RESISTÈNCIA: Noves normes per als LMP2

Si els nous LMP2 s’esperen per al 2024 com a molt aviat, els actuals han rebut un ajust per a la temporada 2022, que s’estrenarà el 18 de març amb les 1000 milles de Sebring.

«A principis del 2021, l’Automobile Club de l’Ouest (ACO) i la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) van implementar alguns canvis a la normativa de la categoria LMP2 per ajudar a l’estratificació entre els nous Hypercars i el LMP2. L’experimentació va demostrar que les simulacions eren correctes i que els canvis eren necessaris»

Davant d’aquesta situació, l’ACO i la FIA, juntament amb els representants dels equips, han decidit fer «ajustaments» a la normativa LMP2 per a l’any vinent. El primer es refereix al motor Gibson, un element comú a tots els cotxes de la categoria. Això ha vist reduir la seva potència per al 2022.

A més, s’adoptarà una equipació aerodinàmica en configuració «Le Mans» per a tota la temporada del WEC, mentre que a l’European Le Mans Series, els equips utilitzaran una carrosseria «estàndard». El dipòsit de gasolina també està subjecte a ajustos ja que la seva capacitat baixarà de 75 litres a 65 l’any 2022.

Aquestes disposicions normatives són el resultat del desig dels equips i organitzadors d’afegir un enfocament estratègic i decisions lògiques per a l’arribada dels Hypercars.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments