WRC: Prèvia, horaris i inscrits del Ral·li del Japó 2022

El retorn al Japó s’havia planejat inicialment el 2020 abans que la pandèmia del COVID-19 obligués els organitzadors a cancel·lar les rondes previstes tant el 2020 com el 2021.

El ral·li d’aquest cap de setmana suposarà un repte, ja que les tripulacions s’hauran d’enfrontar a 19 cronometrades completament noves, ja que el Ral·li del Japó s’allunya de les tradicionals especials de terra per convertir-se en un ral·li totalment d’asfalt, en una nova ubicació a Toyota City, a 40 quilòmetres al sud de Nagoya.

Després que Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen guanyessin les corones de pilots i copilots a Nova Zelanda, i que Toyota aconseguís el títol de fabricants a Catalunya, al Japó només està en joc l’orgull. Dit això, Toyota voldrà acomiadar la seva temporada en gran davant el seu públic.

RallyRACC_Toyota Yaris Evans
Nacho Mateo

Sébastien Ogier, guanyador de l’última vegada que el WRC va visitar el Japó el 2010, arriba a les carreteres d’asfalt després d’aconseguir la primera victòria de la temporada a Catalunya.

Tot i això, Ogier comptarà amb un nou copilot, Vincent Landais, que canviarà el Ford Puma de M-Sport que ha compartit amb Pierre-Louis Loubet aquest any, per un Toyota GR Yaris. Landais està sent avaluat per a una possible col·laboració futura amb Ogier, que ha estat competint amb Benjamin Veillas durant aquest any.

És probable que Elfyn Evans i Rovanperä estiguin a la lluita aquest cap de setmana, amb el primer esperant acabar una temporada difícil amb una nota positiva. Toyota també comptarà amb l’ajuda de l’heroi local Takamoto Katsuta, que intentarà treure el màxim profit al seu coneixement de la zona.

rallyracc 2022 Hyundai i20 Rally1
Nacho Mateo

Aquest ral·li serà l’últim d’Ott Tänak al volant d’un Hyundai després que el campió del món del 2019 anunciés els seus plans d’acabar el contracte amb l’equip un any abans del previst després del Ral·li de Catalunya.

Tänak diu que vol acabar la seva relació de tres anys amb la marca sud-coreana amb un bon resultat, mentre que els seus companys d’equip Thierry Neuville i Dani Sordo voldran fer la guitza a casa de Toyota.

El seu rival, M-Sport, només comptarà amb dos Ford Puma després que les limitacions pressupostàries obliguessin l’equip a retirar la inscripció per a Adrien Fourmaux. Com a resultat, Craig Breen, juntament amb el nou copilot James Fulton, i Gus Greensmith seran el representants de l’oval.

Tot i això, el títol de pilots del WRC2 es decidirà al Japó amb Andreas Mikkelsen, Kajetan Kajetanowicz i Emil Lindholm en lliça. Mikkelsen lidera el campionat però no participa a la prova, el que significa que la batalla pel campionat es disputarà probablement entre Kajetanowicz i Lindholm.

Un nou Ral·li del Japó

Els orígens del Ral·li del Japó es remunten al 2002, quan es va organitzar per primera vegada el Ral·li d’Hokkaido com a part del Campionat de Ral·li d’Àsia-Pacífic de la FIA.

Després de dues reeixides edicions, el ral·li de terra es va convertir en el Ral·li del Japó i es va unir al calendari del WRC per primera vegada el 2004. L’esdeveniment se celebrava en les revirades carreteres de terra a la regió de Tokachi, a prop d’Obihiro.

El 2008 l’esdeveniment es va traslladar a Sapporo, la ciutat més gran de Hokkaido. Després de quedar fora del calendari del WRC el 2009, Sapporo acolliria una altra edició el 2010, que marcaria l’últim esdeveniment al país fins a aquest any.

El nou Ral·li Japó es disputarà a la regió d’Aichi, amb Nagoya com a ciutat amfitriona. Per primera vegada, l’esdeveniment se celebrarà a carreteres totalment asfaltades.

La prova es posarà en marxa dijous a la tarda (hora local) amb la sortida cerimonial, a la qual segueix immediatament una passada pels 2,75 km al pintoresc parc de Kuragaike.

L’etapa de divendres és la més llarga del ral·li i compta amb tres trams diferents, cadascun de les quals es corre dues vegades, cosa que eleva el total del dia a 132,97 km. L’Isegami’s Tunnel (23.29 km) i Shitara Town (22.44km) estan precedits per Inabu Damcon (19.38km) els dos bucles separats per una assistència de 40 minuts.

El dissabte segueix un format semblant. El Nukata Forest (20,56 km) i el Lake Mikawako (14,74 km) es recorren al matí i a la tarda, mentre que un únic recorregut per Shinshiro City (7,08 km) completa el bucle del matí. El doble recorregut de l’especial d’Okazaki City SSS (1,40 km) posarà fi a la jornada.

El diumenge té cinc trams sense possibilitat d’assistència. Asahi Kougen (7,52 km) obre la cursa i el segueix Ena City (21,59 km). La Nenoue Plateau (11,60 km) també apareix abans que Ena City i Asahi Kougen es repeteixin en l’ordre invers al del matí, ja que en aquest últim serà el Wolf Power, que atorga punts extra.

Els 19 trams sumen 283,27 km en un recorregut total de 965,25 km.

Itinerari

SSTramLocalCatalunya Kms
Nit de dimecres 9 a dijous 10 (2.75kms)
SDKuragaike Park Reverse09h0101h012.80
SS1Kuragaike Park SSS17h3809h382.75
Nit de dijous 10 a divendres 11 (130.22kms)
SERVICE A (Toyota Stadium – Nagoya)15mn
SS2Isegami’s Tunnel 107h0223h0223.29
SS3Inabu Dam 108h0000h0019.38
SS4Shitara Town R 108h5800h5822.44
SERVICE B (Toyota Stadium – Nagoya)40mn
SS5Isegami’s Tunnel 213h3105h3123.29
SS6Inabu Dam 214h2906h2919.38
SS7Shitara Town R 215h2707h2722.44
FLEXI SERVICE C (Toyota Stadium – Nagoya)45mn
Nit de divendres 11 a dissabte 12 (80.48kms)
SERVICE D (Toyota Stadium – Nagoya)15mn
SS8Nukata Forest 107h0723h0720.56
SS9Lake Mikawako 108h0800h0814.74
SS10Shinshiro City09h0301h037.08
SERVICE E (Toyota Stadium – Nagoya)40mn
SS11Nukata Forest 212h3704h3720.56
SS12Lake Mikawako 213h3805h3814.74
SS13Okazaki City SSS115h3607h361.40
SS14Okazaki City SSS215h5407h541.40
FLEXI SERVICE F (Toyota Stadium – Nagoya)45mn
Nit de dissabte 12 a diumenge 13 (69.82kms)
SERVICE G (Toyota Stadium – Nagoya)15mn
SS15Asahi Kougen 108h0800h087.52
SS16Ena City 109h1201h1221.59
SS17Nenoue Plateau10h1002h1011.60
SS18Ena City 211h4803h4821.59
SS19Asahi Kougen 2 [Power Stage]14h1806h187.52
Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share