Hayden Paddon continua avançant en el seu projecte del Hyundai Kona EV Ral·li, el qual ja va revelar el passat 2019 i compta tant amb el suport de Hyundai Nova Zelanda com amb el de STARD, empresa de Manfred Stohl especialitzada en l’electrificació i en el món del ral·licross. El neozelandès té la intenció de córrer per primera vegada amb el Kona EV Ral·li en un ral·lisprint a la tardor a Nova Zelanda, segons Rallye Magazin.
Després dels seus retorns truncats al WRC, Paddon s’ha centrat en les seves activitats a Nova Zelanda, adquirint un cotxe de TCR per a pilotar a Europa (un Hyundai i30 N TCR que ja va posar en venda), competint en les TitansRX de Ral·licross així com en el campionat neozelandès de ral·lis i el Campionat de Ral·lis d’Àsia-Pacífic amb el Hyundai i20 AP4. El del Kona EV Ral·li és més un projecte a llarg termini, sent un dels pioners en electrificació de models de competició fora de circuit.
El Kona EV Ral·li seria capaç de desenvolupar uns 340 cavalls per a moure els seus prop de 1.500 quilograms de pes en buit, amb una autonomia de 200 quilòmetres o entre 60-80 quilòmetres cronometrats. Ara bé, Paddon té la intenció de desenvolupar una variant amb tres o quatre motors i elevar la potència fins als 1.000 cavalls, la qual cosa li convertiria en una arma per atacar el Pikes Peak – no en va és una configuració similar a la que va utilitzar Volkswagen Motorsport amb el seu prototip elèctric I.D R, cotxe que actualment té el rècord absolut amb un temps de 7.57.148.
“Volem conduir en el primer ral·lisprint a la tardor i el primer ral·li important la pròxima primavera”, afirma Paddon tal com recull el mitjà alemany.