Subaru va presentar la cinquena generació del WRX, que compta amb una nova plataforma i un nou motor, als quals es poden afegir nous arguments estètics.
El nou Subaru WRX compta amb un bloc turbo boxer de quatre cilindres de 2,4 litres, capaç de produir 275 CV de potència i 349 Nm de parell, és a dir, 3 CV més de potència i el mateix parell que la generació anterior d’aquest popular model.
La potència es transmet a les quatre rodes mitjançant una caixa de canvis manual de sis velocitats o com a alternativa a una transmissió CVT Subaru Performance, equipada amb leves al volant que, segons Subaru, permet canviar de velocitat fins a un 30% més ràpid quan es canvia de marxa i fins a un 50% més ràpid en reducció.
Basat en la plataforma global Subaru, igual que la base per a models com l’Outback, Subaru ha realitzat algunes tasques de millora en aquesta plataforma, cosa que ha permès al nou xassís tenir un 28% més de rigidesa torsional i un augment del 75% en la rigidesa de la suspensió, en el punt d’ancoratge que permet al nou WRX mantenir un centre de gravetat baix. A més, la marca japonesa també va proporcionar al nou model una barra estabilitzadora posterior.
Estèticament, el nou WRX està equipat amb nous fars LED, una reixa hexagonal, més gran que la que va equipar-se a la generació anterior, una entrada d’aire al centre del capó i llums posteriors amb una nova firma.
El nou Subaru WRX està equipat amb rodes de 17 polzades, mentre que la variant GT està equipada amb rodes d’aliatge de 18 polzades en gris mat.
A l’interior, el més destacat és la nova pantalla tàctil d’11,6 polzades, que es disposa verticalment, i que integra Apple CarPlay, Android Auto i Bluetooth, a més de seients Recaro, en la versió GT, amb vuit nivells d’ajustament i coberts de negre Ultrasuede amb vermell costures. Les opcions també inclouen un sistema de so Harman Kardon amb 11 altaveus.
Subaru no va revelar el preu del seu nou model, només va afegir que la cinquena generació del WRX començarà a arribar al mercat nord-americà el 2022.