WRC: Prèvia del Ral·li Monte-Carlo 2020

El temps hivernal pot fer que les condicions de les carreteres asfaltades dels Alps Francesos siguin impredictibles. Com a resultat, els pilots poden enfrontar-se a tot tipus de condicions, des de l’asfalt sec fins a la neu i el gel, a vegades en una sola especial, la qual cosa fa que l’elecció dels pneumàtics sigui particularment difícil i sovint un compromís. També promet ser especialment emocionant enguany, ja que molts dels millors pilots del món s’enfrontaran a aquest notori desafiament mentre es familiaritzen amb la nova maquinària.

Ott Tänak porta a Hyundai el seu nou títol de Campió del Món, formant equip amb Thierry Neuville, un estret rival del campionat en les últimes temporades. Sébastien Loeb, set vegades guanyador de l’esdeveniment, comença la seva segona campanya a temps parcial amb l’i20 WRC. Toyota entra en el 2020 amb una alineació totalment renovada liderada pel sis vegades campió Sébastien Ogier. Al costat del francès estaran Elfyn Evans i el jove de 19 anys Kalle Rovanperä, campió del 2019 del WRC 2 Pro, que fa el seu debut en el World Ral·li Car com el pilot més jove de la fàbrica a temps complet. Altres dos pilots finlandesos estan en M-Sport, amb Esapekka Lappi unint-se a Teemu Suninen, mentre que Gus Greensmith disputa la primera de les nou sortides previstes en un tercer Fiesta WRC. El pilot japonès Takamoto Katsuta també comença una campanya ampliada amb un Toyota Yaris WRC addicional.

Hyundai, M-Sport i PH Sport són els primers representants del WRC 2 en els equips professionals amb cotxes R5, amb Nicolay Gryazin i Ole Christian Veiby, Adrien Fourmaux i Mads Østberg al capdavant d’aquests equips. La categoria WRC 3 per als privats que participen en el R5 compta amb 13 pilots en la prova d’obertura. El Ral·li Monte-Carlo és també la primera prova de la Copa RGT.

LA RUTA DEL 2020

El ral·li torna a Mònaco per a la cerimònia d’obertura i l’inici de l’esdeveniment d’enguany, que tindrà lloc en l’emblemàtica zona portuària el dijous a la tarda. Les tripulacions s’enfrontaran immediatament a dues especials nocturnes en la foscor, la primera de les quals (Malijai – Puimichel) serà present a la prova per primera vegada des de 1994. Una altra nova especial – Saint-Clément-sud-Durance – Freissinières – s’inclou en un bucle de tres especials al voltant de Gap, cadascuna de les quals es corre dues vegades el divendres, el dia més llarg del ral·li. La resta del recorregut és idèntic al de 2019. El dissabte, una doble passada portarà als equips al voltant de Gap abans d’un últim servei a la ciutat francesa i el viatge de retorn a Mònaco. El diumenge es realitzaran dos trams, cadascun d’ells sobre la llegendària prova del Col de Turini i l’etapa La Cabanette-Col de Braus, aquesta última com a Power Stage del ral·li.

ITINERARI

Dimecres 22 de gener de 2020
16h01Shakedown P1 – Route de la Garde y RD503 (Gap)3,35 km
Dijous 23 de gener de 2020 (42,96 km)
SS120h38Malijai – Puimichel17,47 km
SS222h26Bayons – Bréziers25,49 km
23h36Assistència à Gap
Divendres 24 de gener de 2020 (122,58 km)
08h03Assistència (Gap)
SS308h36Curbans – Venterol 120,02 km
SS409h56Saint-Clément-sur-Durance – Freissinières 120,68 km
SS511h21Avançon – Notre-Dame-du-Laus20,59 km
Assistència (Gap)
SS613h54Curbans – Venterol 120,02 km
SS715h14Saint-Clément-sur-Durance – Freissinières 120,68 km
SS816h39Avançon – Notre-Dame-du-Laus20,59 km
17h39Assistència (Gap)
Dissabte 25 de gener de 2020 (75,20 km)
Assistència (Gap)
SS909h38Saint-Léger-les-Mélèzes – La Bâtie-Neuve 116,87 km
SS1010h56La Bréole – Selonnet 120,73 km
Assistència (Gap)
SS1114h08Saint-Léger-les-Mélèzes – La Bâtie-Neuve 216,87 km
SS1215h26La Bréole – Selonnet 220,73 km
Assistència (Gap)
Diumenge 26 de gener de 2020 (63,54 km)
Canvi de pneumàtics
SS1308h17La Bollène-Vésubie – Peïra-Cava 118,41 km
SS1409h08La Cabanette – Col de Braus 113,36 km
SS1510h55La Bollène-Vésubie – Peïra-Cava 218,41 km
SS1612h18La Cabanette – Col de Braus Power Stage 213,36 km

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments