Cap de setmana desigual entre els dos catalans que estan presents a les categories de suport de la F1. Josep Maria Martí va tornar al podi després de la primera cursa de Bahrain, sumant un bon grapat de punts per al campionat. Boya venia de guanyar a casa però no va poder seguir els camí dels èxits en aquest GP.
Martí torna al podi
Josep Maria Martí va començar el cap de setmana amb unes bones actuacions en els entrenaments lliures, mostrant un ritme competitiu. En la sessió de qualificació, va aconseguir una vuitena posició a la graella, que li va permetre ser optimista de cara a les curses.
Podi a l’esprint
En la cursa esprint, Martí va tenir una bona sortida i va col·locar-se en una magnífica segona posició després de la primera volta. Bearman i Martí van estar lluitant tota la cursa entrant i sortint de la zona de DRS fins que el català va perdre el contacte amb el pilot de Prema en l’última volta acabant en una sensacional segona posició.
Sanció a la cursa principal
Durant la cursa principal, Martí va arribar a col·locar-se en primera posició virtual després de les parades a box dels seus rivals. Després de caure en les últimes posicions del top10 i amb una gran gestió dels pneumàtics va ser capaç d’arribar a la quarta posició final però va ser sancionat amb 30 segons per parar a boxes sota Virtual Safety Car (VSC), acabant fora dels punts.
Boya, castigat
Mari Boya va acabar en 22a posició la classificació del GP d’Àustria. Una posició que el feia treballar més del compte durant la cursa a l’esprint per intentar recuperar i col·locar-se en zona de punts.
Remuntada sense premi a la cursa esprint
El de Les va avançar cinc posicions en els primers compassos de la cursa esprint, però una lluita amb Fornaroli desgastava el seus pneumàtics fent-lo perdre opcions de seguir remuntant al ritme dels de davant. Un toc amb el mateix pilot a l’última volta quan era dotzè el va fer caure deu posicions dient adéu a qualsevol opció de puntuar.
Sanció també a la cursa principal
A la cursa principal, Boya va continuar mostrant un bon ritme, lluitant en el mig del grup i aconseguint alguns avançaments clau. Havent remuntat set posicions, en quinzena posició i amb opcions a entrar en els punts, un toc amb Nikita Bedrin, després d’una errada del pilot català el va fer que caure a la dinovena plaça, ja sense opcions a puntuar. Finalment, Boya va ser sancionat amb deu segons per l’incident amb Bedrin.