Els oficials de ral·li de Nova Zelanda es van afanyar a dissipar les especulacions d’una possible cancel·lació de la seva prova al setembre pel coronavirus, ja que això podria significar que mai tornés al Campionat Mundial de Ral·lis.
Encara que falten més de quatre mesos per a la prova, la ferma resposta de Nova Zelanda a COVID-19 ha portat a alguns dels participants en el campionat a qüestionar si es permetria l’entrada de la WRC al país fins i tot al setembre.
Nova Zelanda roman en aïllament en l’actualitat i qualsevol visitant és posat en quarantena durant dues setmanes abans que se li permeti entrar en la comunitat.
La política de la Primera Ministra Jacinda Ardern de «ser durs i anar d’hora» ha limitat les morts a només 13 persones fins ara.
El director executiu del Ral·li de Nova Zelanda, Michael Goldstein, ha dit que l’esdeveniment continuarà treballant perquè al setembre el WRC pugui tornar al país per primera vegada des de 2012.
«Ral·li Nova Zelanda continua preparant-se per a acollir una prova del Campionat Mundial de Ral·lis a Auckland al setembre», va dir Goldstein a DirtFish.
«Per descomptat que actualment hi ha una gran incertesa global que afecta a tots, incloent el Campionat Mundial de Ral·lis de 2020.
«En les pròximes setmanes seguirem en contacte amb les agències governamentals locals i centrals, així com amb el promotor del WRC i la FIA.»
Una prova per a 2020 i més enllà
«El finançament s’ha compromès per al 2020 i 2021 i no xoca amb l’organització de la Cop Amèrica»
La carrera de iots de la Copa Amèrica torna a Auckland al març de 2021.
Nova Zelanda està inclosa en el calendari d’enguany a costa del Ral·li Austràlia, que s’espera que utilitzi aquesta temporada fora del WRC per a trobar una nova base lluny de Coffs Harbour. La ciutat de Nova Gal·les del Sud ha caigut en desgràcia amb el promotor del WRC en els últims anys.
El Ral·li d’Austràlia de l’any passat va ser cancel·lat a causa dels incendis restals que van arrasar el país.
La pèrdua d’aquest esdeveniment i la no inclusió d’Austràlia per al 2020 ha estat un cop per a una de les proves més bones del Campionat des del punt de vista comercial.
Des de l’any passat, Ral·li Austràlia ha tancat la seva oficina en Coffs Harbour i ha traslladat tot a la base de Motorsport Austràlia a Melbourne.
Si bé va haver-hi algun moviment final per un Ral·li Austràlia amb seu a Bathurst, fonts pròximes a l’esdeveniment admeten que hi ha hagut pocs avanços en els últims mesos.