Guanyador per primera vegada des de Monte-Carlo el gener passat, Thierry Neuville va tenir un excel·lent rendiment al campionat. Aprofitant la sortida de Sébastien Ogier, en aquell moment segon classificat de la general a l’Acròpolis i del mundial de pilots, a la Power Stage, el belga va ampliar la diferència al capdavant del campionat.
Neuville marxa de Grècia amb 192 punts, 34 més que el seu perseguidor més proper, Ott Tänak. Sébastien Ogier retrocedeix al tercer lloc i ara es troba a 38 punts de Thierry Neuville. Autor del millor temps durant la Power Stage grega, Adrien Fourmaux segueix en el cinquè lloc de la general i està a 10 punts del quart lloc d’Elfyn Evans.
Entre els fabricants, Hyundai va aprofitar el seu triplet per fer tornar Toyota a 35 punts. Ara, els sud-coreans lideren amb 445 punts sobre els 410 davant els japonesos. M-Sport puja a la part posterior amb 226 punts.
Jürgenson Romet races during the FIA World Rally Championship in Lamia, Greece on September 5, 2024. // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409050347 // Usage for editorial use only //
Aquest èxit li proporciona una oportunitat per competir al WRC2 el 2025
Romet Jürgenson, pilot de la FIA Rally Star, ha aconseguit el títol del Campionat Junior WRC 2024 després de completar una temporada excepcional a nivell mundial. Acompanyat pel seu copilot Siim Oja, Jürgenson va tancar la seva campanya amb una segona posició a la categoria Rally3 en el duríssim Ral·li Acròpolis, cosa que li va assegurar el campionat per un marge de 28 punts.
El viatge de Jürgenson fins al títol va començar amb el programa de detecció de talents anomenat FIA Rally Star, on es va destacar al guanyar la Final Europea el gener de 2022, després d’haver-se classificat mitjançant proves al videojoc WRC9. Aquesta victòria li va valer un lloc a la temporada de formació FIA Rally Star 2023, on va ser present, entre d’altres proves, al RallyRACC Catalunya Costa Daurada on la seva velocitat i agressivitat ens va deixar a tots bocabadats. El gran paper la temporada passada li va garantizar la seva entrada al Junior WRC el 2024.
Des del seu segon lloc a Suècia al febrer en la cita inaugural d’una de les edicions de la Júnior amb més nivell i més pilots, Jürgenson va demostrar la seva superioritat al llarg de la temporada, amb la victòria a Croàcia que el va colocar líder del campionat. Malgrat els 11 pilots que van arribar al Ral·li Acròpolis amb opcions de títol, Jürgenson va mantenir el cap fred i, tot i un problema amb les punxades que el va relegar a la segona posició a l’última etapa, va sortir com a campió.
Taylor Gill, vencedor del Junior WRC a Finlàndia, va veure les seves esperances de títol truncades quan, durant el segon dia de competició a Grècia, una col·lisió amb una roca va danyar el braç de suspensió del seu Fiesta Rally3. Tot i això, Gill i el seu copilot Daniel Brkic van lluitar fins a l’últim moment, acabant en vuitena posició.
L’èxit de Jürgenson no només subratlla el seu potencial futur, sinó que també valida l’objectiu del programa FIA Rally Star d’identificar i desenvolupar joves talents a través de seleccions a nivell mundial. L’anticipada victòria del títol per part de Jürgenson, un any abans del previst, és un testimoni de l’eficàcia d’aquest programa.
Amb aquest triomf, Romet Jürgenson es posiciona com una de les futures estrelles mundial de ral·lis, i es prepara per una nova etapa competint al WRC2, on tindrà l’oportunitat de continuar demostrant el seu talent.
«Ha estat un repte dur, amb tots els obstacles que se’ns han presentat en algun moment, punxades, pedres, calor, pols, de tot, però ho hem superat i hem arribat a la meta amb la corona de campió, així que és genial. El que més m’enorgulleix és que tantes llegendes hagin guanyat aquesta categoria: Sébastien Ogier, Craig Breen, Sébastien Loeb i tants d’altres. Estar entre ells és tan bo que em quedo sense paraules. Com estonià, m’agrada mantenir els peus a terra, així que tractaré el WRC2 com un any d’aprenentatge. En algun moment hauré de demostrar la meva velocitat, però fer alguna cosa gran l’any vinent serà difícil. Els quatre pilots del FIA Rally Star han estat molt bé aquesta temporada. Taylor i jo tenim una mica més d’experiència, però en Jose i en Max han demostrat que mereixien ser aquí, només van tenir alguns ral·lis desafortunats. La feina que hem fet abans de cada prova amb l’equip FIA Rally Star i els esforços que hem realitzat han marcat la diferència, però també els meus patrocinadors personals, que m’han permès participar en altres curses entre les meves sortides al Júnior WRC, cosa que m’ha ajudat molt. Ott Tänak és un dels meus ídols, vaig estar d’espectador a Catalunya quan es va proclamar campió del món el 2019. Jo era el fan amb la bandera onejant i ara ell és aquí felicitant-me. És una bogeria, però no estaria aquí sense el programa FIA Rally Star, així que gràcies a tothom.
Alejandro Cachón i Borja Rozada van aconseguir la seva segona victòria de la temporada al 61è Rallye Princesa d’Astúries
Després de dos anys, el pilot de Cangas del Narcea torna a liderar el Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER), sumant un nou triomf amb el Toyota GR Yaris Rally2, un vehicle que s’està consolidant al capdavant de la competició.
Cachón i Rozada van mantenir un control ferm sobre la cursa, assegurant-se el quart TC Plus de la temporada, un fet que reforça la seva posició com a líders del campionat amb l’equip Teo Martín Motorsport. Aquesta victòria no només els consolida a la classificació general, sinó que també subratlla la seva consistència al llarg de la temporada.
Diego Ruiloba i Ángel Vela van protagonitzar una remuntada espectacular a l’última especial del ral·li, aconseguint la segona posició després d’una punxada que va frustrar les opcions de victòria del Citroën Rally Team.
Efrén Llarena i Sara Fernández van tancar els llocs d’honor, completant el podi amb el Hyundai i20N Rally2, un vehicle amb el qual es van estrenar aquest cap de setmana. Després d’un temps fora de la competició, el seu retorn al S-CER ha estat destacat, demostrant que continuen sent un equip competitiu dins del campionat.
Abandonaments i altres destacats
Manuel Mora i Iván Bajo, que havien acabat tercers al final de la primera jornada, van haver d’abandonar la competició després de patir un accident a la secció matinal. D’altra banda, Alberto Ordóñez i José Pintor van aconseguir una quarta posició notable amb el seu Skoda Fabia R5, mentre que Javier Villa i Enrique Velasco van obtenir el seu millor resultat fins ara a l’S-CER amb un Toyota Yaris N5.
El pilot d’Olost, Gil Membrado, va acabar la prova en setena posició sumant així els seus primers punts en aquest campionat. El pilot català optava a la cinquena posició però problemes de motor durant la segona etapa el van deixar sense opcions a més.
Copa Hyundai i altres competicions
Pepe Álvarez i Diego Álvarez van assegurar la seva segona victòria a la Copa Hyundai i20N Rallye, a més d’aconseguir la segona plaça al Trofeu S-CER 2RM. En aquesta categoria, Esteban Vallín i Irene Caso es van adjudicar el títol a última hora.
Arnau Bartés i Miquel Velilla van acabar en segona posició i es col·loquen líders de la copa Hyundai a falta de dues proves. La parella catalana ha estat la única que no s’ha baixat de les posicions de podi durant tota la temporada, aquesta regularitat els ha portat ara a ser líders. Llanes i la Nucía dictaran sentencia.
Finalment, Juan Carlos Fernández i Óscar Arranz van dominar el Clio Trophy Spain Asfalto, sumant el seu segon triomf de la temporada, mentre que Hugo Rodríguez i Gema Sánchez van guanyar per segona vegada consecutiva entre els competidors de la Sandero Eco Cup Spain, després de l’abandonament de Piru Castro i José Antonio Vázquez.
Penúltim cap de setmana del World Rallycross Championship, aquesta vegada a la península Ibèrica, al mític circuit de Montalegre on de nou doble cursa i un bon sac de punts a repartir
El cap de setmana va comptar amb la participació a mode d’exhibició de José “Cohete” Suárez qui es va passar al volant del vehicle “demo” de l’equip CE Dealer Team (PWR Group) amb el que corren Niclas Groholm i Klara Andersson, per donar unes voltes al circuit portuguès i deixar bocabadats als convidats VIP a l’esdeveniment.
David Barcia Salgado – DBS Fotografia
Cap de setmana en què la instaurada “Battle of Technologies” tindria un paper important, ja que el circuit es troba a uns 1000 metres sobre el nivell del mar, comprometent les prestacions dels motors dels Supercars tèrmics, igual com succeeix al WRC a Mèxic.
Kms Powertrain
La jornada de dissabte va acontèixer sense gaires sorpreses, Kristoffersson s’emportaria la victòria final sense gaires ensurts. Les curses per la part del darrera van tindre de tots els colors, com el cas d’Ole Christian Veiby protagonitzant una acció on va impactar contra una barrera de neumàtics amb el seu Polo després de l’accident de Timmy Hansen.
Els germans Hansen, amb el seu pla estratègic de anar un darrere de l’altre per tal de poder impedir a Kristoffersson que els deixes endarrerits va quedar fer miques.
via Hansen
El Diumenge però Kristoffersson va perdre el protagonisme en favor del jove dels Hansen qui va aprofitar una errada en la sortida de Johan, per guanyar la final i retallar punts a la classificació del campionat.
Campionat que es decidirà a la Xina el proper mes d’octubre en un emplaçament encara per descobrir. Johan Kristoffersson i Kevin Hansen clarament aspirants al titol final aquesta temporada.
Pel que fa a l’Europeu, el campionat continental feia la seva darrera aturada a Portugal, una temporada escurçada per la cancel·lació de la prova inicial a Essay, França.
Euro RX1
Corona per la jove estrella del ral·licròs britànic, l’irlandès de 20 anys Patrick O’Donovan (fill de Ollie O’Donovan, vell conegut de l’Europeu i el British Rallycross) que s’ha proclamat campió d’Europa en RX1, o el que es el mateix, Supercar.
Amb la gran agressivitat que el caracteritza, ja des del començament de campionat, el jove pilot ha demostrat ser un dels noms a tenir en compte de cara al futur en aquesta disciplina.
via Team RX Racing
El Peugeot 208 (ex-Hansen) que fou segon a la darrera temporada de l’Europeu en mans de Janis Baumanis, ha estat la seva oficina i se l’ha preparat per dominar quasi tota la temporada.
RX2e
Títol resolt a la categoria elèctrica destinada a joves talents, entre d’altres. El pilot, campió al 2023, Nils Andersson, aconseguia defensar el títol i proclamar-se campió per segon cop amb el seu equip Team E. Nils Andersson pilot escudat per l’equip del 6 vegades campió del món de l’especialitat, Johan Kristoffersson.
Euro RX3
Campionat pel pilot alemany, Nils Volland, fill del propietari de l’equip Volland Racing, Ralf Volland, un altre vell conegut de la disciplina. El jove pilot a bord d’un Audi A1 S1600 va aconseguir el títol per una cadena d’infortunis aliens a ell, que van succeïr darrere seu a la final, on el líder de la cursa Joao Ribeiro es jugava el títol i matemàticament a falta de dues voltes ho era, fins que una col·lisió amb diversos pilots va fer pujar a Nils Volland les posicions necessàries per poder endur-se el guardó. Decepció total de Joao Ribeiro qui va ser arravatat el títol a la prova de casa en les darreres voltes de la final.
Igualtat i emoció en les copes amb Rovira emportant-se el triomf a la Challenge col·locant-se líder en el penúltim tram, mentre que Santana ho feia en l’últim per sumar el seu primer triomf al VolantRACC
Aquest any sí. Vidales i Hereu s’emportaven el triomf de Cervera per la disputa del 5è Memorial Abel Puig, fent ple d’escratx en tots els trams. El pilot al volant de l’Skoda Fabia Rally2 no deixava opcions als rivals acabant la cita amb més de 5 minutsd’avantatge amb el segon classificat.
La prova disputada el passat dissabte va discórrer pels camins de la comarca de la Segarra amb 122 km dels quals 72 eren contra el rellotge. Tres trams diferents, dos d’ells a repetir en tres ocasions, i una única passada pel tram urbà de Cervera que tancava la prova. Els organitzadors del ral·li, WRC Management, van fer un itinerari diferent del d’edicions anteriors. Els trams d’aquesta edició eren molt ràpids sobre un terreny en molt bones condicions perdent part del caràcter d’edicions anteriors, on els camins eren més trencats i lents.
Nacho Mateo
Amb només un tram Vidales – Hereu van sentenciar la prova. En els 11,83 km del tram A endossaven 53 segons als seus principals perseguidors, Ramon Gené – Manel Muñoz. La parella al volant de l’Opel Astra van volar pels trams de terra de Cervera, col·locant-se en segona posició bona part de la prova, per davant de vehicles molt més moderns i potents, fins que uns problemes tècnics i una petita sortida de pista el feien perdre la segona posició.
Els beneficiats dels infortunis de Gené – Muñoz eren David Nafría – Pere Requena. La parella al volant d’un Peugeot 208 Rally4 escalaven a la segona posició en els dos últims trams quallant una brillant actuació acabant per davant de cotxes tracció total, amb la diferència tècnica que això suposa en una superficie lliscant com la terra.
Nacho Mateo
Marc Comas – Lorena Romero i Jose Manuel Íñiguez – Ricard Martín tancaven els cinc primers classificats amb els seus respectius Skoda Fabia R5.
Rovira guanya a casa
Pere Rovira – Marc Que van sumar el seu tercer triomf de la temporada a la Challenge. El de Mollerussa va fer bo el coneixement del terreny i es va poder imposar a un combatiu Miquel Pons acompanyat de Carles Planell.
Nacho Mateo
L’estira-i-arronsa entre tots dos pilots va arribar a una igualtat màxima quan en el quart tram van empatar amb el mateix temps. Pons, que en aquell moment era el líder, va perdre la primera posició en l’últim tram de la prova abans de la superespecial, quan va cedir més de 19 segons. En tercera posició acabarien Eduard Ferran – Igor Díez.
Santana suma la primera victòria al Volant
Nacho Mateo
El pilot canari, Kilian Santana, acompanyat de Issac Pujol, va aconseguir sobre terra la seva primera victòria de la temporada. La igualtat va ser la nota dominant en la copa de promoció del RACC, ja que els dos candidats al triomf també arribaven a la cursa empatats a punts a la general.
Jordi San Andrés – Marta Ylla patien molt en un primer bucle de trams on cedien23 segons respecte a Santana – Pujol. Però a partir d’aquell moment encadenaven 4 millors temps consecutius que els deixaven un altre cop en primera posició a falta del curt tram pels carrers de Cervera.
Quan tot semblava decidit per a San Andrés, amb un avantatge de 2,7 segons, Santana es treia un gran registre en el poc més d’1 km de cronometrada, deixant al pilot català a 3,8 segons i emportant-se la prova per un estret marge d’1,1 segon.
La pròxima prova del campionat de Catalunya serà sobre asfalt aquesta mateixa setmana per la disputa del Masies de Voltregà.
En guanyar aquest diumenge el Ral·li Acròpolis, Thierry Neuville ha acabat més de 7 mesos sense victòria i, sobretot, ha fet un pas molt gran per aconseguir el seu primer títol
Igualtat màxima al WRC2 on Pajari i Virves que han acabat el ral·li amb el mateix temps, finalment l’escratx en el primer tram ha fet decantar el triomf cap al pilot finlandés
Thierry Neuville s’apropa al seu primer títol mundial de ral·lis després d’una brillant actuació al Ral·li dAcròpolis de Grècia. El pilot belga va aconseguir la seva segona victòria de la temporada, la primera des de Montecarlo, aprofitant una sèrie de contratemps que van afectar els seus rivals directes, especialment Sébastien Ogier, que va patir problemes mecànics divendres i una espectacular bolcada durant la Power Stage.
Neuville domina amb estratègia i consistència
Amb Ogier fora de la lluita per la victòria, Neuville va liderar un cap de setmana de forma controlada, gestionant amb saviesa el seu avantatge. L’equip Hyundai va mantenir una estratègia conjunta, col·locant els seus tres i20 al capdavant. Quan Dani Sordo va patir una punxada durant la novena cronometrada, Neuville va prendre el control de la cursa sense oposició real, i es va mantenir al capdavant fins al final.
Un desenllaç inesperat a la Power Stage
2024 FIA World Rally Championship Round 10, Acropolis Rally 05-08 September 2024
Dani Sordo, Candido Carrera, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
La jornada de diumenge va semblar estar destinada a acabar encara més de cara per a Neuville. Tanmateix, la situació va canviar dràsticament quan Sébastien Ogier va cometre un error a menys de dos quilòmetres de l’inici de l’especial, deixant la porta oberta perquè Neuville consolidés la seva victòria i es col·loqués més a prop del títol mundial. Hyundai aconsegui així un triplet amb Dani Sordo i Ott Tänak ocupant el segon i tercer lloc respectivament.
Actuacions destacades i impacte al campionat
2024 FIA World Rally Championship Round 10,
Rally Acropolis Greece 2024, 5-8 September 2024
Ott Tanak, Martin Jarveoja, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid, Action during Day 3 of WRC Acropolis Rally 2024
Photographer: Romain Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
Adrien Fourmaux va sorprendre amb el millor temps a la Power Stage, guanyant 5 punts que es van sumar als 6 del Super Diumenge. Pel que fa a la classificació general del campionat, Thierry Neuville consolida el seu lideratge amb 34 punts d’avantatge sobre el seu nou perseguidor, Ott Tänak. Sébastien Ogier, vuit vegades campió del món, cau a la tercera posició, quedant a 38 punts del líder després del seu error en l’última especial.
Empat al WRC2
En la categoria WRC2, la competència va ser igualment intensa. Sami Pajari va començar amb un avantatge de 28,5 segons sobre Robert Virves, però una punxada el va fer perdre aquest avantatge a la Power Stage. Al final de la prova tots dos pilots tenien el mateix temps!
Malgrat això, Pajari va aconseguir la victòria gràcies al seu millor temps en el primer tram, on havia superat Virves. Aquesta victòria acosta Pajari a només 3 punts del líder del campionat, Oliver Solberg, mentre que Yohan Rossel, que va completar el podi, se situa en tercera posició a 25 punts.
Aquest Ral·li de l’Acròpolis ha estat un punt d’inflexió per a Thierry Neuville, que es troba ara a un pas de coronar-se campió del món, mentre que la batalla al WRC2 segueix més viva que mai.
El Princesa d’Astúries 2024 marca el retorn del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER) amb una batalla emocionant pel títol entre pilots asturians
Després d’un descans de dos mesos, el Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER) torna amb força el 61 Ral·li Princesa d’Astúries. Aquesta prova marca l’inici de la segona meitat de la temporada que promet molt amb els tres pilots asturians lluitant pel títol.
Alejandro Cachón – Borja Rozada, actuals líders del campionat, arriben a la cita asturiana després de la seva victòria al Ral·li d’Ourense i un segon lloc al Ral·li Rías Baixas, Cachón buscarà repetir el triomf que va aconseguir a Oviedo el 2021.
José Antonio Suárez – Alberto Iglesias, a tan sols tres punts dels líders, corren a casa amb la motivació d’aconseguir la cinquena victòria en aquesta prova. Diego Ruiloba – Ángel Vela, vigents guanyadors del Ral·li Rías Baixas i recents vencedors a Madeira, intentaran mantenir la seva bona ratxa amb un Citroën C3 Rally2.
Hyundai també arriba amb novetats. La marca ha incorporat a les seves files els campions d’Europa del 2022, Efrén Llarena – Sara Fernández, que debutaran amb el Hyundai i20 N Rally2. Els catalans Sergi Pérez – Axel Coronado també competiran amb Hyundai, però sota l’estructura del Rallye Team Spain.
Una altra novetat serà la participació de dos Ford Fiesta Rally2 de l’equip Past-Racing, amb Gil Membrado – Alejandro López i Manuel Mora – Iván Bajo, actuals líders del campionat asturià.
El Ral·li Princesa d’Astúries també serà puntuable per a la Copa Hyundai on Arnau Bartés lluitarà per aconseguir un. bon grapat de punts que l’apropin al títol, el Clio Trophy Spain Asfalt i la Sandero Eco Cup Spain, competicions que entren en la seva fase decisiva.
La prova recupera el seu format habitual de dues etapes sobre asfalt, amb un recorregut de 132,97 quilòmetres cronometrats dividits en 11 especials.
El cinquè Memorial Abel Puig, que es disputarà el pròxim dissabte 7 de setembre, serà la prova encarregada de reiniciar la temporada de ral·lis a casa nostra després de la parada estival
Com un fix en el calendari, la terra de la comarca de la Segarra donarà el tret de sortida a la segona part del calendari a casa nostra
La prova organitzada per WRC Management comptarà amb un total de 123,73 km, dels quals 72,39 km seran cronometrats, representant un 58,50% del recorregut total. Comparat amb l’edició de 2023, aquest any la prova perd 10 km contra el rellotge pel camí. Els participants en la modalitat de ral·liesprint completaran un recorregut reduït de 60,62 km, amb 35,61 km de lluita contra el cronòmetre.
La prova comptarà amb tres trams diferents, dos d’ells repetits fins a tres vegades, mentre que un tercer tram només es disputarà una vegada. La prova començarà a les 12:00 hores al Parc d’Assistència de Cervera situada a l’Avinguda Duran i Sanpere, amb el primer tram programat a les 12:18 i el segon a les 12:46. La prova culminarà amb un tram espectacle semiurbà a les 19:16, dissenyat per gaudir al màxim de la fan zone i amb una ubicació propera a l’assistència.
Llista d’inscrits i protagonistes
Nacho Mateo
Aquest 2024, el Memorial Abel Puig comptarà amb un total de 38 equips inscrits. Xavi Vidales i Jordi Hereu lideren la llista al volant d’un Skoda Fabia Rally2, seguits per Marc Comas i Lorena Romero, que competiran amb una versió menys evolucionada del mateix vehicle. També cal destacar la presència de Jose Manuel Íñiguez i Ricard Martín amb un altre Skoda Fabia.
En la categoria de dues rodes motrius, trobem la participació de Ramón Gené i Manel Muñoz, vencedors del Ral·li del Trepat amb el mateix Opel Corsa amb el que sortirà a Cervera. També destaca la presència del Peugeot 208 Rally4 de David Nafría i Pere Requena, Joaquim i Albert Guillamet estaran a la sortida amb el seu veterà Seat Ibiza, mentre que Jordi i Mar Castella sortiran amb un Peugeot 206 RC.
Les copes
Nacho Mateo
El VolantRACC arriba a Cervera amb només tres participants inscrits en aquesta prova. Jordi San Andrés i Kilian Santana es troben empatats a punts al capdavant de la classificació del campionat després de les dues primeres curses, Empordà sobre asfalt i Artés sobre terra. Amb aquesta cursa s’arribarà a l’equador del campionat, amb tres proves més a disputar en els pròxims mesos.
La Challenge arriba a la quarta prova del seu calendari amb Pere Rovira – Marc Que liderant amb 122 punts, seguit de Miquel Pons – Carles Planell amb 99. En total 18 Ford Focus prendran la sortida el dissabte a Cervera, dels quals 13 participen en la copa.
El campionat de Catalunya de Promoció – Trofeu Júnior arriba a la terra amb Xavier Ros al capdavant amb el seu Peugeot 206 XS, seguit ben de prop per Eric Banús amb 52 punts, mentre que Biel Gavilán és el tercer amb els que es veuran les cares amb 49.
Cal destacar la presència de Jairo Garcia pilot guanyador de la selecció de pilots que WRC Management juntament la Federació Catalana d’Automobilisme van dur a terme a el dia 2 d’agost al Circuit de Mollerussa. Garcia sortirà amb Marc Gutiérrez al volant d’un Ford Focus puntuant dins del Campionat de Catalunya de Promoció.
El Ral·li Acròpolis, una de les proves més antigues del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), va debutar el 1973 i segueix sent una de les cites més icòniques del calendari
Celebrat tradicionalment en condicions càlides i polsegoses, l’edició del 2024 serà la sisena cursa sobre terra de la temporada i marcarà l’última prova de superfície solta a Europa
Una de les grans novetats d’aquest any per a l’Acròpolis és el canvi en la localització de la sortida. En lloc de començar amb una cronometrada superespecial a Atenes, el ral·li inicia directament a Lamia, on es troba el parc d’assistència i on tindrà lloc també la cerimonia de clausura. Aquest canvi ofereix una nova dinàmica a la competició, ja que el recorregut condueix els equips cap al sud fins a la capital grega durant la segona etapa.
Aquesta nova disposició permet que els aficionats que es reuneixin a la superespecial del dissabte puguin gaudir del final de la segona etapa, la qual és decisiva per a la puntuació provisional del campionat. La superespecial es realitzarà en una de les autopistes principals de Grècia, amb entrada gratuïta, i es va triar amb l’objectiu d’oferir un accés fàcil als aficionats tant d’Atenes com de les regions properes, com Grècia Central i el Peloponès.
El dijous comença amb el “shakedown” i la sortida cerimonial, mentre que la primera jornada del divendres inclourà tres trams a banda i banda de Lamia. Amb un total de 135,02 km cronometrats, aquesta és la jornada més llarga de l’esdeveniment.
Dissabte, la segona etapa arrenca amb la prova de Rengini, de 28,67 km, la més llarga del ral·li. A continuació, els equips es dirigiran cap a Loutraki, passant per trams revisats com Thiva i Aghii Theodori, amb una repetició de les especials abans de la superespecial EKO, que es disputarà a les 20:05 hora catalana.
Diumenge, la prova d’Inohori, una novetat en el recorregut, donarà inici a la jornada decisiva. La prova d’Eleftherohori, que es repetirà dues vegades, serà la Power Stage, la qual començarà a les 12:15 i donarà punts extra als millors classificats.
Aquestes modificacions i el format revisat estan dissenyats per oferir més emoció tant per als equips com per al públic, tot mantenint l’essència d’un dels ral·lis més històrics del WRC.
El campionat torna amb molts fronts oberts
Francesc Rodríguez
Després de la pausa estiuenca, els equips arriben a una de les proves més exigents del calendari, amb només quatre proves restants fins a final de temporada.
Thierry Neuville, pilot recent renovat per Hyundai una temporada més, lidera la classificació general amb 168 punts. Tot i això, Sébastien Ogier es troba a només 27 punts de distància. Ogier, que inicialment només preveia disputar una temporada parcial, ha ampliat la seva participació amb l’objectiu d’aconseguir la seva novena corona mundial.
Ott Tänak i Elfyn Evans, amb 137 i 132 punts respectivament, també estan immersos en la lluita pel títol, mantenint viva la competició a la part alta de la classificació. Adrien Fourmaux, cinquè, encara té opcions en la lluita.
A la persecució de Solberg al WRC2
Francesc Rodríguez
En la categoria WRC2, Sami Pajari, pilot de Toyota, té una oportunitat d’apropar-se a Oliver Solberg, líder de la categoria, ja que aquest no inclou el Ral·li Acròpolis al seu calendari de proves. La principal oposició serà la parella de Citroën C3 Rally2 Nikolay Gryazin i Yohan Rossel (DG Sport Competition), Georg Linnamäe i Jan Solans, a més dels Škoda Fabia RS Ral·li2 de Gus Greensmith i Josh McErlean (Toksport), Lauri Joona, Kajetan Kajetanowicz i Robert Virves.
Armin Kremer, copilotat per la seva filla Ella, és el principal participant a la Copa Masters del WRC, amb Georgios Vasilakis, en total hi haurà un total de 29 tripulacions inscrites al WRC2.
La JWRC es decidirà a Grècia
S’ha reunit una gran inscripció de 19 cotxes per al WRC3, amb 14 tripulacions perseguint els punts de la Júnior WRC en el cinquè i darrer esdeveniment de la temporada.
La 68a edició del Ral·li Acròpolis coronarà el campió del FIA Junior WRC 2024. Amb el doble de punts en joc, la competició per aquest títol segueix molt oberta. Entre els principals aspirants destaquen Taylor Gill, d’Austràlia, i l’estonià Romet Jürgenson, tots dos productes del programa FIA Rally Star. Jürgenson lidera la classificació amb una avantatge de vuit punts sobre Gill, demostrant el seu talent en la seva primera temporada a nivell mundial.
Hyundai Motorsport ha intensificat el desenvolupament del seu i20 N Rally2 amb l’objectiu clar de mantenir-se al capdavant en la competida categoria Rally2 de cara a la temporada 2025.
Tot i els èxits aconseguits per aquest model durant la temporada 2024, incloent-hi victòries importants com la del Ral·li Ceredigion al Campionat Europeu de Ral·lis el passat cap de setmana, l’equip tècnic de Hyundai és conscient que l’evolució constant és clau per seguir competint al més alt nivell.
La nova fase de desenvolupament inclou un xassís completament redissenyat, així com millores en motor, transmissió i suspensió. Aquestes actualitzacions se sumen a les ja implementades a principis de l’any, com l’homologació de nous pistons i la sincronització variable de vàlvules, que van oferir un increment significatiu en potència i acceleració.
Pilots experimentats aporten el seu coneixement
Per validar aquestes millores, s’ha construït un nou cotxe de proves a la base d’Hyundai Motorsport a Alzenau. Pilots experimentats com Hayden Paddon, Eric Camilli i Dani Sordo estan contribuint amb els seus coneixements per perfeccionar el cotxe, aportant feedback directe sobre el comportament de les noves actualitzacions.
Compromís amb el Rally2
Tant Benoit Nogier, director d’Hyundai Motorsport Customer Racing, com Andrea Cisotti, director de projecte de Hyundai Motorsport Rally, han subratllat la importància de continuar desenvolupant el i20 N Rally2 per mantenir la seva competitivitat en una categoria tan dinàmica com la Rally2.
«La categoria Rally2 segueix sent potser la més competitiva. Tot i que els clients de l’i20 N Rally2 són força importants als campionats de tot el món i actualment lideren diversos campionats, no podem ignorar que hem de desenvolupar més el cotxe per continuar sent competitius. Tots els fabricants de la categoria estan constantment provant i millorant la seva oferta als clients i el departament de Customer Racing de Hyundai Motorsport ha de fer el mateix. Les proves previstes, i les noves peces que s’homologaran com a resultat, suposaran un pas endavant en el rendiment a moltes àrees clau. Com a resultat, els nostres clients de ral·lis podran continuar lluitant per les victòries en ral·lis i en campionats on sigui que competeixin el 2025 i més enllà».
Benoit Nogier
El pla de proves, que s’executarà durant la resta de l’any 2024, té com a objectiu assegurar que les millores introduïdes permetin al cotxe continuar sent un referent en les competicions futures.
Les tripulacions amb l’i20 N Rally2 han aconseguit importants victòries en diferents superfícies aquesta temporada, incloent aquest cap de setmana passat a Rali Ceredigion al Campionat Europeu de Ral·lis. Tot i això, hem escoltat els comentaris dels nostres clients i reconeixem que tenim una feina significativa per fer en moltes àrees del rendiment i el maneig del cotxe. El pla de proves que tenim per a la resta del 2024, amb múltiples pilots i en una varietat de carreteres, està directament dirigit a oferir les millores necessàries per mantenir el cotxe competitiu a mesura que evoluciona la categoria Rally2. En els propers mesos hem de provar i validar millores al motor, la transmissió i la suspensió, llistes per a l’homologació. Amb els comentaris de múltiples pilots, molts amb una valuosa experiència en la conducció dels nostres competidors de Rally2, estem segurs que podem oferir les millores que els nostres clients necessiten.
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.