WRC: El futur reglament dels Rally1 seguirà la mateixa línia

L’organisme rector de l’automobilisme mundial va declarar al gener el desig de traçar el reglament que conformarà el futur camí del WRC a partir del 2025 per a finals d’aquest any.

Aquesta temporada, el WRC ha introduït un nou reglament híbrid per al Rally1, que representa un canvi significatiu respecte al reglament anterior i un primer pas cap a un futur més sostenible. El cicle de reglamentació s’estendrà fins al finals del 2024.

Toyota, Hyundai i M-Sport-Ford es van comprometre a construir tots els cotxes nous al voltant d’un xassís espacial més fort i segur, que està impulsat per un motor de combustió interna d’1,6 litres lligat a una unitat híbrida de control de 100 kW, que produeix 500 cavalls de potència en ràfegues curtes.

Els vehicles utilitzen un combustible 100% sostenible i també presenten una reducció de l’aerodinàmica i el recorregut de la suspensió, mentre que s’han eliminat els diferencials centrals.

Segons els responsables de l’organisme aquesta normativa serà gairebé la mateixa per al nou cicle reglamentari ja que el canvi ha agradat a les marques i a la pròpia federació internacional.

El reglament es va concebre al principi per atraure nous fabricants a la disciplina, però encara no s’ha aconseguit que una nova marca entri en escena.

El vicepresident de la FIA, Robert Reid, va subratllar al gener a Montecarlo que era important que el WRC establís la seva direcció futura, cosa que ha portat la FIA a consultar els fabricants que participen actualment als ral·lis i als que no ho fan, aquest any, per establir el seu nou cicle de regles.

El director de ral·lis, Wheatley, ha estat molt involucrat a les consultes i afirma que la FIA segueix a l’objectiu de lliurar el seu full de ruta per al futur a finals d’any. Sembla que la qüestió més urgent i possiblement la major alteració del reglament actual girarà al voltant del mètode de propulsió, ja que la FIA està actualment satisfeta amb el rendiment del nou cotxe de Rally1 en general.

De cara a un futur més llunyà la FIA, ni ningú, sap quina tecnologia s’utilitzarà, si elèctrica com sembla l’aposta de Hyundai o l’hidrogen, com sembla l’aposta de Toyota.

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share