Formula E: Sims aconsegueix la seva primera victòria i BMW fa doblet

  • Sims aconsegueix la seva primera victòria des de la Pole en la cursa a l’Aràbia Saudita.
  • Guenther queda segon i així BMW aconsegueix un u-dos i di Grassi, d’Audi, arriba tercer.

Quan es van apagar les llums del semàfor, va ser Alex Sims, el Poleman de BMW i Andretti Motorsport, qui va liderar al grup després d’assegurar la seva segona Pole consecutiva el segon dia de l’E-Prix SAUDIA de Diriyah 2019.

Liderant la prova amb Sébastian Buemi, de Nissan e.dams, en segon lloc i Lucas di Grassi, d’Audi Sport Abt Schaeffler, en tercer lloc, el pilot britànic va mantenir la seva posició mentre Antonio Félix da Costa, de DS Techeetah, pressionava després d’haver quedat quart quan Jérome d’Ambrosio, de Mahindra Racing, es va retirar de la carrera a causa de problemes tècnics.

Avançant-se del grup, da Costa estava ansiós per pujar al podi, així que va atacar a Buemi i va tocar la part posterior del seu monoplaça, la qual cosa va deixar a Buemi envirollat mirant al trànsit que s’aproximava. El pilot de Nissan va tornar a unir-se a la pista en la posició 15, sent l’incident investigat per la FIA.

Quan quedaven més de 30 minuts en el rellotge, Bird va rebre un cop de Mitch Evans, de Panasonic Jaguar Racing, en la corba 4 i, després, un altre de Pascal Wehrlein, de Mahindra Racing, en la corba 5. El pilot britànic, que va aconseguir la victòria en la primera carrera tan sols un dia abans, va xocar amb la paret. Amb danys significatius en el seu cotxe, el britànic va quedar fora de carrera.

Després de la investigació de la FIA, daCosta va rebre una penalitzció en forma de “drive through” de 10 segons per causar l’incident amb Buemi i el pilot de Nissan va rebre la mateixa sanció perquè va tornar a ingressar a la carrera de manera insegura.

Amb el seu company d’equip ja fora de carrera, el pilot de Envision, Robin Frijns, va perdre el control del seu automòbil (amb motor Audi), entre les corbes 5 i 6, i va xocar la paret de costat en la corba 7. El seu automòbil va quedar encallat, i va apareixer la bandera groga mentre el retiraven.

Quan quedaven vuit minuts pel final, Sims mantenia el seu lideratge mentre que, més enrere en el grup perseguidor, Evans, de Jaguar, rebia un “drive through” de 10 segons pel xoc amb Bird.

Fent ús de la seva mode atac, di Grassi, que anava tercer, va perdre temporalment una posició i, després, va superar a Stoffel Vandoorne, de Mercedes-Benz EQ, amb els 35 kW de potència addicional. Sense fer ús de la del mode atac, el company d’equip de Sims, Max Guenther, es va col·locar en segon lloc i els dos BMW van liderar quan quedaven només uns minuts pel final.

Ampliant l’avantatge a més de tres segons quan quedaven cinc minuts, Guenther va resistir la pressió de di Grassi i va mantenir rere seu al brasiler que estava utilitzan tota la potència. Amb l’extra d’energia utilitzada, el pilot d’Audi va establir la volta ràpida.

Els dos BMW van travessar la línia un davant de l’altre i Sims va aconseguir la seva primera victòria en una carrera en el ABB FIA Formula E amb el seu company d’equip en segon lloc i di Grassi, d’Audi, en tercer.

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share