WRC: Les quinieles del mercat d’hivern

El joc ja fa setmanes que ha començat. La temporada de fitxatges i canvis de cromos en les diferents plantilles dels equips del mundial de ral·lis es fica cada dia més interessant mentre les parts interessades van oficialitzant les novetats.

Qui primer obria foc era Hyundai i el seu anunci de la no continuïtat d’Oliver Solberg. El jove pilot suec no complia les expectatives dipositades en ell per la seva primera temporada completa en la màxima categoria i es quedava sense volant Hyundai per al 2023.

Seguint amb l’equip sud coreà aquest cop era Tänak qui decidia no continuar formant part de l’escuderia per la propera temporada. El fitxatge estrella d’Adamo al 2019, després de que l’estonià fos campió del món amb Toyota no ha acabat de quallar en l’equip, demostrant gran velocitat, Tänak s’ha queixat en algunes ocasions del poder que exercia Neuville dins de la formació.

L’última notícia oficial és la viscuda avui quan M-Sport ha anunciat la no continuïtat de Craig Breen, el cap de files de l’equip contractat la temporada passada per liderar el nou projecte híbrid del Puma Rally1. Un Breen que s’ha dissolt com el sucre i que no ha complert les expectatives que molts tenien en ell, i sobretot després del doble podi de l’equip a la primera cursa de l’any a Monte-Carlo.

Solberg Hyundai rally croacia 2022
Nacho Mateo

Que ens espera?

Si anem unint els diferents punts anteriors i sumem alguns dels rumors que venen sonant amb força en les últimes proves de l’any sembla que tindrem canvis interessants de cara la temporada vinent. I, a priori, per fer més interessant el campionat.

De Hyundai a M-Sport i d’M-Sport a Hyundai. Sembla ser que Tänak té les maletes fetes i enviades direcció a Cumbria. El pilot estonià va créixer i renàixer de la mà de l’equip de Wilson i ara sembla que tot podria encaixar en aquest retorn. És la peça que faltava al teler de l’equip britànic, un pilot capacitat per guanyar ral·lis i campionats. Al seu costat hi podria ser un altre arribat d’Alzenau, Oliver Solberg que portaria amb ell un gran patrocinador com és Monster. La marca de begudes energètiques sempre ha acompanyat al pilot i M-Sport se’n podria beneficiar.

l’altra cara de la moneda és Hyundai, l’equip va declarar públicament després de la marxa de Solberg que buscaven construir una plantilla més experimentada de cara la temporada que ve. Entre els noms que més sonen és el de Breen. Però en el cas de l’equip sud coreà cal pensar que Sordo vol seguir amb el seu plantejament de fer una temporada parcial. Això fa que tingui d’arribar un altre pilot per acompanyar a Neuville durant tot l’any, i aquest podria ser Lappi o Mikkelsen. El segon és coneixedor de l’equip ja que va correr els anys 2017, 2918 i 2019 després de la desaparició de l’equip Volkswagen, mentre que el primer compta amb una gran experiència tant a Toyota com també en el seu pas per M-Sport.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

1 COMENTARIO

Subscriu-te
Notificació de

1 Comment
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
Paco Romero Garcia
1 Any fa

Finalment, Lappi a Hiunday