Jari-Matti Latvala no li veu sentit tractar de córrer proves soltes, amb la idea de córrer algunes proves en 2021 o centrar-se en el campionat europeu d’històrics.
Latvala es va quedar sense seient oficial per a enguany, per la qual cosa va reunir més de 400.000 euros per a córrer en dues proves amb un Toyota Yaris WRC. No va poder acabar el Ral·li de Suècia a causa d’un problema elèctric originat per un error de muntatge de l’equip pel que Tommi Mäkinen li va prometre un altre ral·li. Aquesta promesa però va quedar en suspens quan va arribar el covid-19.
“La veritat, no competiré en el Campionat Mundial de Ral·lis amb un WRC enguany, fins i tot si és possible. No crec que tingui sentit sortir si es fan un grapat de carreres enguany. Si vols conduir, hauria de mirar-se per a l’any que ve com a mínim”, va declarar Latvala al mitjà finès YLE.
Latvala també va ser un dels pilots considerats per Pirelli per al rol de pilot de desenvolupament, un programa que arrencarà en unes dues setmanes a Sardenya amb test d’asfalt i terra. Andreas Mikkelsen – ex company de Latvala entre 2013 i 2016 en Volkswagen Motorsport ha estat el triat, pilotant una de les unitats ex oficials del Citroën C3 WRC.
“Això no em molesta per a res perquè jo no hauria tingut l’oportunitat d’estar involucrat en això. Estic compromès amb les operacions de màrqueting de Toyota i aquests test haurien suposat pilotar un cotxe d’una altra marca”, va comentar sobre aquest tema Latvala, qui estava entre les opcions de Pirelli juntament amb altres noms com Hayden Paddon o Kris Meeke.