FÓRMULA 1: Canvis de reglament per reduir l’impacte del COVID-19

Davant dels desafiaments que enfronta la pandèmia de coronavirus, el Consell Mundial de l’Esport de l’Automobil ha aprovat, a través d’un vot electrònic, una sèrie de canvis en els reglaments de la Fórmula 1 per a 2020 i 2021.

A principis d’aquest mes, la F1, la FIA i els 10 equips van acordar unànimement retardar la introducció de les regulacions del 2021 un any fins al 2022. El WMSC ha segellat ara aquesta decisió, permetent que les regulacions rellevants siguin ajustades.

Hi haurà altres mesures introduïdes, com l’aprovació de la transferència de la cèl·lula de supervivència dels cotxes de 2020 – sense canvis permesos – i «alguns altres components» al 2021 per a mantenir els baixos costos. L’innovador sistema de direcció de doble eix de Mercedes serà prohibit a partir del pròxim any.

El WMSC també va aprovar una sèrie d’altres canvis, incloent l’addició de l’article 1.3 al Reglament Esportiu, la qual cosa significa que l’òrgan rector pot ara canviar certs articles amb el 60% de suport dels equips – en lloc de requerir la unanimitat.

La FIA diu que això permetrà una major flexibilitat per a reaccionar als desafiaments actuals. Entre els articles que es veuen afectats per aquest canvi estan les regles que dicten els entrenaments lliures, els pneumàtics, el parc tancat i el procediment de sortida.

Mentrestant, el WMSC va aprovar la decisió de permetre que la FIA i la F1 canviïn el calendari sense una votació entre els equips. Això permetrà un procés racionalitzat per a reajustar el calendari quan sigui apropiat tornar a competir.

la-fia-canvia-diverses-normatives-de-la-f1-davant-el-coronavirus

El desenvolupament aerodinàmic per al reglament de 2022 – que comptarà amb una nova i revolucionària generació de cotxes – ha estat prohibit des del dissabte 28 de març fins a finals de 2020.

Els equips també podran realitzar una prova d’un dia dins de les 48 hores de l’última carrera de la temporada per a córrer amb els joves pilots. Fins a dos cotxes poden ser utilitzats per a aquesta prova, però continua sent opcional.

El president de la FIA, Jean Todt, també ha rebut l’autoritat per a «prendre qualsevol decisió relacionada amb l’organització de competicions internacionals per a la temporada 2020, que pugui ser necessària amb caràcter d’urgència», amb la finalitat de tractar les sol·licituds d’ajornament i/o cancel·lació «sense demora».

Reducció de costos

Després d’una reunió de l’òrgan rector, la F1, i els equips a principis d’aquest mes quan es va acordar retardar la introducció de les normes de 2021 per un any, amb notícies de desenvolupament aerodinàmic en aquestes regulacions es detindrà durant la durada de 2020.

Encara que tots els equips ja hauran fet grans avanços en el seu disseny per al 2021, aquesta pausa en la carrera armamentística és significativa ja que reduirà significativament les despeses dels equips en un moment en el qual els pressupostos estan baix pressió, sense que se celebrin Grans Premis, i la incertesa sobre quin serà el valor dels diners del premi.

L’addició de l’article 1.3 al Reglament Esportiu va ser necessària perquè reglaments com ara la durada i el nombre de sessions d’entrenament lliure en un Gran Premi poden ser modificats per a permetre caps de setmana de carrera més curts, si és necessari, en el que probablement serà un calendari comprimit.

Mentrestant, un test opcional per a joves pilots, en el qual els equips poden portar dos cotxes – quan normalment només se’ls permet un – obre l’oportunitat d’obtenir ingressos addicionals en oferir el seient a un jove conductor que aporta un suport financer.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments