La prova que es disputarà diumenge comptarà amb 36 inscrits
Organitzat per WRC Management el ral·li tindrà 66,77 km cronometrats
El renovat campionat de Catalunya de ral·lis de terra comença aquest cap de setmana a Rocafort de Vallbona. Amb set proves al calendari de 2024, ara la pilota es troba en la teulada dels participants que amb les seves inscripcions faran que les proves d’aquest campionat puguin tirar endavant o no.
Rocafort de Vallbona és un nucli agregat a Sant Martí de Riucorb (comarca de l’Urgell), situat al marge esquerre del riu Corb, a 446 m d’altitud. Amb una població de poc més de 100 habitants, aquest cap de setmana reviurà una cursa que feia més de 15 anys que no es disputava per les seves contrades.
L’any 2009, l’última edició d’aquesta cursa, va ser guanyada per un il·lustre pilot de casa nostra, Nani Roma, acompanyat per Lucas Cruz, seguit d’un altre vell conegut, Joan Vinyes. Com a curiositat, la primera edició d’aquest ral·li, la del 2004, va ser guanyada per l’únic WRC català, el Seat Córdoba, en aquell cas Evo3 en mans de Santiago Zuluaga – Francisco López.
Un itinerari molt compacte
Per aquesta edició WRC Management ha preparat un ral·li amb dos trams diferents a recorrer en tres ocasions el matí de diumenge. Amb uns horaris molt compactats, en poc més de 4 hores de diferència entre la sortida del primer tram i la sortida de l’últim, es disputarà tot el ral·li. Aquest itinerari permet a la gent de WRC Management organitzar un dinar popular al final del ral·li on tots els participants estan convidats.
Així doncs, el Ral·li Rocafort de Vallbona comptarà amb una distància total cronometrada de 66,77 km i una distància total del ral·li de 72,7, el que suposa només 6 km d’enllaç en tota la prova.
Els Focus són majoria
En aquesta primera cursa de la temporada ens trobem amb un total de 36 inscrits, però el gran gruix l’aporta una sola copa, la Rallycracks, que amb els antics i econòmics Ford Focus Mk1 engreixen la llista amb 17 cotxes. De fet, la meitat dels vehicles participants en aquesta prova seran Focus.
Encapçalant la llista ens trobem a Xavi Vidales – Jordi Hereu amb l’Skoda Fabia Rally2, Marc Comas i Carla Salvat sortiran amb una unitat germana del cotxe txec. Joan Casals i Laura Camps estaran a la línia de sortida amb el Mini Cooper JCW, mentre que Joel Iñiguez i Ricard Martin seran a la prova lleidatana amb el Citroën C3 N5 quatre rodes motrius.
Entre els dues rodes motrius hi haurà un bon duel entre els Peugeot 208 Rally4 entre Alex Español – Lorena Romero i Aleix Arcarons – Christian Gómez. Una mica més avall trobem el que segur serà un altre bon duel, en aquest cas d’Astra. Joan Bala Roca – Miquel Amblàs amb el Vauxhall i Ramon Gené – Manel Muñoz amb l’Opel.
Entre els participants amb els Focus veurem si Miquel Pons i Carles Planell poden revalidar el títol aconseguit l’any passat amb l’ajustat final de Vidreres. Segur que ni Dani Muntadas – Marta Ylla, ni Pere Rovira – Marc Que els hi fiquen les coses fàcils. Aquest trio d’equips ens van fer gaudir de valent la temporada passada, veurem si les incorporacions d’enguany donen la sorpresa i es poden barrejar amb ells.