La cita va comptar amb un gran nivell de participants – tot i la poca inscripció – amb cinc vehicles de la categoria Rally2
La petita població de Rocafort de Vallbona, situada al marge esquerre del riu Corb, a la comarca de l’Urgell, va viure el passat cap de setmana la primera prova del català de ral·lis de terra. Una cita organitzada per WRC Management i que comptava amb un itinerari pràcticament idèntic a la de la passada edició. A diferència de l’edició anterior, aquesta vegda la prova va gaudir d’un temps gairebé primaveral que va acompanyar al nombrós públic present durant tota la jornada.
Així doncs, els participants d’aquesta setena edició del Ral·li Rocafort de Vallbona tenien per endavant dues cronometrades de 10,43 km i 11,59 km a repetir en tres ocasions. En total 66 km contra el rellotge per recórrer durant el matí de diumenge.
Hernàndez vs Pérez

El duel entre el pilot canari, acompanyat de Pere Requena, al volant d’un Skoda Fabia RS Rally2 de l’equip MAPO, i el català que sortia, com és habitual, amb Axel Coronado a bord – per primer cop – d’un Citroën C3 Rally2 de l’equip Werace, va animar, i de quina manera, el ral·li.
Si Hernández colpejava primer en el tram A, Pérez retornava el cop en el B, arribant al final del primer bucle separats per tan sols 0,9 segons a favor del canari. Per darrere Peláez – Murado amb un altre Skoda Fabia RS Rally2 obria un bon coixí en la lluita per la tercera posició amb els russos de Hyundai, Semenov – Ignatov.
El segon bucle va ser el de l’intercanvi de posicions. Pérez – Coronado es ficaven líders després de marcar el millor registre en el pas pel tram A, mentre que Hernández – Requena feien el mateix en el B per ficar-se de nou en primera posició per un estret marge de 2,1 segons.
Quan semblava que tot estava decidit a favor del pilot canari després de marcar el millor temps en el tercer pas pel tram A, Pérez es treia un escratx estratosfèric, rebaixant en 14 segons el seu anterior registre per aquesta cronometrada. Tot i que el canari rebaixava també el seu temps respecte la segona passada, Pérez i Coronado s’enduien la prova per 4 segons després d’endossar-li 7,4 en aquesta última especial cronometrada.
Les punxades decideixen el podi

Per darrere les coses es complicaven amb l’aparició de les punxades. Peláez – Murado i Marc Comas – Alberto Fernández, que en aquesta prova estrenaven el dorsal 1 en el seu Skoda Fabia R5, patien en el mateix tram, el segon pas pel «B», punxades que els deixaven sense opcions.
Aquesta situació era aprofitada per Semenov – Ignatov que escalaven amb el seu Hyundai i20 Rally2 a la tercera posició de la prova. Tot i poder-se aprofitar de les desgràcies dels seus rivals, els russos corrien de valent en les dues últimes especials per ampliar les diferències amb els quarts classificats.

Tancant el top5 ens trobem a un Pere Rovira i Marc Que amb el Peugeot 208 campió del VolantRACC 2024 fent un ral·li de menys a més, aconseguint uns registres molt destacats a mesura que avançava el dia.
Els Focus i la copa ASR-Khumo

El primer Ford Focus classificat en aquesta prova va ser la del campió de la challenge de 2023, Miquel Pons i Carles Planell. Tot i aquest bon resultat la parella no estava inscrita dins de la nova copa ASR-Khumo organitzada per la FCA, fet que no li computa el resultat per la lluita pel campionat.
Com és habitual entre els Focus, la batalla va ser intensa. Víctor Solorzano – Marc Solà van colpejar primer, mentre que Franc Olivé – Bernat Josep ho van fer després. No obstant això, Miquel Pons i Carles Planell eren els primers classificats després dels dos primers trams, posició que no deixarien fins al final de la prova.
Però per darrere la cosa estava moguda. Olivé que es col·locava segon després del tercer tram, bolcava en el quart, deixant a Solorzano com a segon Focus classificat amb Oriol Dot tercer. Posicions que s’intercanviarien en el quart tram i que, fet i fet, significarien el triomf de la parella Dot – Castellet en aquesta primera prova de la temporada entre els inscrits a la copa ASR-Khumo. Solorzano seria tercer i s’emportava la «Power Stage», mentre que Carles i Laia Garcia acabaven tercers.

Una de les altres novetats per aquesta primera prova del català de terra era la presència del Trofeu de Catalunya per a Vehicles Clàssics. Amb només dos inscrits, Kini Muntada – Jordi Ibarra amb un Ford Escort MkII i Manel Arroyo – Guifré Pujol amb el Porsche 911 SC, la lluita va acabar ràpidament decidida quan el de Porsche abandonava en el primer tram del ral·li.
La pròxima cursa del català de ral·lis serà el Rallye de La Llana l’últim cap de setmana de març, mentre que la terra tornarà el segon cap de setmana d’abril pel Ral·li del Trepat.
Classificació final
- Sergi Pérez Benítez – Axel Coronado Jiménez – Citroën C3 Rally2 – 47’04.5
- Raul Hernández Hernández – Pedro Requena Palomares – Skoda Fabia RS Rally2 – 47’08.5
- Aleksandr Semenov – Aleksei Ignatov – Hyundai i20 Rally2 – 48’35.5
- Jose Luis Pelaez Olivares – Jose Murado González – Skoda Fabia RS Rally2 – 48’43.2
- Pere Enric Rovira Salvado – Marc Que Canals – Peugeot 208 – 54’51.1
- Miquel Pons Feced – Carles Planell Vives – Ford Focus 1.6 16V – 55’42.7
- Oriol Dot Casellas – Domenec Castellet De La Puebla – Ford Focus 1.6 16V – 56’58.7
- Víctor Solórzano García – Marc Solá De La Torre – Ford Focus 1.6 16V – 57’00.2
- Carles Garcia Mateos – Laia Garcia Muñoz De Bustillo – Ford Focus 1.6 16V – 57’26.0
- Sergi Sauquet Solanas – Sara Camprubí Pujals – Ford Focus 1.6 16V – 57’45.5