El Campionat del Món de Resistència que estava a punt de començar a Portugal però que es va ajornar fins a finals del mes vinent, a Spa-Francorchamps, a Bèlgica, amb el que serà l’inici de la 9a temporada de la competició, tindrà una llista provisional de 37 competidors.
Cinc Hypercars, 14 LMP2, cinc LMGTE Pro i 13 LMGTE Am constitueixen la impressionant llista de competidors de les 6 Hores de Spa-Francorchamps (29 d’abril a 1 de maig), en una prova que serà a porta tancada.
Aquest és l’inici de la nova era del WEC, amb la nova categoria Hypercar, que comptarà amb cinc cotxes competint. Toyota Gazoo Racing tindrà dos flamant Toyota GR010 HYBRID. L’equip nord-americà Glickenhaus Racing té registrat un parell de Hypercar 007, tot i que després de l’accident de Vallelunga, l’equip no garanteix que estigui a la carrera inaugural del WEC perquè vol estar segur de la qualitat del cotxe abans de ser aprovat.
Els cotxes WEC tindran un període d’homologació de cinc anys, durant els quals no es podran modificar. Així, l’equip nord-americà no vol precipitar el procés i vol estar segur abans d’agafar el cotxe a la pista.
L’equip francès Alpine Elf Matmut portarà el seu Alpine A480 Gibson a la categoria Hipercar amb el seu trio de pilots confirmats a principis de setmana: Nicolas Lapierre, André Negrão i Matthieu Vaxiviere.
Categories amb molt d’interès
A més de les 11 inscrits a LMP2, PR1 Motorsports i els tres vegades campions ELMS , G-Drive Racing, també entren a la categoria. Amb els dos Aurus 01 Gibson de G-Drive Racing, ara hi ha tres fabricants de xassís diferents que competeixen al LMP2, amb el Ligier JSP217 d’ARC Bratislava i dos Aurus de G-Drive que s’enfronten a l’altament provat Oreca 07 Gibson. Com sempre, la plantilla LMP2 és una de les classes més equilibrades del WEC.
A LMGTE Pro, els principals fabricants de la categoria – Porsche i Ferrari – lluitaran per la supremacia a GTE. Al cotxe número 52 de l’AF Corse Ferrari hi ha un canvi de pilot per al 2021, mentre que Daniel Serra conduirà el Ferrari 488 GTE Evo al costat de Miquel Molina. Mentrestant, al Porsche GT Team també hi ha un canvi de pilot, amb el suís Neel Jani que s’uneix a Kevin Estre al Porsche 911 RSR #92. A GTE Pro a Spa hi haurà el Chevrolet Corvette C8.R # 63 registrat per l’equip nord-americà Corvette Racing. Antonio Garcia i Oliver Gavin són els pilots nominats.
Finalment, a LMGTE Am, 13 isncrits, cinc Porsche 911 RSR, cinc Ferrari 488 GTE Evo i tres Aston Martin Vantage AMR.
Per primera vegada a la història del WEC, un total de sis dones competiran a la inauguració de la temporada, que inclou les tres dames de l’equip LMP2, el Richard Mille Racing Team i l’equip femení sota la bandera de l’Iron Equip de Lynx LMGTE Am.
La prova oficial de pretemporada, també coneguda com a Pròleg, se celebrarà al circuit belga, entre el 26 i el 27 d’abril, amb l’esdeveniment principal, que tindrà lloc les 6 Hores de Spa-Francorchamps el dissabte 1 de maig.