Thierry Neuville lidera entre els supervivents de la primera etapa del Safari de Kenya que divendres ha destrossat les esperances de pràcticament la meitat dels pilots de la màxima categoria.
El belga ha guanyat tres dels sis durs i sorrencs trams a la vora del llac Naivasha, a la Gran Vall del Rift, i avantatja el japonès Takamoto Katsuta en 18,8 segons, tot i que ha arribat a l’última especial amb dues punxades i un problema de motor.
El retorn de Kenya a el Campionat de Món de Ral·lis de la FIA després de 19 anys d’absència va demostrar que les temudes pistes de terra d’Àfrica no han perdut res del seu poder de destrucció.
Neuville s’enduia dos dels tres trams d’aquest matí amb el seu Hyundai i20 i avantatjava a Kalle Rovanperä en 5,1 segons. El finlandès aconseguia el primer lloc en la primera especial de la tarda, però les seves esperances s’esfumaven quan el seu Toyota Yaris quedava atrapat en el fesh-fesh en l’última especial d’Oserian.
El cotxe era remolcat fora de la pista fins al seu abandonament final, el que va permetre a Neuville obrir forat sobre Katsuta.
Katsuta perdia temps al calar el seu motor, però el pilot japonès va remuntar des de la quarta fins a la segona posició en l’última especial després de l’abandonament de Rovanperä i la punxada d’Ott Tänak, que li va costar a l’estonià gairebé un minut.
Tänak, tercer i per darrere de Katsuta a 37,0 segons, confirmava que havia pilotat a un ritme no superior al 60% amb el Hyundai i «fins i tot això era massa en alguns llocs».
El líder del campionat, Sébastien Ogier, era a 1 minut i 49,4 segons del liderat, en quarta posició, després que el trencament d’un dipòsit d’oli a la suspensió del darrere del seu Yaris ralentís seu progrés.
Els Ford Fiesta de Gus Greensmith i Adrien Fourmauxcompleten els sis primers llocs. Greensmith trencava una barra estabilitzadora, però la seva cautela va donar els seus fruits a l’evitar la carnisseria que van patir els seus rivals.
Evans, segon en el campionat, es retirava a 300 metres de la fi del tram de Kedong (TC3) al xocar amb una roca i trencar la suspensió davantera dreta del seu Yaris.
Dani Sordo ha abandonat en la mateixa especial quan una pedra destrossava un braç de la suspensió del seu i20. El pilot de Hyunda es sortia i quedava travessat entre la vegetació abans d’acabar en una rasa.
Oliver Solberg tenia problemes amb la suspensió del darrere dreta des del principi i finalment ha abandonat després de Kedong, amb la gàbia antibolcada danyada. Lorenzo Bertelli ha completat la història de desgràcies quan el seu Fiesta s’ha aturat per una fuga de refrigerant.
El líder del WRC3, Onker Rai, és el setè amb Daniel Chwist, Karan Patel i Carl Tundo completant els primers deu llocs.
Les carreteres situades més a nord, al voltant de l’estany Elmenteita, acolliran els 132,08 km de trams de dissabte, la jornada més llarga del cap de setmana. Un cop més, un bucle matutí de tres trams que es repeteix a la tarda després de l’assistència.
Els horaris per seguir el Ral·li Safari Kenya 2021, aquí.