L’historial de problemes greus d’aquest tipus en aquesta prova no para de créixer
Al Ral·li del Japó es va produir de nou un greu incident quan una furgoneta va entrar al dotzè tram del ral·li en sentit contrari amb la competició en marxa i amb diversos participants disputant la cronometrada. El vehicle va arribar fins a la sortida del tram on es va quedar aturat davant del Toyota d’Elfyn Evans a la línia de sortida.
El vehicle va recórrer 520 metres en sentit contrari abans d’aturar-se al control inicial de l’especial, després de que el conductor de la furgoneta infringís dos controls de seguretat abans d’accedir al tram.
Es van identificar greus defectes en l’organització, com l’absència de barreres físiques, ja que el punt de control número cinc, on entrava la furgoneta, només estava protegit per cintes fàcilment superables, sense barreres físiques efectives.
La FIA va decidir immediatament prendre mesures i els Comissaris Esportius van ordenar al director de cursa que col·loqués un cotxe estacionat de costat a totes les vies d’accés a trams o blocs plens d’aigua, en un pla acordat amb la delegada de seguretat de la FIA, Michèle Mouton, advertint que si això no es feia i un altre vehicle entrava en un tram, la prova seria immediatament anul·lada.
Finalment, els organitzadors del Ral·li del Japó van ser multats amb 150.000 €, amb 100.000 € suspesos si per l’any que ve hi ha un entrenament dels comissaris abans de la prova, en cooperació amb la FIA i la Federació d’Automòbils del Japó. La multa suspesa s’imposarà si es produeix un incident similar el 2025.
Com sabem, la cursa té un historial de problemes, ja que prèviament s’havien produït falles de comunicació i seguretat els anys 2022 i 2023, amb casos similars d’entrada de vehicles als trams.