Dilluns, 7 juliol 2025
Blog Page 46

El Gran Premi de Singapur 2024: més ràpid i amb quatre zones DRS

ferrari singapur 2023 sainz

El Gran Premi de Singapur 2024 arriba amb novetats tècniques i un traçat modificat amb la incorporació d’una quarta zona DRS

El Gran Premi de Singapur torna al calendari de la Fórmula 1 per quinzena vegada aquest 2024, després d’haver estat una de les cites més emblemàtiques des de la seva introducció l’any 2008. Conegut per ser el primer Gran Premi nocturn de la història de la F1, Marina Bay ha establert una tendència que després seguirien altres circuits com el de Bahrain, l’Aràbia Saudita o Las Vegas. Amb un traçat urbà molt tècnic i exigent, el circuit de Singapur és famós per les seves condicions ambientals difícils, amb altes temperatures i humitat, que posen a prova tant els pilots com els cotxes.

Des de l’any passat, el circuit ha sofert modificacions, amb l’eliminació de la secció que passava sota la tribuna després del revolt 15, fent que el traçat actual de 4,940 quilòmetres sigui més ràpid. Aquest canvi va permetre augmentar la velocitat en un circuit que tradicionalment s’ha considerat estret i lent. Aquest any, la cursa presenta també una novetat amb l’afegit d’una quarta zona DRS, situada entre els revolts 14 i 16, on abans es trobava la chicane eliminada. Aquest canvi podria alterar la dinàmica de la cursa i augmentar els avançaments en una pista històricament complicada per a aquestes maniobres.

Dels pilots actuals, només quatre han aconseguit la victòria a Singapur: Fernando Alonso (2008 i 2010), Lewis Hamilton (2009, 2014, 2017, 2018), Sergio Pérez (2022) i Carlos Sainz, guanyador l’any passat. El rècord del traçat actualment pertany a Hamilton amb un temps de 1’35.867, establert l’any passat amb les modificacions introduïdes.

Aquest traçat combina la complexitat tècnica dels revolts urbans amb la necessitat d’una alta resistència física i mental, amb una cursa que sovint supera les dues hores. Això, juntament amb l’ambient nocturn, continua fent del GP de Singapur un dels esdeveniments més esperats del calendari.

Horaris

Divendres 20 de setembre
11:30 h – Entrenaments lliures 1
15:00h – Entrenaments lliures 2
Dissabte 21 de setembre
11:30 h – Entrenaments lliures 3
15:00 h – Qualificacions
Diumenge 22 de setembre
14:00h – Gran Premi

Nou decret per a vehicles històrics: més senzill i accessible

Rally_Catalunya_Historic_2021107
©️ Nacho Mateo

El nou decret elimina burocràcia i facilita l’accés dels vehicles clàssics a zones de baixes emissions, mentre protegeix el seu ús ocasional i la seva conservació històrica.

El Consell de Ministres ha aprovat un nou Real Decret sobre Vehicles Històrics, que substitueix la regulació anterior de 1995. Aquesta nova normativa, que entrarà en vigor l’1 d’octubre, simplifica els tràmits i redueix els costos, facilitant que milers de vehicles clàssics puguin obtenir el reconeixement com a històrics amb més facilitat.

Principals millores del decret

Entre les millores destaca l’eliminació de diversos tràmits. Els vehicles originals amb la ITV vigent, coneguts com a grup A, podran accedir a la classificació de Vehicle Històric de manera més àgil, mantenint la matrícula actual. Així mateix, es crea un grup B, per a vehicles importats o sense documentació, amb un procés simplificat.

El procés s’ha dissenyat per garantir la mobilitat dels vehicles històrics fins i tot en zones de baixes emissions (ZBE), però limitant el seu ús a 96 dies per any, assegurant així que no es converteixin en vehicles d’ús diari, d’acord amb la filosofia de conservació promoguda per la Federació Espanyola de Vehicles Antics (FEVA).

Un altre avenç significatiu és la reversibilitat del procés en cas que el propietari decideixi retirar el vehicle de la classificació històrica, i la possibilitat de recuperar matrícules antigues, incloent-hi les lletres provincials originals.

Amb aquesta nova regulació, es facilitarà que els propietaris de vehicles històrics es preparin per complir amb les noves normatives de zones de baixes emissions que començaran a aplicar-se l’1 de gener del 2024, garantint la seva mobilitat sense comprometre la conservació d’aquests vehicles emblemàtics.

La renovació de Neuville, entre els dubtes pel futur del WRC

Rallye_MonteCarlo_2023_ neuville
Nacho Mateo

Thierry Neuville ha renovat el seu contracte amb Hyundai per una dotzena temporada consecutiva, confirmant la seva continuïtat en l’equip coreà en un moment d’incertesa per al Campionat del Món de Ral·lis (WRC).

Tot i algunes dificultats i moments de dubte, el belga ha optat per seguir competint amb Hyundai en una decisió que, segons ell, està influenciada per la manca d’alternatives al campionat.

Durant el Ral·li de Grècia, Neuville va signar la renovació, destacant que la seva decisió estava condicionada per la falta de fabricants compromesos amb el WRC:

“En un campionat amb només dos constructors reals, la meva única opció era continuar amb Hyundai o retirar-me. No hi ha cap altre fabricant a qui acudir”.

Neuville

Dubtes sobre el futur del WRC

El múltiple subcampió del món també va expressar les seves preocupacions sobre l’estat de la competició. Amb Hyundai i Toyota com a únics equips veritablement implicats, Neuville va posar en qüestió el compromís de la FIA amb el WRC.

“Quan va ser l’última vegada que vam veure el president de la FIA en un ral·li?“, es va preguntar, referint-se a la falta d’atenció cap a la disciplina. Segons el pilot, el campionat travessa una situació delicada, amb rumors que Hyundai podria convertir-se en un equip privat a partir de 2026, cosa que afegiria incertesa al futur del WRC.

Sense alternatives clares

Neuville va reconèixer que, durant la temporada, també va dubtar sobre quin camí seguir:

“Hi va haver moments en què vaig pensar en retirar-me. No només per la pressió, sinó també per evitar la lluita constant amb la FIA i el promotor”.

Neuville

No obstant això, va decidir continuar competint, afirmant que no sap què faria si no fos pilot de ral·lis.

El seu nou contracte reflecteix la realitat del campionat actual: poques oportunitats i pocs fabricants interessats en l’esport. Aquesta situació podria forçar Neuville a plantejar-se el seu futur a llarg termini si no hi ha canvis significatius en els pròxims anys.

Herberth Motorsport aconsegueix una quarta victòria rècord a les 24H Barcelona – Trofeu Fermí Vélez 2024

24 h series

La formació alemanya va dominar la cursa amb el seu Porsche 992 GT3 R, aconseguint també el campionat general de GT3 i GT3-AM de la 24H Series 2024

El Herberth Motorsport ha reafirmat el seu domini a les 24H Barcelona aconseguint una quarta victòria rècord en aquesta edició, sumant així el títol de la categoria GT3 en la 24H Series 2024. L’estructura alemany es converteix en l’equip en actiu amb més victòries en la prova de resistència catalana.

A bord del seu Porsche 992 GT3 R (Scott Noble / Ralf Bohn / Jason Hart / Dustin Blattner), l’equip va mantenir una lluita aferrissada amb el Saintéloc Junior Team, aconseguint una avantatge crucial durant la matinada de dissabte a diumenge.

Amb aquesta victòria, Ralf Bohn es converteix en el segon pilot a la història d’aquesta cursa en aconseguir quatre victòries en la general, empatant amb Oscar Nogués, qui va aconseguir els seus triomfs en els anys 2002, 2003, 2004 i 2009. Després de la cursa, Bohn va reconèixer el valor dels seus antics companys d’equip, com Daniel Allemann, amb qui va compartir les tres primeres victòries.

Saintéloc Junior Team assegura el títol GT3-PRO/AM

Racingpixels – 24H Barcelona 2024

El Saintéloc Junior Team, amb el seu Audi R8 LMS GT3 EVO II (Michael Doppelmayr / Pierre Kaffer / Elia Erhart / Stephane Tribaudini / Christer Jöns), va aconseguir la segona posició i es va coronar campió de la categoria GT3-PRO/AM després d’una actuació consistent. Malgrat alguns contratemps, com una col·lisió amb un Ginetta i una sortida de pista, l’equip va mantenir-se ferm per aconseguir el títol.

El Juta Racing Audi R8 LMS GT3 EVO II va completar el podi en la categoria GT3-AM, malgrat diversos incidents al llarg de la cursa, com col·lisions i sortides de pista que van dificultar el seu camí cap al podi.

Tot i la seva retirada durant la nit per problemes de direcció, l’equip E2P Racing, que competia amb el Porsche 991.2 GT3 R i format per Pablo Burguera / Antonio Sainero / Álvaro Parente / Javier Morcillo, va estar a prop d’un top cinc.

Pel que fa a la categoria 992-AM, la victòria va ser per a QMMF by HRT, qui va protagonitzar una lluita constant amb el Red Ant Racing, intercanviant el lideratge diverses vegades al llarg de la nit.

Final trepidant a GT4

La categoria GT4 va viure un dels finals més emocionants de la competició. Després de 24 hores d’acció, el Venture Engineering Mercedes-AMG GT4 va superar l’equip ST Racing BMW M4 GT4 per només 1.011 segons, en un desenllaç èpic després que problemes de pressió de combustible afectessin el BMW a menys d’una hora del final.

El ST Racing, tot i ser penalitzat amb cinc segons per una infracció del codi 60, va protagonitzar una remuntada brillant després de caure a la cinquena posició per una avaria a l’intercooler.

El pròxim 28 i 29 de setembre, el Circuit de Barcelona-Catalunya serà l’escenari de l’International GT Open, una de les competicions de GT més prestigioses del panorama internacional.

Les classificacions de la F1 després del GP d’Azerbaidjan 2024

Oscar Piastri sorprèn amb una brillant victòria a Bakú mentre McLaren es posiciona com a líder en el campionat de constructors

En una gran actuació al GP d’Azerbaidjan 2024, el pilot australià Oscar Piastri ha aconseguit la seva segona victòria de la temporada i de la seva carrera a la Fórmula 1, sorprenent Charles Leclerc amb un avançament espectacular al 20è gir de la cursa. Piastri va demostrar el seu talent i control, completant una cursa impecable i aconseguint així una altra victòria important per a McLaren.

El pilot britànic Lando Norris, que va sortir des de la 15a posició, va aconseguir un sorprenent quart lloc, superant fins i tot al líder del mundial, Max Verstappen. Aquesta remuntada permet a Norris retallar tres punts al neerlandès en la lluita pel campionat, situant-se a 59 punts del líder de la classificació. Amb 313 punts, Verstappen encara manté el lideratge, però la pressió de Norris i Piastri no para d’augmentar.

Ferrari i Mercedes intenten mantenir-se en la lluita

Malgrat no haver aconseguit la victòria, Charles Leclerc es manté en la tercera posició del campionat de pilots amb 235 punts, mantenint una distància estreta amb Piastri, que es troba a només 13 punts d’ell. Carlos Sainz es manté amb 184 punts, mentre que Lewis Hamilton i George Russell continuen lluitant per sumar punts per Mercedes, que es troba en quarta posició al campionat de constructors amb 309 punts.

Franco Colapinto fa història a Bakú

Una de les grans sorpreses del cap de setmana va ser la primera entrada en zona de punts de Franco Colapinto. El pilot argentí, que va acabar vuitè, va aconseguir els seus primers quatre punts a la Fórmula 1, convertint-se en una de les joves promeses més destacades de la temporada.

McLaren al capdavant del campionat de constructors

Amb la combinació de la victòria de Piastri i la remuntada de Norris, McLaren ha superat Red Bull al capdavant del campionat de constructors, amb 476 punts, liderant per primera vegada des de l’any 2014. Red Bull segueix de prop amb 456 punts, mentre que Ferrari, amb 425 punts, continua amb opcions per desafiar els dos líders en les pròximes curses.

Amb aquesta victòria a Azerbaidjan, el campionat es torna més emocionant que mai, amb McLaren i els seus pilots demostrant que són seriosos contendents tant en el títol de constructors com en el de pilots.

Classificació de pilots F1 2024

1) Max Verstappen (Red Bull) – 313 punts
2) Lando Norris (McLaren) – 254 punts
3) Charles Leclerc (Ferrari) – 235 punts
4) Oscar Piastri (McLaren) – 222 punts
5) Carlos Sainz (Ferrari) – 184 punts
6) Lewis Hamilton (Mercedes) – 166 punts
7) George Russell (Mercedes) – 143 punts
8) Sergio Pérez (Red Bull) – 143 punts
9) Fernando Alonso (Aston Martin) – 58 punts
10) Lance Stroll (Aston Martin) – 24 punts
11) Nico Hülkenberg (Haas) – 22 punts
12) Yuki Tsunoda (RB) – 22 punts
13) Alexander Albon (Williams) – 12 punts
14) Daniel Ricciardo (RB) – 12 punts
15) Pierre Gasly (Alpine) – 8 punts
16) Ollie Bearman (Ferrari) – 7 punts
17) Kevin Magnussen (Haas) – 6 punts
18) Esteban Ocon (Alpine) – 5 punts
19) Franco Colapinto (Williams) – 4 punts
20) Guanyu Zhou (Sauber) – 0 punts
21) Logan Sargeant (Williams) – 0 punts
22) Valtteri Bottas (Sauber) – 0 punts

Classificació equips F1 2024

1) McLaren – 476 punts
2) Red Bull – 456 punts
3) Ferrari – 425 punts
4) Mercedes – 309 punts
5) Aston Martin – 82 punts
6) RB – 34 punts
7) Haas – 29 punts
8) Williams – 16 punts
9) Alpine – 13 punts
10) Sauber – 0 punts

Neuville suma una victòria incontestable al Rally Ciudad de Granada, Vidales s’imposa entre els CERT

RFEdA

Els líders del WRC, Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, van aconseguir, com era d’esperar, un triomf rotund al X Rallye Ciudad de Granada, una prova que han utilitzat com a test amb l’equip Hyundai Motorsport per prerparar la pròxima prova sobre terra del campionat, el Ral·li de Xile. Tram rere tram, van demostrar el seu domini absolut al volant del Hyundai i20 N Rally1, guanyant tots els trams cronometrats.

Aquest ral·li, que és la quarta cita de la CERT – Rallycar 2024 (Copa d’Espanya de Ral·lis de Terra), ha estat marcat per la forta presència internacional. Els finlandesos Mikko Heikkilä – Kristian Temonen i els letons Martins Sesks – Renars Francis van completar el podi de la prova granadina.

heikkila skoda fabia rally2 granada 2024 cert
RFEdA

Vidales i Hereu s’imposen entre els inscrits al CERT

Per la seva banda, Xavier Vidales i Jordi Hereu van finalitzar quarts, sent els millors classificats entre els aspirants al títol de la CERT. L’equip català va quedar just per davant del campió de Catalunya de 2023, Alejandro Mauro (cinquè), i Álex Villanueva (sisè). Aquesta lluita es va mantenir ajustada durant tot el ral·li, amb escasses diferències de temps entre ells.

vidales skoda fabia rs rally2 granada
RFEdA

La sorpresa del ral·li la va protagonitzar el jove de només 16 anys, Gil Membrado, que va competir al màxim nivell i va aconseguir finalitzar en una meritòria setena posició, mantenint-se constantment entre els millors pilots de la competició. Un altre català, Oriol Gómez, va aconseguir la vuitena posició en el debuta amb el Hyundai i20 N Rally2 de Terra Training Motorsport.

Amb Alexander Villanueva i José Murado en cinquena posició, aquests es mantenen líders del campionat de la CERT quan només resten tres proves per completar la temporada. Mentrestant, Alejandro Mauro i Adrián Pérez van escalar fins a la quarta posició general de la CERT després de finalitzar el ral·li en sisena posició.

Copes i trofeus

En la categoria Clio Trophy Spain Tierra, Aritz Iriondo i Joseba Sánchez van aconseguir la seva tercera victòria de la temporada, consolidant el seu lideratge en aquesta competició. D’altra banda, Francisco Montes i David Collado es van proclamar vencedors de la segona cita puntuable per a la Copa Kobe Motor, completant així una jornada exitosa de competició a la prova granadina.

Salvans – Mompió repeteixen triomf a Les Masies de Voltregà

Masies_2024 Porsche Salvans Mompió
Nacho Mateo

L’equip format per Joan Salvans i Marçal Mompió, al volant del seu Porsche 997 GT3 RS, ha revalidat la seva victòria al 3r Rally Les Masies de Voltregà, dominant la competició de principi a fi.

La prova, organitzada per V-Line Org, s’ha consolidat com a ral·li amb tots els ets i uts després d’una primera edició com a ral·liesprint. Des de la temporada passada la prova compta amb un recorregut de més de 100 km cronometrats i una llista d’inscrits que en aquesta edició ha fregat els 80 equips.

L’itinerari per aquesta edició tenia La Vola – Sant Pere, Oristà i Fontfreda, a repetir durant el matí, i La Trona, La Costa dels Gats i Prats – Olost a la tarda i nit. Els reagrupaments es van dur a terme en un punt emblemàtic de Manlleu com és la Plaça Fra Bernadí.

Genescà sorprén però Salvans s’imposa

Masies_2024 Skoda Fabia Rally2 Orriols Moreno
Nacho Mateo

L’inici de la competició va estar marcat per la sorpresa dels francesos Arnaud Genescà i Valentin Augé aconseguint el millor temps en el primer tram, La Vola, amb el seu Škoda Fabia R5.

Tanmateix, a partir del tercer tram, Salvans – Mompió van prendre el lideratge, consolidant-se progressivament al capdavant de la classificació en uns trams, molt amples i amb un asfalt en perfecte estat, que beneficaven molt les característiques del potent Porsche. Al final del matí, van arribar a l’equador del ral·li amb un avantatge de 21 segons sobre Toni Forné i Àxel Coronado, que competien amb un Škoda Fabia Rally2 evo.

Salvans – Mompió sota control

Masies_2024 Forné Coronado Skoda Fabia Rally2
Nacho Mateo

Durant la tarda, Salvans i Mompió van mantenir la seva solidesa, marcant 8 escratx de 12 possibles, assegurant així la seva victòria per segon any consecutiu. Forné i Coronado, amb un ritme constant i millorant tram a tram, van acabar en segona posició, mentre que Albert Orriols i Xevi Moreno, amb un altre Škoda Fabia Rally2 evo, van completar el podi després de l’abandonament de Genescà per problemes mecànics.

Altres destacats de la classificació

En la quarta posició es va situar Xavi Domènech i Susanna Cercadillo, també amb un Porsche 997 GT3 RS, seguint un ritme sòlid, però sense poder competir amb els tres primers. El top 5 el va tancar José Manuel Íñiguez i Ricard Martín, que van debutar sobre asfalt amb el seu Škoda Fabia R5.

Entre els 2 rodes motrius, el BMW M3 E30 d’Alejandro Dude i Dani Muntadas va oferir una bona actuació al volant d’un cotxe molt veterà, aconseguint la sisena posició, per tan sols cinc segons d’avantatge amb Rubén Muñoz i Javi Martínez al volant d’un Renault Clio Rally5, que van ser els millors en la tracció davantera, amb un pilotatge molt agressiu. Josep Traserra, copilotat per la seva neta Mariona Zanini amb el seu Porsche 997 GT3 RS, tancant els deu primers llocs.

Regularitat i Regularitat Sport

Pel que fa a la Regularitat, Carles Miró i Ivan Matavacas van repetir victòria amb el seu Porsche 911 SC, seguits per Carles Simón i Ramón Ferrés amb un BMW 325 E30, i Josep Cutrina i Albert Forcada completant el podi amb un Renault 5 Turbo 2. A Regularitat Sport, el triomf va ser per a José Luis Moreno i Isidre Noguera amb un BMW 320i E30, que van superar els equips amb el Renault 5 GT Turbo.

Porsche fa un pas de gegant cap al títol del WEC 2024 amb la victòria a Fuji

Porsche 963, Porsche Penske Motorsport (#6), Kevin Estre (F), Andre Lotterer (D), Laurens Vanthoor (B)

Lotterer, Estre i Vanthoor guanyen les 6 Hores de Fuji i s’apropen al campionat del WEC 2024

El trio de Porsche Penske Motorsport, format per André Lotterer, Kévin Estre i Laurens Vanthoor, ha fet un pas clau cap a la glòria al WEC després d’aconseguir una segona victòria de la temporada a les 6 Hores de Fuji. Aquesta victòria deixa l’equip a només un vuitè lloc a la darrera prova del campionat per assegurar-se el títol.

Davant de 68.500 aficionats al llegendari circuit japonès, la penúltima prova del campionat va tenir de tot. Sortint des de la cinquena posició a la graella, el Porsche 963 Hypercar va començar fort amb Vanthoor superant els dos Toyota a les primeres voltes. Poc després, va pressionar Marco Wittmann a bord del BMW M Hybrid V8, situat en segona posició.

Durant la primera tanda de parades a box, el Porsche va avançar tant el BMW com el Cadillac Racing V-Series.R, que havia liderat les primeres 42 voltes des de la pole. Des d’aquell moment, malgrat les parades estratègiques i un inspirat Nicklas Nielsen (company de Miguel Molina) amb el Ferrari 499P #50, el Porsche #6 no va deixar el lideratge.

Els pilots de Porsche van gestionar perfectament diversos períodes de safety car i van seguir una estratègia alternativa respecte a la majoria dels 18 cotxes de la categoria Hypercar. Enmig de la cursa, Lotterer va superar el Ferrari de Nielsen, i cap al final, Estre va resistir un atac del doblat Ryo Hirakawa i va controlar un problema de frens a la primera corba, assegurant així la victòria.

36 VAXIVIERE Matthieu (fra), SCHUMACHER Mick (ger), LAPIERRE Nicolas (fra), Alpine Endurance Team, Alpine A424 #36, Hypercar, action during the 2024 6 Hours of Fuji, 7th round of the 2024 FIA World Endurance Championship, from September 13 to 15, 2024 on the Fuji Speedway in Oyama, Shizuoka, Japan – Photo Charly Lopez / DPPI

Aquest cinquè podi del 2024 permet a l’equip Porsche liderar la classificació amb 35 punts d’avantatge, quedant només 39 punts en joc. Amb un simple vuitè lloc a la darrera cursa de Bahrain, podrien garantir el títol independentment dels altres resultats.

Manthey PureRxcing aconsegueix el títol de LMGT3

92 MALYKHIN Aliaksandr (kna), STURM Joel (ger), BACHLER Klaus (aut), Manthey Purerxcing, Porsche 911 GT3 R #92, LM GT3, action during the 2024 6 Hours of Fuji, 7th round of the 2024 FIA World Endurance Championship, from September 13 to 15, 2024 on the Fuji Speedway in Oyama, Shizuoka, Japan – Photo Charly Lopez / DPPI

En la categoria LMGT3, l’equip Manthey PureRxcing va celebrar el títol gràcies a una gran actuació d’Aliaksandr Malykhin, Joel Sturm i Klaus Bachler al volant d’un Porsche 911 GT3 R. Tot i sortir des de la 14a posició a la graella, una combinació de velocitat, estratègia i sort durant els períodes de safety car els va situar en condicions de lluitar per la victòria.

Finalment, van acabar en segona posició, per darrere del Ferrari #54 Vista AF Corse, però aquest resultat va ser suficient per assegurar-se el campionat. Entre els catalans, Alex Riberas acabava en novena posició amb l’Aston Martin de Hert of Racing, mentre que Juncadella ho feia en l’última amb el Corvette.

La temporada 2024 del WEC conclourà amb les 8 Hores de Bahrain, del 31 d’octubre al 2 de novembre.

Piastri li pren el triomf a Leclerc a Bakú i McLaren passa a liderar el campionat

Norris va realitzar una gran remuntada retallant més punts a Verstappen tot i sortir molt endarrere

Oscar Piastri ha guanyat el Gran Premi d’Azerbaidjan 2024, aconseguint la seva segona victòria en la Fórmula 1 després d’un avançament decisiu a Charles Leclerc a la volta 20. Tot i sortir des de la pole position per quarta vegada consecutiva a Bakú, Leclerc no va poder transformar la seva posició en una victòria, una tendència que continua sense trencar-se al circuit urbà.

L’australià de McLaren, que va començar des de la primera línia, va prendre el lideratge gràcies a un avançament a la primera corba. Leclerc, que liderava còmodament abans de la seva primera parada, es va veure sorprès per la maniobra de Piastri i, tot i els seus intents per recuperar la primera posició amb l’ajuda del DRS, no va poder superar l’australià fins al final de la cursa.

Caos en les últimes voltes: Sainz i Pérez fora

Sergio Pérez, que va estar seguint de prop els dos líders esperant un possible error, va acabar tenint mala sort. En l’avantpenúltima volta, mentre lluitava amb Carlos Sainz, va topar amb el pilot de Ferrari en la segona recta, enviant tots dos cotxes al mur i perdent així la seva oportunitat de podi. Aquest incident va permetre que George Russell aprofités la situació, acabant en tercera posició.

Norris supera Verstappen

Després d’un mal dissabte on va ser eliminat a la Q1, Lando Norris va fer una espectacular remuntada fins a la quarta posició. Norris, molt sòlid amb els pneumàtics durs, va aconseguir estendre el seu primer relleu fins a quinze voltes abans del final, superant fins i tot a Max Verstappen al final de la cursa. El triple campió del món, que va finalitzar cinquè, va lluitar amb problemes de frens durant tota la carrera, i Norris va sumar també el punt extra pel volta ràpida.

Pilots debutants sumen punts

Els debutants Franco Colapinto i Oliver Bearman també van brillar, sumant punts gràcies al caos de l’últim tram de la cursa. Colapinto, que va acabar vuitè, va aconseguir els seus primers punts en la Fórmula 1, mentre que Bearman, amb la seva desena posició, va esdevenir el primer debutant de la història en sumar punts amb dos constructors diferents en els seus dos primers Grans Premis.

McLaren, líder del campionat de constructors

Amb la victòria de Piastri i la remuntada de Norris, McLaren s’ha situat al capdavant del campionat de constructors amb 20 punts d’avantatge sobre Red Bull, que només va sumar els 10 punts de Verstappen en aquesta ocasió. Aquesta situació demostra el creixent domini de McLaren aquesta temporada, mentre que Red Bull continua lluitant per trobar consistència.

El Campionat de Catalunya de Ral·lis torna a l’asfalt pel 3r Rally Les Masies de Voltregà

Masies_Voltregà_salvans_mompió
Nacho Mateo

Orriols encapçala la llista d’inscrits, però Salvans i el seu Porsche voldran repetir la gesta de l’edició anterior

El Rally Les Masies de Voltregà torna aquest 2024 amb un recorregut que manté el format de l’edició anterior. El ral·li comptarà amb més de 100 quilòmetres cronometrats, repartits en sis trams de les comarques d’Osona i el Lluçanès, breçol de grans pilots de l’especialitat.

La sortida oficial tindrà lloc a les 9:00 h del matí del dissabte 14 de setembre des de Les Masies de Voltregà, amb el primer tram, “La Vola-Sant Pere” (8,52 km), com a punt de partida. Els participants hauran de completar també els trams d’Oristà (7,27 km) i Fontfreda (8,64 km) en el primer bucle del recorregut. Després d’això, hi haurà un primer reagrupament a la Plaça Fra Bernadí de Manlleu, a les 11:21 h. Un cop completada aquesta secció, els equips tornaran a recórrer els mateixos trams abans d’afrontar el segon reagrupament, programat per a les 14:46h.

Després de la pausa del migdia, els participants encaren dos passis pel bucle final, format pels coneguts trams de La Trona (10,22 km), La Costa dels Gats (7,63 km) i Prats-Olost (9,84 km). La competició finalitzarà a Les Masies de Voltregà a les 21:50h, i l’entrega de premis es farà a les 23:30h a la zona de les piscines de la localitat.

Masies_Voltregà_pares_ferran_skoda
Nacho Mateo

Una llista d’inscrit molt completa

La llista d’inscrits per a l’edició 2024 del Rally Les Masies de Voltregà compta amb un total de 78 equips inscrits.

Entre els Rally 2 (R5), trobem noms com Albert Orriols – Xevi Moreno amb el seu Skoda Fabia Rally2 EVO, Marià Parés – Pere Requena, també amb un Skoda Fabia Rally2. També trobem noms destacats com els d’Antonio Forné – Axel Coronado amb un Skoda Fabia RS EVO i el francesos Arnaud Genescà – Valentin Auge competint amb un Skoda Fabia RS Rally2.

Masies_Voltregà_mauro_sanjuan_skoda
Nacho Mateo

En la categoria RWD (tracció posterior), podem veure equips com Joan Salvans – Marçal Mompió al volant d’un Porsche 997 GT3 guanyadors de l’edició de 2023, mentre que Xavier Domènech i Susanna Cercadillo també competiran amb un Porsche 997 GT3 RS, vehicles que aportaran un gran espectacle per la seva potència i estil de conducció espectacular.

Entre els vehicles més veterans, Alejandro Dude Álvarez competirà amb un BMW M3 E30 Pre-93, mentre que Sergi Bajo i Marcel Bajo també ho faran amb un BMW 325 E36 F+. Aquest tipus de cotxes aporten una gran nostàlgia i solen ser molt apreciats pels aficionats als ral·lis.

Inscrits

Itinerari – Horari

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua