Podria arribar al mercat europeu aquest estiu.
La marca sueca Polestar, dedicada a models electrificats d’altes prestacions, és propietat del grup Volvo Car i, per extensió, del gegant xinès Geely. El seu primer model, el Polestar 1, es va presentar en 2017 i és un híbrid endollable d’alta volada, amb una potència superior als 600 CV i una autonomia en manera elèctrica de 124 quilòmetres en cicle WLTP.
Ara, el segon vehicle de la casa està en camí. La signatura escandinava ha anunciat l’inici de la fabricació del Polestar 2, que en aquest cas és una berlina 100% elèctrica. De moment, encara que no coneixem el seu futur preu a Espanya, sí que sabem que a Bèlgica partirà dels 58.900 euros.
Polestar ha començat ja la producció del seu primer model elèctric (i, de fet, el primer elèctric de fabricació en sèrie del grup Volvo) en la factoria de Luqiao, a la Xina, que pertany a Geely Acte, però està operada per Volvo Cars.
El Polestar 2 és un vehicle de zero emissions, el sistema de propulsió de les quals està compost per dos motors elèctrics idèntics (de 150 kW i 330 Nm), situats un en cada eix, així que parlem d’un cotxe de tracció total. La potència combinada és de 408 CV, i el parell màxim ascendeix a 660 Nm.
La bateria del model té una capacitat de 78 kWh (per a la Xina serà de 72 kWh), i anuncia una autonomia en cicle WLTP de fins a 470 quilòmetres. Segons la marca, el cotxe té capacitat de càrrega ràpida de fins a 150 kW. A més, el Polestar 2 anuncia un 0 a 100 km/h en 4,7 segons, així que és bastant ràpid.
Aquest elèctric d’altes prestacions hauria d’estar disponible en els mercats europeus a partir d’aquest mateix estiu, i tant a la Xina com als Estats Units arribarà alguna cosa després. En qualsevol cas, i encara que la seva producció hagi arrencat ja, no podem descartar que els lliuraments sofreixin retards a causa de l’actual situació, provocada pel coronavirus (COVID-19).
«El món s’enfronta a una enorme convulsió per la pandèmia del coronavirus. Nosaltres comencem la producció sota aquestes difícils circumstàncies, fent un fort recalcament en la salut i la seguretat de la nostra gent. És un gran assoliment i el resultat de grans esforços per part del nostre personal a la fàbrica i els encarregats de garantir la cadena de subministraments. Tinc un gran respecte per tot l’equip», ha afirmat Thomas Ingenlath, CEO de Polestar.
Per a acabar, cal apuntar que la marca té intenció d’oferir el Polestar 2 elèctric en deu mercats del món, incloent alguns d’Europa, Amèrica del Nord i, per descomptat, la Xina. Alguns d’aquests països ja estan obrint les prerreservas, encara que ara com ara no tenim informació sobre el mercat espanyol.