DTM: Kubica gens satisfet del seu inici de temporada

Robert Kubica creu que hi ha un problema més gran en les seves actuacions al DTM després d’un altre cap de setmana frustrant sense punts al Lausitzring.

Kubica es va convertir en l’últim pilot de la F1 a moure’s al DTM enguany, unint-se a ART en el seu retorn a la categoria com un equip de clients BMW.

No obstant això, el pilot polonès ha estat incapaç d’aconseguir un únic punt en les dues rondes inicials de la temporada, tot i mostrar una notable millora en el ritme durant la prova de pretemporada al Nurburgring al juny.

Va acabar 13è en ambdues curses, però a un minut per sota el guanyador del dissabte Nico Muller.

No obstant això, hi va haver una millora significativa el diumenge, ja que va acabar només 2s del 10è classificat el pilot d’Audi Mike Rockenfeller.

Kubica creu que el seu BMW M4 no era més ràpid a Lausitz del que era dues setmanes abans a Spa, i suggereix que els canvis de configuració no són suficients per accelerar el cotxe.

«No crec que la situació sigui diferent del que hi havia al Spa»

«Exceptuant [que] la volta era més curta [a Lausitzring] i automàticament les diferències són més petites, però això no ens canvia molt.

«Les sensacions i la manca d’adherència i rendiment de tot el paquet també estaven a l’Spa i són aquí a la Lausitzring».


«Aquí era més visible perquè amb una volta més curta tens més temps per afinar-ho tot. Altres equips i conductors també tenien més temps.

«Estàvem esperant poder comprovar i millorar alguna cosa el divendres.

«Això ha funcionat, però crec que estem al mateix punt. Sembla que no es tracta de canviar un o dos paràmetres en l’afinació del cotxe.

«Hi ha una cosa més gran que ens frena. No hi ha necessàriament un problema. La situació és difícil.»


BMW a la defensiva

El director de BMW Motorsport. Jens Marquardt va dir que es necessitarien diverses carreres perquè Kubica es convertís en competitiu en el DTM, però va dir que el fabricant alemany està disposat a ajudar a ART en la seva recerca per aconseguir acords amb els equips de fàbrica RMG i RBM.


«Bé, crec que és realment dificil adaptar-se a tot això», va dir Marquardt.

Vull dir Spa, difícil. Tots sabem el difícil que és DTM, el difícil que és conduir el cotxe, extreure el màxim. S’està apropant i acostant, però crec que li portarà unes quantes curses.

«Obviament des del nostre costat fem tot el possible per ajudar-lo i l’equip a entendre’l millor.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments