RAL·LICROS: El WorldRX torna al vell format per al 2023

El Campionat del Món de Ral·licros tornarà a un format de competició més tradicional el 2023, amb finals i semifinals de sis cotxes i la distribució dels punts del campionat entre els pilots amb millor puntuació a les eliminatòries.

Els caps de setmana de curses començaran amb els entrenaments lliures, que substituiran el shakedown, seguits dels entrenaments oficials, la SuperPole a una volta, quatre mànegues, dues semifinals i la final. Als esdeveniments dobles, el nombre de mànegues es reduirà a tres. Totes les curses continuaran sent a cinc voltes.

La classificació de la primera mànega, basada en el temps total, determinarà les posicions de la graella per a la segona mànega, tornant a l’èxit del format que va funcionar des del 2014 fins al 2021. Els cinc pilots més ràpids de la primera mànega competiran a la primera cursa de la segona, mentre que els més lents disputaran la darrera cursa de la sessió. Els competidors ja no podran triar lliurement la seva posició a la graella per a les curses.

El mateix procediment s’aplicarà a les altres sèries, amb la diferència que tant a la tercera com a la quarta els pilots més lents correran primer.

Al final de les mànegues, es concediran punts per al campionat als tres primers competidors de la classificació (tres punts per al primer, dos per al segon i un per al tercer), cosa que incentivarà els pilots a rodar el més ràpid possible a les primeres fases de la competició, alhora que es manté el principi de «el guanyador s’ho emporta tot» de cara a la final.

Els 12 millors pilots de la classificació es classificaran per a les semifinals -sempre que hagin pres la sortida en almenys el 50% de les màne elsgues-, en què es tornarà a la graella esglaonada de sis cotxes distribuïts en tres files.

La mateixa formació de graella s’aplicarà a la final, en què el guanyador de la semifinal amb més punts a la classificació sortirà en pole position, seguit de l’altre guanyador de la semifinal. El mateix procediment es farà servir entre el segon i el tercer classificat.

Al final de la final, es concediran punts de campionat fins al 15è lloc. Les sis primeres posicions es basaran en el resultat de la final, seguides pels semifinalistes que no arribin a la final, amb desempats determinats per ordre de classificació. Totes les posicions restants seran segons la classificació.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments