FÓRMULA 1: Els motors són massa complexos per atreure nous fabricants

La renovació tècnica, ara posposada per 2022 , originalment hauria arribat a 2021, abans que la pandèmia de la COVID – 19 obligués a la Fórmula 1 a retardar la seva introducció. Aquesta, només compta amb alguns lleugers canvis en la normativa de motors.

Encara que inicialment s’esperava simplificar més les unitats de potència, fent desaparèixer el MGU-H , la F1 va preferir mantenir la mateixa composició dels motors.

Els únics canvis se centren en els materials utilitzats, de manera que es pretén estalviar costos, així com l’arribada de les bombes de gasolina estàndard per a tots els equips.

Mentre que els actuals fabricants de la categoria es beneficiaran de costos més reduïts per desenvolupar els seus nous motors , Richards assegura que el cost inicial de desenvolupament és massa elevat perquè un nou fabricant consideri entrar a la F1, sobretot amb la previsible crisi mundial.

«La inversió per entrar-hi és simplement colossal«, va comentar Richards. «És una cosa que no pot ser si més no valorat per un fabricant de cotxes avui en dia amb l’ambient actual».

«Hauries de fer dos passos enrere abans que a algú li comencés a encaixar invertir els diners que es necessita per estar a el nivell dels actuals subministradors de motors «.

«Aquestes peces d’equipament tenen els motors de combustió interna més sofisticats que mai abans s’hagin construït».

Richards també assegura que la pròpia normativa tècnica limita que cap fabricant independent desenvolupament el seu propi sistema turbo híbrid, sobretot sense inversió externa.

Cosworth va ser l’últim fabricant independent a entrar a la F1 com a subministrador de motors, al tornar al campionat per a la temporada 2010, gràcies a l’important suport de Bernie Ecclestone i la FIA .

Una vegada que la normativa turbo híbrida va arribar a la F1 a 2014, Cosworth es va retirar, atès que no tenia el pressupost per a produir seva pròpia unitat de potència i el seu únic client, Marussia, havia signat amb Ferrari .

Quan se li va preguntar si la F1 podria introduir a un subministrador independent de nou, Richards va respondre: «No amb l’actual normativa tècnica tal com està avui en dia, és massa complicada i massa complexa «.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments