Porsche aconsegueix el campionat de pilots en la categoria Hypercar, mentre Toyota s’emporta el títol de constructors en una cursa amb unes dues hores finals plena de girs inesperats
El final de la temporada del Campionat del Món de Resistència (WEC) va culminar en una emocionant cursa de les 8 Hores de Bahrain, on Porsche i Toyota van sumar títols. Porsche Penske Motorsport, amb els pilots Kévin Estre, André Lotterer i Laurens Vanthoor, va aconseguir el títol de pilots en la categoria Hypercar, mentre Toyota Gazoo Racing, gràcies a l’equip format per Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryō Hirakawa, es va alçar amb el campionat de constructors.
La cursa va ser marcada per diversos incidents i moments intensos des de les primeres voltes. El primer gran cop de teatre va tenir lloc a la volta deu, quan Buemi, pilotant el Toyota número 8, va perdre el lideratge a causa d’un toc amb el Corvette de TF Sport. Tot i aquest contratemps, Buemi va aconseguir recuperar posicions amb una estratègia de pneumàtics agressiva, que el va portar a marcar la volta més ràpida de la cursa i recuperar la primera posició quan quedaven quaranta minuts per al final.
Un final esbojarrat
Tret d’aquest incident inicial les primeres sis hores de cursa van ser bastant tranquil·les, però les 8 Hores de Bahrain van oferir uns 120 minuts finals esbojarrats. La batalla final per la victòria i el títol de fabricants entre el Porsche número 5 i el Toyota número 8 van ser el més destacat. Sébastien Buemi va desposseir a Matt Campbell del lideratge a 40 minuts del final amb un gran avançament per dirigir-se cap a la victòria i sumar el títol de constructors per a la marca japonesa.
El títol de pilots va caure en mans del Porsche número 6 de Kévin Estre, Laurens Vanthoor i André Lotterer. El trio va tenir una cursa difícil acabant fora dels deu primers (11è), però amb arribar a la bandera de quadres n’hi havia prou. Els dos cotxes rivals, el Ferrari #50 (on estava el català amb opcions al títol, Miguel Molina), també va acabar fora del top ten (12è), i el Toyota #7, obligat a retirar-se per un problema mecànic, no estaven en condicions de guanyar.
Aquesta victòria va representar la primera des de la pole position en la temporada per al Toyota número 8 i va garantir el quart títol consecutiu de constructors per a la marca japonesa. Al podi, en un primer moment, els van acompanyar el Ferrari número 51 i el Porsche número 5, amb Peugeot i Alpine demostrant una gran millora amb el quart i cinquè lloc, respectivament. Però una sanció al Ferrari que havia avançat al Porsche en l’última volta va fer pujar al cotxe francés als llocs d’honor.
Estratègia conservadora de Porsche per assegurar el títol
Tot i que la cursa no va ser fàcil per al Porsche número 6, que va començar sisè i va caure fins a la quinzena posició després d’unes primeres voltes complicades, l’equip va optar per una estratègia conservadora.
Amb la certesa que una vuitena posició era suficient per assegurar-se el títol, van mantenir la calma mentre la competència es veia afectada per diverses penalitzacions i problemes mecànics. A la fi, fins i tot sense haver puntuat en aquesta última prova, el trio de Porsche va obtenir el Campionat de Pilots gràcies als seus resultats acumulats durant tota la temporada.
La victòria de Ferrari a LMGT3
En la categoria LMGT3, l’equip Vista AF Corse va sumar un segon triomf consecutiu gràcies a una estratègia de gestió de pneumàtics excel·lent. El Ferrari número 55, conduït per Alessio Rovera, François Heriau i Simon Mann, va mantenir la primera posició davant les amenaçadores Corvettes de TF Sport, que van completar el podi.
Dani Juncadella, amb el Corvette Z.06 #82 va tancar el podi aconseguint el millor resultat de la temporada per amb ell. Un any que ha estat complicat i que ha acabat en 14a posició final. Millor li han anat les coses a Alex Riberas aquest any, el pilot català ha acabat en 5a posició el campionat tot i que a Bahrain no sumava punts acabant onzè.