FÓRMULA E: Günther supera a Da Costa i s’emporta l’E-Prix de Santiago

Des de la Pole, Mitch Evans, de Panasonic Jaguar Racing, ha liderat la prova durant les primeres voltes de l’E-Prix Antofagasta de Santiago de Xile 2020, seguit per Pascal Wehrlein, de Mahindra Racing, qui ha passat a Max Günther, de BMW i Andretti Motorsport, per a quedar en tercer lloc.

El líder del campionat, Sims, s’ha parat fent sortir la bandera groga en tota la pista. Després que retiressin les peces del seu automòbil, la carrera s’ha reiniciat quan faltaven 37 minuts en el rellotge.

En passar per les corbes 10 i 11, Oliver Rowland, de Nissan e.dams, ha tocat a Sam Bird, de Envision Virgin Racing, i ha danyat la seva ala davantera que es s’ha acabat desprenent del monoplaça. Bird ha perdut llocs molt valuosos quedant en 19è lloc.

En activar el MODE ATAC, Max Günther ha passat a Edoardo Mortara, de Rokit Venturi Racing, utilitzant la potència addicional per a superar al pilot de Venturi i quedar en tercer lloc. Amb Mortara en quart lloc i el seu company d’equip, Felipe Massa, en cinquè, els dos automòbils de Venturi seguien als aspirants al podi, esperant el seu moment.

En la corba 10, Massa s’ha vist forçat pel seu company d’equip, ha xocat contra la paret i ha caigut al setè lloc. Aprofitant la situació, l’actual campió i pilot de DS Techeetah, Jean Éric Vergne, ha passat a la cinquena posició.

Quan quedaven 25 minuts en el rellotge, Evans mantenia el lideratge davant de Günther, que anava en segon lloc, i Wehrlein en tercer. Encara amb el MODE ATAC, Günther ha atacat a Evans i passant-lo a la corba 9.

Malgrat començar des de la part posterior de la graella, Lucas di Grassi, d’Audi Sport Abt Schaeffler, ha avançat fins la posició 12, a dos llocs del seu company d’equip, Daniel.

Quan quedaven 14 minuts de carrera, Wehrlein ha reduit la velocitat i Vergne ha passat a la tercera posició i el seu company d’equip, Antonio Félix dóna Costa, s’ha col·locat darrere d’ell en la quarta posició.

Quan els dos pilots de DS Techeetah estaven en tercer i quart lloc, el pneumàtic davanter esquerre del campió regnant, Vergne, ha començat a fregar l’ala i deixava un rastre de fum darrere d’ell. De totes maneres, Vergne ha continuat, en sisè lloc fins que l’ala s’ha acabat trencant. A només set minuts de la final, Vergne ha entrat a boxs amb el seu automòbil danyat i ha deixat al seu company d’equip lluitant pel primer graó del podi.

Intentant guanyar-se el segon lloc, Da Costa ha passat al Poleman en la llarga corba 8 i buscava a Günther per a quedar-se amb la victòria.

Aguantant, Günther mantenia el lideratge quan quedaven menys de tres minuts en el rellotge. Quan els dos automòbils entraven junts en la corba 10, Da Costa ha forçat al pilot de BMW a obrir-se, passant-lo per dins i aconseguint la primera posició temporal.

A menys d’un minut de la final, Günther ha tornat a l’atac mentre Da Costa liderava la carrera. Si bé els dos automòbils tenien el mateix nivell d’energia, Günther ha passat a Da Costa entrant en la corba 9 per a recuperar el seu lideratge amb molt d’esforç. En les corbes 10 i 11, el pilot de BMW ha aconseguir la victòria, Da Costa ha quedat en segon lloc i Evans, en tercer.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments