La quarta generació de Yaris presenta la nova plataforma modular GA-B, una estructura que comparteix amb el futur Yaris Cross, i és la principal responsable del salt evolutiu que Toyota va aplicar en el seu best seller, donant-li un major dinamisme gràcies no només a centre de gravetat inferior i rigidesa torsional superior. El Yaris és més ample, fa uns 50 mil·límetres i, a més, la distància entre eixos és més llarga i beneficia l’habitabilitat.
El motor híbrid també va ser objectiu de millores, evolucionant el sistema híbrid complet fins a la quarta generació, que aquí combina un motor de gasolina de 1,5 cilindres de tres cilindres amb 91 cavalls de potència i un altre elèctric de 80 cavalls de potència. La potència combinada és ara de 116 cavalls de potència, amb Toyota prometent una circulació purament elèctrica en un entorn urbà fins a un 80% de les rutes. La velocitat màxima en mode elèctric és de 130 km / h i l’acceleració de 0 a 100 km / h es realitza en 9,7 segons. Les emissions de CO2 són ara un 19% inferiors.
La gamma es divideix en sis nivells d’equipament i el fort compromís amb la seguretat és evident en incloure el paquet Toyota Safety Sense des del nivell més baix, el Comfort. Una novetat també és l’adopció d’un coixí de seguretat central, col·locat entre el conductor i el passatger, que contribueix a una major protecció en cas d’impacte lateral. Encara pel que fa als equips, el nou Yaris pot tenir, per exemple, una pantalla capçalera de 10 polzades, carregador sense fils per a telèfons intel·ligents, sistema de so JBL i volant escalfat.
A més de la versió Hybrid, amb un preu base de 20.990 euros, la gamma també inclou dos motors de gasolina, 1.0 amb 72 cavalls i 1.5 amb 125, amb preus base de 16.990 i 23.190 respectivament.