Normalment al traçat de Sotxi hi veiem curses avorrides i dominades pels Mercedes. Enguany però la meteorologia hi ha jugat un paper destacat. Primerament, en la qualificació del dissabte on la pluja va anar disminuint a mesura que anava avançant la sessió. Aquest fet va provocar que alguns pilots fossin més valents i astuts posant els slicks que no pas d’altres permetent-los ocupar posicions al capdavant de la graella. Va ser el cas de Lando Norris que va obtenir la “pole” seguit de Sainz, Russell i Hamilton.
Avui a la cursa de diumenge, l’aigua ha aparegut a les últimes voltes per fer embogir el final de Gran Premi i impedir que un sensacional Norris obtingués la seva primera victòria a la Fòrmula 1. El britànic potser no haurà guanyat la cursa, però de ben segur que amb el seu coratge pilotant amb slicks sobre el moll asfalt rus s’ha posat a la butxaca a molts aficionats. La cursa se l’ha endut Lewis Hamilton. L’heptacampió ha obtingut la seva victòria número 100 i recupera el liderat del mundial per davant de Verstappen que avui ha estat segon després d’una gran remuntada des del fons de la graella.
La sortida: El poleman Norris ha sortit bastant millor que Sainz. No obstant, el madrileny ha aprofitat la llarga recta de Sotxi per agafar el rebuf del seu excompany i avançar-lo per fora al arribar al arribar a la primera chicane. Pel darrera, des de la setena posició, Lance Stroll feia una increïble sortida i a punt estava d’avançar a Russell per col·locar-se tercer. Qui ha tornat a fer una sortida força discreta un dia més ha estat Hamilton. El britànic, ha sortit pitjor que els rivals del seu entorn, però a més a més ha estat força conservador al frenar molt dora al arribar al primer revolt. Segurament Hamilton ho ha fet per evitar qualsevol toc a la primera corba. Això però li ha costat dues posicions i ha caigut a la sisena posició per darrera de Stroll i Ricciardo.
Max remunta i Lewis no pot: Després de la discreta qualificació de Bottas ahir (on va ser setè), l’equip Mercedes va decidir canviar una sèrie d’elements de l’unitat de potència del finlandès per tal de que sortís en setzena posició i així pogués “molestar” a Verstappen. L’holandès però ha anat escalant posicions ràpidament i en poques voltes ja s’ha trobat al darrera de Bottas, al qual ha avançat amb relativa facilitat al gir número 8. Algú de Mercedes ens haurà d’explicar qui ha tingut aquesta brillant idea. Més endavant, Russell feia un trenet des de la tercera posició. El de Williams per una banda impedia que Stroll, Ricciardo i Hamilton rodessin molt més ràpid i per altra banda permetia que Sainz i Norris s’escapessin al capdavant i agafessin un avantatge de fins a 7 segons. No ha estat fins a la volta 14 quan amb l’aturada primer de Stroll i després de Russell que el trenet s’ha desfet i ha permès a Ricciardo i a Hamilton rodar una mica més ràpid. Just en el moment que Stroll s’aturava, Norris avançava a Sainz i se situava en primera posició.
Les aturades dels favorits: Anaven passant les voltes i Hamilton no podia amb el McLaren de Ricciardo que cada vegada rodava més lent. Això feia que pel darrera Verstappen s’anés aproximant a Hamilton i que entre ells només hi hagués Pérez i Alonso, i 3 segons de diferencia. No ha estat fins que Hamilton i Mercedes han amagat en fer un “undercut” a Ricciardo a la volta 22, que s’han pogut desempallegar del de McLaren. La mala aturada de Ricciardo l’ha aprofitat Hamilton per obrir forat entre ell i Pérez, acostar-se a Norris i avançar a Ricciardo després d’aturar-se a la volta 26. A la mateixa volta 26 s’ha aturat Verstappen. L’holandès, a diferencia de Hamilton, ha hagut de muntar el pneumàtic mig per fer la meitat de la cursa que quedava.
Hamilton desperta: Els pneumàtics durs li van com l’anell al dit a Hamilton i el seu Mercedes. Amb compostos nous, el britànic a volat a la pista russa i ha avançat a Stroll, Sainz i Gasly. Amb pista lliure, Hamilton ha imposat un ritme molt alt que li ha permès acostar-se i posar-se a l’estela del McLaren de Norris a falta de 15 voltes. Lluny del dúo del davant, la tercera posició la lluitaven Sainz, Ricciardo, Pérez, Alonso i Verstappen. L’holandès però mostrava símptomes de debilitat amb els pneumàtics per primera vegada aquesta temporada fins a tal punt que es veia avançat per Alonso a final de recta.
La pluja apareix: Quan semblava que Hamilton no podia amb Norris ha arribat la pluja a falta de 8 voltes. Primer de manera tímida, fet que ha permès a Hamilton retallar el segon i mig que els separava de manera constant i ensenyar el morro a Norris. L’intensitat de la pluja anava en augment i la majoria dels pilots han entrat a box a posar el pneumàtics intermitjos. Primer ho han fet Russell, Bottas a la volta 47 i una volta després Verstappen, Sainz i Ricciardo. Els candidats a la victòria però continuaven amb slicks i Norris agafava uns metres a Hamilton. Des del pit wall Mercedes insistia a Hamilton que entrés al box a posar intermitjos. L’anglès ho feia a la volta 49 i sortia del box mantenint la segona posició. Norris per la seva banda s’ho ha jugat a la carta de no aturar-se i malauradament li ha sortit malament ja que les condicions de la pista han anat empitjorant fins al punt de fer-se impracticables pels pneumàtics slicks. A falta de dos voltes, Hamilton ha aprofitat una sortida de pista de Norris per posar-se líder. Al perdre el liderat, Norris s’ha aturat però ja era massa tard per mantenir el podi i ha caigut fins la setena posició. Hamilton ha creuat la meta amb més de 50 segons sobre Verstappen i d’aquesta manera ha obtingut la seva victòria número 100. Han completat el podi Verstappen i Sainz que, com Hamilton, han fet unes grans voltes sobre l’aigua de Sotxi.
Llegeix aquí la crònica completa