Pirelli començarà a provar els pneumàtics de l’especificació Rally1 que s’usaran en el seu retorn al Campionat Mundial de Ral·li de 2021 el mes vinent.
La marca italiana va ser confirmada com l’únic proveïdor de pneumàtics del WRC per a tots els cotxes de Rally1 i Rally2 des de 2021 fins a 2024 a la fi de l’any passat.
A principis d’aquesta temporada, el seu cap de carreres, Mario Isola va explicar com el coronavirus estava impactant en el treball de desenvolupament – però el desconfinament permet treballar en els pneumàtics que que s’utilitzaran a partir deñ Ral·li de Monte-Carlo de gener.
Terenzio Testoni, director d’activitats de ral·li de Pirelli, va dir:
«Estem en contacte amb la FIA per a confirmar el format final de les proves per al 2021 i exactament com ho farem, però estem en camí de reprendre-les durant la primera meitat de juliol«.
«Això ens dóna el temps que necessitem per a preparar els nostres pneumàtics WRC [per a ser usats pels cotxes de Rally1, abans coneguts com World Ral·li Cars] per a l’any vinent i aconseguir els objectius d’homologació. Hauríem de ser capaços de revelar alguns detalls més aviat.»
El director de Ral·lis de la FIA, Yves Matton, va dir que la història de Pirelli en el Campionat Mundial de Ral·lis, unida a la seva experiència en la Fórmula 1 des de 2011, ho col·loquen en una posició forta per a complir amb l’any vinent.
Matton va dir:
«Rebem el nou pla de proves de Pirelli. Segur que van haver de canviar algunes coses en el seu pla i en el seu enfocament per al 2021 [a causa del coronavirus].
«Però la seva proposta continua basant-se en el programa de pneumàtics de 2021 i amb un nou calendari de proves, encara són capaços de proporcionar els pneumàtics per a l’any vinent per als fabricants. No és la primera vegada que Pirelli està al WRC!
«És la primera vegada que estan competint amb aquesta nova generació de cotxes [subministrant als equips dels fabricants], però tenen el que necessiten.»
Pirelli ja està subministrant les sèries WRC Júnior i WRC 2 aquesta temporada. També ha dut a terme una competició limitada de pneumàtics de neu amb els actuals cotxes amb especificacions WRC en el campionat finlandès: El pilot de Toyota Takamoto Katsuta va guanyar l’any passat el Itäralli amb pneumàtics Pirelli i el pilot de Fórmula 1 Valtteri Bottas va córrer amb Pirelli durant l’Àrtic Ral·li en un Ford Fiesta de M-Sport.