Chicherit i Loeb al volant d’un Delta Evo-e RX de Special One al WorldRX 2023

Després de quedar en segon lloc al Dakar 2023 i guanyar el Ral·li de les Açores, Sébastien Loeb va anunciar el seu nou desafiament: competir en el Campionat del Món de Rallycross (World RX) amb Guerlain Chicherit.

Loeb i Chicherit s’uneixen en el nou equip Special ONE Racing, la branca esportiva de Special ONE, una entitat que es dedica a la fabricació i distribució de vehicles sostenibles com el Delta Evo-e, que està basat en el clàssic Lancia Delta de gasolina. La branca esportiva, Special ONE Racing, té l’objectiu de promoure les versions comercials de la marca alineant les seves versions de competició en els principals esdeveniments esportius internacionals.

«Sóc de la generació que va quedar fascinada amb les victòries del Lancia Delta als ral·lis. Per això, òbviament, tinc una debilitat per aquest cotxe. Quan Guerlain em va parlar per primera vegada de competir en ral·licros, vaig pensar que estava boig! Però quan vaig provar el cotxe el desembre de 2022 a Charade (Puy-de-Dôme), vaig quedar enamorat de les seves qualitats. Crec molt en aquest projecte i tinc ganes de defensar-lo en pistes d’arreu del món».

Loeb
Sebastien_Loeb_Special_One_Racing_WorldRX_Calafat_Test_2022

Chicherit va explicar que les seves ambicions per a aquest nou projecte són grans.

«És un somni per a mi presentar dos cotxes de la meva pròpia marca al World RX, un dels quals ha estat confiat a una llegenda de l’esport. Es compleixen totes les condicions per fer de Special ONE Racing un equip líder. Aquesta temporada tindrem l’oportunitat de fer història convertint-nos en els primers a guanyar amb un cotxe elèctric en una cursa del campionat del món».

Pel que fa a Chicherit, havia demostrat un potencial prometedor durant la primera sortida del Delta elèctric al Nürburgring al final de la temporada 2022, llavors sota l’entitat GCK Motorsport, arribant a les semifinals.

Un equip amb grans noms

Antic enginyer de Hyundai Motorsport dins del programa WRC, Sébastien Lessoneur va ser una de les peces clau de l’estructura EKS així com a director tècnic de l’estructura ES Motorsport. Ara aquest enginyer també treballarà perquè el Delta Evo-e RX sigui campiona del món de l’especialitat.

El Delta Evo-e RX està equipat amb dos motors de 250 kW cadascun, que equivalen a uns impressionants 680 CV en total. Loeb ja té experiència en el món del ral·licros, ja que entre el 2016 i el 2018 va competir amb el 208 de Peugeot Sport, aconseguint una victòria a Mettet (Bèlgica) i a Riga (Letònia), i quedant dues vegades en el podi al final de la temporada (2017, 2018).

La primera cursa del World RX del 2023 està prevista a Montalegre (Portugal), els dies 3 i 4 de juny del 2023.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments