà Ferdinand Habsburg a l’Alpine, després que un accident als entrenaments deixés l’austríac amb dues vèrtebres fracturades.

2020 Emilia-Romagna GP
© Pirelli

El Cadillac V-Series.R nº 2 tindrà només dos pilots, amb el britànic Alex Lynn i el neozelandès Earl Bamber, ja que Sébastien Bourdais (que es va unir al duet a la cursa inaugural de la temporada) competirà a Long Beach a la ronda IMSA.

Per a la segona prova del campionat del món, Ferrari i Toyota es beneficiaran d’importants reduccions de pes com a part del Balanç de Rendiment (BoP) revisat per als hypercar. S’han realitzat ajustaments en el pes mínim dels cotxes, sent el 499P de Ferrari el que ha rebut la major reducció de pes, 34 kg, cosa que el situa en 1041 kg per a la prova italiana. El GR010 de Toyota també experimentarà una reducció de 29 kg, de manera que ara pesarà 1060 kg.

Altres reduccions de pes inclouen l’Alpine A424 (-28 kg), el BMW M Hybrid V8 (-25 kg) i l’Isotta Fraschini Tipus 6 Competizione (-27 kg), amb l’objectiu d’igualar les condicions entre els cotxes de la categoria reina. A més, la majoria dels cotxes veuran incrementada la seva potència màxima, sent el Cadillac V-Series.R i el Lamborghini SC63 els que rebran els majors augments, amb 18kW i 14kW respectivament.

El mes passat, a les 10 Hores de Qatar, Porsche es va alçar amb la victòria a les categories Hypercar i LMGT3. Tot i això, no falten competidors que intenten destronar el fabricant alemany i amb capacitat per fer-ho.

Amb un traçat de circuit molt diferent i condicions meteorològiques canviants, la segona ronda del WEC hauria de ser una cursa completament diferent.

Horaris

Divendres 19 d’abril

  • Entrenaments lliures 1: 12:00
  • Entrenaments lliures 2: 17:15

Dissabte 20 d’abril

  • Entrenaments lliures 3: 11:10h
  • Qualificació+Hiperpole: 14:45h

Diumenge 21 d’abril

  • Cursa: 13:00h

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments