Aquest cap de setmana s’ha celebrat el Racing Weekend de la RFEdA al Circuit de Barcelona – Catalunya, en el qual han tingut lloc els desenllaços dels campionats de circuits més importants a escala nacional, entre els quals la F4 Spain.
El dissabte tenia lloc la primera de les tres curses del cap de setmana. En ella, l’habitual domini de l’equip valencià Campos Racing es faria evident amb presència de nombrosos dels seus pilots al top 5 a la classificació final, amb doblet inclòs. I com ha vingut sent habitual en el transcurs de l’any, i en la cerca del rècord de victòries en la mateixa temporada, el ja campió Thomas Strauven tornava a dominar des de la pole position per imposar-se sobre el seu company polonès Jan Przyrowski. El tercer esglaó del podi quedava en mans del belga Ean Eyckmans, qui havia protagonitzat una sortida excel·lent per arribar a l’estela dels dos capdavanters.
Pel que fa als pilots locals, el millor acabaria sent el madrileny Juan Cota en la desena posició final, beneficiat per la bogeria de la segona meitat de la cursa en què nombrosos participants optaven per realitzar un gens habitual canvi de neumàtics en la cerca de millors temps de volta ràpida personal, els quals servien per definir la graella de la primera cursa del diumenge. Un parell de llocs més endarrerit acabava Miki Blascos, just per davant de la pilot de la F1 Academy Emma Felbermayr. Aleix Piñera i Nacho Tuñón acabaven molt avall en la classificació final després de passar per pit lane, en les posicions 25 i 32 respectivament.

La segona cursa, la més curta i primera de diumenge, donava sortida rere el cotxe de seguretat per condicions mullades a la graella a causa de pluja nocturna. Les posicions havien estat determinades per les voltes ràpides de la cursa de dissabte, motiu pel qual al capdavant hi teníem la presència de pilots gens habitual, com Francot en primera posició seguit de diferents pilots rookies, com Khantan i els dos joves de Red Bull Rocco Coronel i l’austríac Schaufler. La cursa acabaria tal com havia començat al capdavant, però el cop d’efecte en la batalla pel subcampionat no deixaria indiferent a ningú, quan un toc entre Przyrowski i Lammers acabaria amb el segon contra les proteccions de neumàtics de l’estadi.
Pel que fa a la clausura de la temporada, s’iniciava la cursa amb una gran sortida del belga campió de rookies Ean Eyckmans, superant a la primera frenada al sorprenent poleman, l’italià Spina, qui havia aprofitat les condicions de mullat de la classificació matinal per aconseguir el millor temps. El cotxe de seguretat no trigava a fer acte de presència, amb una topada entre Philippe Karras i el fill de l’ex Fórmula 1, Monteiro, després de la qual ambdós quedaven atrapats a la grava. A partir de la rellançada, l’italià Spina anava perdent posicions, Francot se situava com a sòlid segon, i l’atenció se centraria de nou en la lluita pel subcampionat amb un nou i intens duel entre Lammers i Przyrowski.

L’holandès havia realitzat una excel·lent sortida, amb la qual aviat es trobaria en la tercera posició del podi. Però el polonès ràpidament li agafava el rebuf, i com si es tractés d’una repetició de la lluita de la cursa matinal, aquest cop el de Campos Racing no s’arriscaria a una nova topada i se centrava a pressionar de valent al de MP. Aquesta pressió semblava que permetria que Jan Przyrowski es convertís en subcampió de la F4 Spain, ja que Lammers abusava dels límits de pista en massa ocasions i acabava fora dels punts per una sanció de 5 segons, agreujada per un segon cotxe de seguretat a l’última volta de carrera. Però finalment i per ben pocs punts, seria el tercer en discòrdia, Eyckman qui s’emportava el subcampionat amb la victòria, amb el polonès tercer i Lammers finalment quart.
Pel que fa al campió, Thomas Strauven, sense cap mena de pressió i sense voluntat d’immiscir-se en la lluita pel subcampionat, acabaria la cursa en la quarta posició final i quedava sense opció de batre el rècord de victòries en una temporada. El madrileny Juan Cota feia una cursa de més a menys, per acabar en la setena posició final. Piñera, Tuñón i Blascos acabarien fora del top 20.
La temporada 2026 de la Fórmula 4 Spain tornarà al Circuit de Barcelona – Catalunya amb motiu de l’última cita, un altre cop al novembre com és habitual.


