La primera cita del Campionat d’Europa de Ral·lis 2023, Serras de Fafe, té una llista d’inscrits amb aroma mundialista

Mads Ostberg, Hayden Paddon, Pontus Tidemand, Craig Breen, Yoan Bonnato, Georg Linnamae, Efren Llarena, Erik Cais i Fabrizio Zaldivar, entre d’altres, començaran la cursa inaugural de l’ERC a Portugal.

Un total de 56 inscrits s’han presentat a l’edició 2023 del Ral·li Serras de Fafe, Felgueiras, Boticas, Vieira do Minho i Cabeceiras de Basto (10, 11 i 12 de març), la prova inaugural del FIA-ERC (Campionat d’Europa de Ral·lis) i el CPR (Campionat de Portugal de Ral·lis), en una llista amb “sabor” del WRC, davant els grans noms que arriben a Fafe, alguns per preparar el Ral·li de Portugal.

El nom més internacional és, sens dubte, el del noruec Mads Ostberg (Citroën C3), ni més ni menys que el guanyador de l’edició 2012 del Ral·li de Portugal, aleshores amb seu a l’Algarve, als comandaments d’un Ford Fiesta RS WRC. Ostberg, inscrit a Fafe per MRF Tyres, antic pilot oficial de Ford (M-Sport) i Citroën al WRC, es va convertir en campió d’Hongria la temporada passada, mantenint una forta connexió amb la marca francesa.

Rally-Serras-de-Fafe-e-Felgueiras-Photo-Hyundai-Motorsport[1]

Una altra estrella present serà el neozelandès Hayden Paddon (Hyundai i20 N Rally2), un pilot que durant cinc anys (2014 a 2018) va competir al WRC amb l’equip oficial Hyundai i va aconseguir, el 2016, el Ral·li d’Argentina, la seva única victòria al Campionat del Món. Paddon ha competit esporàdicament en alguns ral·lis del WRC i aquesta temporada tot indica que inclourà la cursa portuguesa al seu programa. Un altre nom de referència també és el del suec Pontus Tidemand, campió del món de WRC2 el 2017 i pilot de M-Sport en algunes curses de la temporada 2019 amb un Fiesta WRC. Confinat als ral·lis al seu país, ara torna als ral·lis internacionals, aquesta vegada per buscar el títol d’ERC al volant d’un Fiesta Rally2 amb els colors dels pneumàtics indis MRF.

Craig Breen, nou membre del Team Hyundai Portugal, debuta a la CPR, trobant-se amb oponents d’altres guerres, tant a l’ERC com al WRC, en una cursa que comptarà amb una autèntica esquadra de luxe. Al capdavant de la llista d’habituals de la prova lusitana de l’ERC arriba el campió d’Europa en títol, Efren Llarena (Skoda Fabia), de nou amb els colors de MRF Tyres, amb joves com Erik Cais (Skoda Fabia), Georg Linnamae (Hyundai i20 N Rally2), Robert Virves (Ford Fiesta R5), Fabrizio Zaldivar (Hyundai i20 N Rally2), Martins Sesks (Skoda Fabia) o Joshua McErlean (Hyundai i20 N Rally2).

Simone Tempestini (Skoda Fabia), Simone Campedelli (Skoda Fabia), Alberto Battistoli (Skoda Fabia), Yoann Bonato (Citroen C3) i Miko Marczok (Skoda Fabia) repeteixen la seva anterior participació, mentre que entre els portuguesos inscrits a l’ERC es troben els noms d’Armindo Araújo (Skoda Fabia), José Pedro Fontes (Citroen C3), Ricardo Teodósio (Hyundai i20 N Rally2), Bernardo Sousa (Citroen C3) o Pedro Meireles (Hyundai i20N Rally2).

La representació catalana vindrà de la mà d’Eduard Pons que acompanyat de Carlos Del Barrio estaran al volant d’un Skoda Fabia Evo Rally2 per les pistes portugueses.

“Una llista de participants d’aquesta magnitud, tant en nombre com en qualitat, a nivell de WRC, supera les nostres millors expectatives i ens omple de satisfacció, donat l’esforç i el compromís dels municipis de Fafe, Felgueiras, Boticas, Vieira do Minho i Cabeceiras de Basto, així com altres socis, […]. Davant d’una plantilla de tantes estrelles, el pròxim cap de setmana s’espera una alta participació de públic, que per a nosaltres, organitzadors, també és motiu de preocupació. Però estic segur que, un cop més, els espectadors sabran defensar el prestigi i el bon nom dels ral·lis portuguesos, complint les normes de seguretat i les indicacions de les autoritats. Davant les exigències de la FIA en aquest sentit, hi haurà tolerància zero pel que fa a la seguretat i, per tant, compte, amb la col·laboració de tothom!”,

Carlos Cruz, president de Demoporto i responsable de Seguretat dels Ral·lis, Vieira do Minho i Cabeceiras de Basto.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments