DTM: Noves normes per a la temporada 2020

El DTM està llest per a introduir una sèrie de canvis en les regulacions esportives per a la temporada 2020, incloent el retorn d’una finestra de parades en boxs.

Les finestres de parades en boxs es van veure per última vegada en el DTM en 2016, i des de llavors diversos pilots han aprofitat l’absència d’aquesta regulació per a completar la seva parada en boxes obligatòria en la primera volta amb l’esperança que aparegui un cotxe de seguretat més tard en la carrera.

Un bon exemple d’aquesta estratègia es va veure en la carrera inaugural de l’any passat en Mugello, on Marco Wittmann, que es va quedar en el fons de la graella a causa de problemes amb el motor en la qualificació, es va detenir en la primera volta i va tenir la sort de comptar amb un cotxe de seguretat d’hora per a aconseguir una improbable victòria de l’últim al primer.

El DTM s’ha mogut ara per a tancar aquesta llacuna, i s’entén que la finestra de parades en boxs per a cada ronda s’obrirà en la cinquena volta.

També s’han fet canvis en el DRS i en els sistemes per avançar

El push-to-pass serà el doble de potent enguany, amb l’augment de potència de 30 a 60 CV i el seu ús també s’ha incrementat de 12 a 24.

Per a evitar que els motors es vegin sotmesos a una major tensió a causa del canvi, el flux bàsic de combustible s’ha reduït de 95 a 90 quilograms.

Mentrestant, els pilots podran ara desplegar el DRS en el 50% de les voltes totals esperades, amb l’ús limitat a tres per volta. Anteriorment, el DRS estava restringit a un total de 12 voltes, independentment de la longitud del circuit.

La nova regla significarà que els pilots tindran més usos del DRS en una pista curta com Zolder, que té 4 km de longitud, que en comparació amb el circuit de Spa-Francorchamps, de 7 km de longitud, que obrirà la temporada 2020 aquest cap de setmana.

El DTM ha abolit la finestra de tres segons del DRS que existia anteriorment, amb els pilots lliures d’usar el dispositiu independentment de la distància amb el conductor de davant.

Per primera vegada en el DTM, tant el sistema «push-to-pass» com el DRS seran permesos en la qualificació, encara que amb algunes restriccions quant al seu ús.

L’impuls «push-to-pass» només pot ser usat una vegada per volta, mentre que l’ús del DRS serà només tres vegades per volta.

Si un pilot utilitza el push-to-pass o el DRS uns segons abans de travessar la línia de meta, continuarà comptant per a la volta anterior, donant-li un impuls extra sense esgotar la seva capacitat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments