El retorn al Japó s’havia planejat inicialment el 2020 abans que la pandèmia del COVID-19 obligués els organitzadors a cancel·lar les rondes previstes tant el 2020 com el 2021.
El ral·li d’aquest cap de setmana suposarà un repte, ja que les tripulacions s’hauran d’enfrontar a 19 cronometrades completament noves, ja que el Ral·li del Japó s’allunya de les tradicionals especials de terra per convertir-se en un ral·li totalment d’asfalt, en una nova ubicació a Toyota City, a 40 quilòmetres al sud de Nagoya.
Després que Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen guanyessin les corones de pilots i copilots a Nova Zelanda, i que Toyota aconseguís el títol de fabricants a Catalunya, al Japó només està en joc l’orgull. Dit això, Toyota voldrà acomiadar la seva temporada en gran davant el seu públic.

Sébastien Ogier, guanyador de l’última vegada que el WRC va visitar el Japó el 2010, arriba a les carreteres d’asfalt després d’aconseguir la primera victòria de la temporada a Catalunya.
Tot i això, Ogier comptarà amb un nou copilot, Vincent Landais, que canviarà el Ford Puma de M-Sport que ha compartit amb Pierre-Louis Loubet aquest any, per un Toyota GR Yaris. Landais està sent avaluat per a una possible col·laboració futura amb Ogier, que ha estat competint amb Benjamin Veillas durant aquest any.
És probable que Elfyn Evans i Rovanperä estiguin a la lluita aquest cap de setmana, amb el primer esperant acabar una temporada difícil amb una nota positiva. Toyota també comptarà amb l’ajuda de l’heroi local Takamoto Katsuta, que intentarà treure el màxim profit al seu coneixement de la zona.

Aquest ral·li serà l’últim d’Ott Tänak al volant d’un Hyundai després que el campió del món del 2019 anunciés els seus plans d’acabar el contracte amb l’equip un any abans del previst després del Ral·li de Catalunya.
Tänak diu que vol acabar la seva relació de tres anys amb la marca sud-coreana amb un bon resultat, mentre que els seus companys d’equip Thierry Neuville i Dani Sordo voldran fer la guitza a casa de Toyota.
El seu rival, M-Sport, només comptarà amb dos Ford Puma després que les limitacions pressupostàries obliguessin l’equip a retirar la inscripció per a Adrien Fourmaux. Com a resultat, Craig Breen, juntament amb el nou copilot James Fulton, i Gus Greensmith seran el representants de l’oval.
Tot i això, el títol de pilots del WRC2 es decidirà al Japó amb Andreas Mikkelsen, Kajetan Kajetanowicz i Emil Lindholm en lliça. Mikkelsen lidera el campionat però no participa a la prova, el que significa que la batalla pel campionat es disputarà probablement entre Kajetanowicz i Lindholm.

Un nou Ral·li del Japó
Els orígens del Ral·li del Japó es remunten al 2002, quan es va organitzar per primera vegada el Ral·li d’Hokkaido com a part del Campionat de Ral·li d’Àsia-Pacífic de la FIA.
Després de dues reeixides edicions, el ral·li de terra es va convertir en el Ral·li del Japó i es va unir al calendari del WRC per primera vegada el 2004. L’esdeveniment se celebrava en les revirades carreteres de terra a la regió de Tokachi, a prop d’Obihiro.
El 2008 l’esdeveniment es va traslladar a Sapporo, la ciutat més gran de Hokkaido. Després de quedar fora del calendari del WRC el 2009, Sapporo acolliria una altra edició el 2010, que marcaria l’últim esdeveniment al país fins a aquest any.
El nou Ral·li Japó es disputarà a la regió d’Aichi, amb Nagoya com a ciutat amfitriona. Per primera vegada, l’esdeveniment se celebrarà a carreteres totalment asfaltades.
La prova es posarà en marxa dijous a la tarda (hora local) amb la sortida cerimonial, a la qual segueix immediatament una passada pels 2,75 km al pintoresc parc de Kuragaike.

L’etapa de divendres és la més llarga del ral·li i compta amb tres trams diferents, cadascun de les quals es corre dues vegades, cosa que eleva el total del dia a 132,97 km. L’Isegami’s Tunnel (23.29 km) i Shitara Town (22.44km) estan precedits per Inabu Damcon (19.38km) els dos bucles separats per una assistència de 40 minuts.
El dissabte segueix un format semblant. El Nukata Forest (20,56 km) i el Lake Mikawako (14,74 km) es recorren al matí i a la tarda, mentre que un únic recorregut per Shinshiro City (7,08 km) completa el bucle del matí. El doble recorregut de l’especial d’Okazaki City SSS (1,40 km) posarà fi a la jornada.
El diumenge té cinc trams sense possibilitat d’assistència. Asahi Kougen (7,52 km) obre la cursa i el segueix Ena City (21,59 km). La Nenoue Plateau (11,60 km) també apareix abans que Ena City i Asahi Kougen es repeteixin en l’ordre invers al del matí, ja que en aquest últim serà el Wolf Power, que atorga punts extra.
Els 19 trams sumen 283,27 km en un recorregut total de 965,25 km.
Itinerari
SS | Tram | Local | Catalunya | Kms |
Nit de dimecres 9 a dijous 10 (2.75kms) | ||||
---|---|---|---|---|
SD | Kuragaike Park Reverse | 09h01 | 01h01 | 2.80 |
SS1 | Kuragaike Park SSS | 17h38 | 09h38 | 2.75 |
Nit de dijous 10 a divendres 11 (130.22kms) | ||||
SERVICE A (Toyota Stadium – Nagoya) | 15mn | |||
SS2 | Isegami’s Tunnel 1 | 07h02 | 23h02 | 23.29 |
SS3 | Inabu Dam 1 | 08h00 | 00h00 | 19.38 |
SS4 | Shitara Town R 1 | 08h58 | 00h58 | 22.44 |
SERVICE B (Toyota Stadium – Nagoya) | 40mn | |||
SS5 | Isegami’s Tunnel 2 | 13h31 | 05h31 | 23.29 |
SS6 | Inabu Dam 2 | 14h29 | 06h29 | 19.38 |
SS7 | Shitara Town R 2 | 15h27 | 07h27 | 22.44 |
FLEXI SERVICE C (Toyota Stadium – Nagoya) | 45mn | |||
Nit de divendres 11 a dissabte 12 (80.48kms) | ||||
SERVICE D (Toyota Stadium – Nagoya) | 15mn | |||
SS8 | Nukata Forest 1 | 07h07 | 23h07 | 20.56 |
SS9 | Lake Mikawako 1 | 08h08 | 00h08 | 14.74 |
SS10 | Shinshiro City | 09h03 | 01h03 | 7.08 |
SERVICE E (Toyota Stadium – Nagoya) | 40mn | |||
SS11 | Nukata Forest 2 | 12h37 | 04h37 | 20.56 |
SS12 | Lake Mikawako 2 | 13h38 | 05h38 | 14.74 |
SS13 | Okazaki City SSS1 | 15h36 | 07h36 | 1.40 |
SS14 | Okazaki City SSS2 | 15h54 | 07h54 | 1.40 |
FLEXI SERVICE F (Toyota Stadium – Nagoya) | 45mn | |||
Nit de dissabte 12 a diumenge 13 (69.82kms) | ||||
SERVICE G (Toyota Stadium – Nagoya) | 15mn | |||
SS15 | Asahi Kougen 1 | 08h08 | 00h08 | 7.52 |
SS16 | Ena City 1 | 09h12 | 01h12 | 21.59 |
SS17 | Nenoue Plateau | 10h10 | 02h10 | 11.60 |
SS18 | Ena City 2 | 11h48 | 03h48 | 21.59 |
SS19 | Asahi Kougen 2 [Power Stage] | 14h18 | 06h18 | 7.52 |