El gal·lès, en la seva segona aparició amb el Toyota Yaris, ha guanyat dos dels quatre trams en les pistes forestals de Suècia i Noruega. Ha acabat segon en els altres dos trams per a sumar un avantatge de 8,5 segons.
La caiguda de les temperatures nocturnes ha fet que les pistes fossin una barreja canviant de gel i terra, amb una mica de neu que ha fet una aparició una mica tard però benvinguda per a aquesta segona prova del Campionat del Món de Ral·lis.
Evans ha guanyat la primera especial, però Tänak ha reduït el seu avantatge a només dues dècimes en la següent. Un altre temps més ràpid ha permès al pilot de Toyota estirar el seu avantatge en un dia que va ser escurçat abans de la sortida a causa de les condicions meteorològiques.
«Les sensacions amb el cotxe han estat molt bones i no podem queixar-nos d’un dia així. És bo, però hem de fer-ho tot de nou demà. Qui sap com estaran les condicions, però haurem d’adaptar-nos al que se’ns posi per davant», ha dit Evans.
Tänak, que ha tornat fort després de l’accident a Monte-Carlo, estava content després de poc temps al volant del Hyundai i20 en la seva primera temporada amb l’equip coreà.
«No ha passat molt de temps amb el cotxe i l’estem portant pas a pas. La sensació segueix aquí, aquestes coses passen, però he passat molt de temps fora del cotxe. Per descomptat, vull passar tant temps en el cotxe com sigui possible i avui ha sigut bastant curt, però he après molt».
Rovanperä, un novell de luxe
La jove sensació Kalle Rovanperä ha acabat a 5,8 segons més enrere en la tercera posició amb un altre Yaris. El finlandès, fent només la seva segona aparició en la màxima categoria, ha baixat del segon lloc després de concedir uns segons vitals quan se li ha parat el seu motor al principi de l’especial final.
Sébastien Ogier ha posat un tercer Yaris entre els quatre primers. El francès ha acabat la jornada a 17,8 segons del líder i planejant canvis de posada a punt durant la nit per a tractar d’igualar la velocitat dels seus companys d’equip de davant.
Esapekka Lappi és cinquè amb el seu Ford Fiesta i també està buscant modificar la seva configuració. El finlandès tenia 2,7seg. D’avantatge sobre el guanyador de la primera prova Thierry Neuville, el pilot del i20 incapaç de treure més ritme al ser el primer a sortir al tram i obrir pista.
Craig Breen es troba a només 0,6s. per darrere en la setena posició amb un i20, amb el Fiesta de Teemu Suninen, el Yaris de Takamoto Katsuta i el líder del WRC 3 Emil Lindholm completant la classificació.
Jari-Matti Latvala ha estat el primer en abandonar. El finlandès, pilotant un Yaris, ha perdut temps amb una virolla abans de cedir més temps quan el seu motor s’ha parat en diverses ocasions. S’ha retirat abans de l’especial final.
La segona etapa del dissabte segueix un itinerari idèntic. Tres trams matutins, dos en els boscos de Noruega i una a l’altre costat de la frontera a Suècia, són seguits per una especial a mitja tarda per a tancar l’etapa. Sumaran 63,68 km d’acció.
- Evans
- Tänak +8.5s
- Rovanperä +14.3s
- Ogier +17.8s
- Lappi +20.9s