PSA prepara uma “falsa” caixa de canvis per als seus híbrids

¿Recordes el desig del grup PSA de tenir una caixa d’embragatge doble, que va morir fa un parell d’anys a causa dels costos que comportava?

Sembla que la idea no va morir dins del grup PSA i el grup francès tindrà aquesta caixa el 2022, però només per als models híbrids i és molt diferent de la resta de caixes de doble embragatge.

El 2022 arribarà al grup PSA, però, com dèiem, d’una manera molt diferent. En lloc de dues caixes de canvis cadascuna amb el seu embragatge, el sistema PSA només té una, amb només 4 velocitats, però amb … reductors.

Sí. Però estigueu segurs que tot es farà automàticament i sense intervenció del conductor. Hi haurà un embragatge connectat a un engranatge planetari que duplicarà el nombre de velocitats, amb la caixa de canvis amb 8 velocitats, tot i que els enginyers de PSA asseguren que no s’utilitzaran més de 7.

La caixa està feta per Punch Powertrain i amb aquesta configuració no és possible seleccionar prèviament cap canvi com en un DSG clàssic, cosa que pot fer que la caixa sigui més lenta i menys suau. Per evitar-ho i reduir les emissions, la caixa PSA e-DCT incorporarà un motor elèctric que proporciona torsió durant el procés de canvi d’engranatges. Amb la possibilitat de desconnectar el motor de la caixa de canvis en determinades situacions (desacceleració, moviment en mode elèctric a la versió Plug In) a causa d’un segon embragatge, la caixa de canvis PSA s’anomena de doble embragatge.

Aquesta caixa d’e-DCT només s’utilitzarà en híbrids. En una primera fase de l’híbrid lleuger (o híbrid suau) s’acoblarà a un motor amb una petita hèlix elèctrica amb tecnologia de 20 kW i 48 volts, de manera que la caixa es pot utilitzar en models com el Peugeot 208. Els models híbrids «Plug In» també rebran aquest e-DCT, aquesta vegada amb un motor elèctric de 90 kW i una bateria més potent, ocupant la connexió de la caixa Nissin que PSA utilitza profusament en totes les seves marques. D’aquí a dos anys sabrem si aquesta nova tecnologia serà capaç o no de posar-se a punt de presentar DSG i les seves còpies

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments