Porsche ha posat en marxa els pistons d’impressió 3D per al 911 GT2 RS i diu que no sols són més lleugers que els pistons tradicionals, sinó que també afegeixen més potència.
En associació amb Mahle i Trumpf, Porsche utilitza pols de metall d’alta puresa i el procés de fusió de metall per làser per a crear les peces. Aquest procés implica que un raig làser escalfa i fon la superfície de la pols corresponent al contorn de la peça. El resultat és que gairebé qualsevol forma geomètrica pot ser impresa en 3D després que les dades de disseny són enviats des d’una computadora.
Gràcies a la tecnologia d’impressió en 3D, els nous pistons del GT2 RS són un 10% més lleugers que els pistons forjats de producció en sèrie. A més, els nous pistons tenen un conducte de refrigeració integrat i tancat en la corona del pistó. Com explica Frank Ickinger del departament de desenvolupament de tracció davantera de Porsche, el fabricant d’automòbils ha estat capaç d’augmentar la velocitat del motor, optimitzar la combustió i reduir la càrrega de temperatura en els pistons. El resultat són 30 CV addicionals del motor de doble turbo de 3,8 litres i sis cilindres plans, passant de 690 CV a 720 CV.
Aquesta no és la primera incursió de Porsche en el món de la impressió en 3D. Des de maig, ha estat imprimint en 3D les superfícies dels coixins i els respatllers dels seients disponibles en els models 911 i 718 de Cayman/Boxster. A més, s’estan imprimint en 3D unes 20 peces reproduïdes per als models clàssics de Porsche, com la palanca d’alliberament de l’embragatge de l’icònic Porsche 959.
Porsche no ha dit si i quan començarà a vendre vehicles amb pistons impresos en 3D.