Després de dues carreres amb la mateixa elecció de pneumàtics (C2, C3 i C4), el viatge a Portugal veurà la introducció del compost C1 més dur, seguit de C2 (Mitjà) i C3 (tou). La mateixa elecció de pneumàtics es va fer el 2020 per coincidir amb les exigents característiques del circuit de Portimão, que torna a estar al calendari.
Pirelli considera que, tot i que es va inaugurar el 2008, Portimão s’assembla una mica a una pista de la vella escola, amb molts canvis d’altitud i un disseny que no perdona les errades. Però la pista és força ampla, cosa que fa possible diverses línies de traçada i també ajuda a avançar.
L’any passat, el nou asfalt col·locat a l’AIA va proporcionar una adherència sorprenentment baixa. Aquest any és possible que l’asfalt hagi madurat, proporcionant més adherència. La cursa del 2020 es va guanyar amb una estratègiade parada única, cosa que va donar a Lewis Hamilton una victòria de rècord, la 92a de la seva carrera. El desgast i la degradació dels pneumàtics era prou baix per permetre a Esteban Ocon completar 53 voltes amb el pneumàtic mitjà.
“La gestió dels pneumàtics –i la col·locació dels compostos més resistents a les finestres de treball– va ser un tema important a la cursa de Portimão l’any passat, per diversos motius. Però aquest any, amb la possibilitat de diferents condicions meteorològiques i una superfície de la pista que pot haver evolucionat, pot presentar un repte completament diferent. Aquesta gamma ha estat seleccionada per satisfer els requisits únics que aquest circuit proposa, agreujats en cas de condicions climàtiques més càlides. L’any passat es van utilitzar els tres compostos durant la cursa, amb diverses estratègies i usos ”.