Toyota vol repetir triomf al Ral·li de Mèxic 2023 i Ogier sap com fer-ho

Aquesta serà la primera visita del campionat a Mèxic i al continent americà des del 2020. A més de ser la primera prova de terra de la temporada, amb temperatures ambient de fins a 30°C que proporcionen un marcat contrast amb les condicions hivernals del Ral·li Monte-Carlo i el Ral·li de Suècia, l’esdeveniment serà una nova prova important per a la darrera generació de cotxes Rally1 que es van introduir l’any passat.

Una complicació afegida és que les proves fora d’Europa estan prohibides, per la qual cosa TGR-WRT es va dirigir recentment a Andalusia per intentar simular tan bé com sigui possible les condicions probables que es trobaran a Mèxic, per alçada i temperatura.

L’equip espera repetir la primera victòria al Ral·li Mèxic que va aconseguir a la seva última visita fa tres anys amb Sébastien Ogier. El francès té sis victòries a Mèxic i tornarà a l’alineació de l’equip per fer la seva segona sortida del 2023, després de la seva victòria al Ral·li Monte- Carlo al gener. S’uneix als pilots de temporada completa de l’equip, Kalle Rovanperä i Elfyn Evans, nominats per sumar punts de fabricants, amb Takamoto Katsuta fent el seu debut a Mèxic a un quart cotxe amb el suport del Programa TGR WRC Challenge.

«Estem molt emocionats de tornar a Mèxic després d’un parell d’anys d’absència. Hi sol haver un gran ambient i el ral·li sempre ha estat un repte difícil per als equips i els pilots. Cal ser capaç de gestionar moltes coses amb la calor i l’altitud, i aquesta serà la primera vegada que anem a Mèxic amb aquest cotxe i, per tant, la primera vegada que utilitzem la tecnologia híbrida en aquestes condicions La fiabilitat serà clau i el nostre equip ha estat treballant de valent per preparar-nos el millor possible. La posició de sortida també sol ser un factor important, però crec que els nostres pilots haurien d’estar en una bona posició al principi, amb grans possibilitats de lluitar. Estem desitjant que arribi i tant de bo puguem tornar a competir per la victòria».

Jari-Matti Latvala (Director de l’equip)

«És agradable tornar a la terra després de força temps, i ha passat especialment molt des de l’última vegada que vam ser a Mèxic. Estic segur que serà una prova complicada com sempre; amb l’altitud és un dels ral·lis de terra més especials del calendari, però és molt emocionant tornar-hi. Allà com a equip, hem estat treballant molt per millorar el cotxe i el ritme en condicions de terra difícils, i ha estat bo veure ja en el nostre recent test a Espanya que estem avançant en la direcció correcta. Estic força content de no sortir primer a Mèxic, una sola posició pot marcar una gran diferència. Potser segueixi sent difícil comparat amb els que surten darrere nostre, però per descomptat farem tot el que puguem.

Kalle Rovanperä

«És bo tenir Mèxic de nou al calendari aquest any. És un esdeveniment que sempre proporciona una mica de xoc cultural en termes de clima en comparació amb les dues primeres rondes, i sempre és un gran desafiament. Serà la primera vegada que tornem a aquesta altitud des de fa uns quants anys, i sempre podem esperar molta calor i terra seca, és molt difícil reproduir aquestes condicions quan es fan proves a Europa en aquesta època de l’any, però intentem simular-les en la mesura del possible. En aquestes condicions la tracció és clau, i hem treballat a totes les àrees del cotxe per intentar optimitzar tots els aspectes i estar el més preparats possible”.

Elfyn Evans

«Quan vaig saber que tornava el Ral·li Mèxic, immediatament vaig haver de marcar-lo al meu calendari com un esdeveniment que seria bo tornar a fer. És on tot va començar per a mi al WRC, ja que de fet és on vaig fer el meu debut el 2008, i des de llavors hi ha hagut molts bons records i molt èxit allà. L’ambient sempre és agradable, amb especials molt boniques. Realment no havia pilotat en aquest tipus de terra des de Portugal l’any passat, així que el recent test a Espanya va ser important per a mi per trobar les millors sensacions possibles. Serà interessant veure com pot ajudar l’híbrid contra l’habitual pèrdua de potència que sentim a gran altitud. Més que mai no podria ser important utilitzar-lo de la manera més eficient possible perquè podria marcar una gran diferència en el rendiment.»

Sébastien Ogier

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments