WRC: Andrea Adamo: La hibridació és un pas endavant necessari

Hyundai Motorsport ha emès un comunicat dedicat als futurs Rally1 que entraran a formar part del Mundial de Ral·lis a partir de 2022.


Els motors tèrmics que s’utilitzaran els actuals, els motors 1.6 turbo GRE (Global Race Engine) que tenen el marc normatiu que es va posar en marxa al 2017 tenen unos 380 cavalls de potencia. El motor elèctric, desenvolupat igual que les bateries per a l’empresa Compact Dynamic, generarà uns 134 Cavalls de potència, el que pot donar lloc a una potència combinada propera als 500 cavalls.


En l’actualitat les tres marques involucrades (Hyundai, Toyota i Ford, a través de M-Sport) compten amb models híbrids al mercat de cotxes de carrer, una tendència a l’alça de cara als propers anys així com amb els models elèctrics. Per això, el món de motor reflecteix aquest canvi en sistemes de propulsió, tant al Mundial de Ral·lis com al Mundial de Resistència, la Fórmula 1 o altres campionats.

Adamo deia sobre els nous cotxes i la nova normativa:


«La hibridació és un pas endavant necessari, perquè els ral·lis sempre han estat un camp de proves per a les marques de cotxes a les situacions i condicions més complicades. Tenir sistemes de propulsió híbrids és la millor forma de mantenir els cotxes de ral·lis a l’altura de la tecnologia dels cotxes de carrer, així que és bo que finalment els tinguem. L’objectiu és evitar gastar massa diners, així que la clau és usar components comuns per a tothom. Haurem de trobar la forma de fer un bon cotxe i la millor estratègia per obtenir el màxim potencial, però la gent que treballa a Hyundai Motorsport està preparada per afrontar nous reptes»


Amb el mateix motor, mantindrem la mateixa potència. El repte, amb la introducció de el sistema elèctric i les bateries, serà mantenir el pes el més baix possible perquè els cotxes siguin ràpids.
Seran veritablement divertits si es redueix el pes amb les especificacions que s’han adoptat «, va declarar el vigent campió mundial i pilot de Hyundai Ott Tänak.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments