Descobrim el programa de les 6 Hores de Spa-Francorchamps 2023 (27 d’abril – 29 d’abril), tercera prova del Campionat del Món de Resistència.
Després de les dues primeres jornades a Sebring i Portimão dominades per Toyota, el WEC es reuneix per a la tercera ronda de la temporada, a Bèlgica, per a les 6 Hores de Spa-Francorchamps.
Spa-Francorchamps, una trobada tradicional del Campionat del Món de Resistència, també serà l’últim assaig general abans de les 24 Hores de Le Mans. A Valònia, Toyota està invicte des del 2017 amb sis victòries consecutives. En resistència, el fabricant japonès comparteix el rècord de victòries a Spa, amb 7 èxits empatats amb Porsche (6 Hores de Spa i 1000 Kilòmetres de Spa).
L’activitat en pista començarà el dijous 27 d’abril a les 11.30 h per a la primera sessió d’entrenaments lliures, amb una segona sessió a les 16.20 h i una tercera l’endemà a les 11.00 h. Divendres 28 d’abril començarà la classificació que començarà a les 17.00 hores, amb el GTE-Am, després el LMP2 per acabar amb l’Hypercar. La sortida de la cursa es donarà dissabte a les 12:45 h.
Rècord d’Hypercars
Com el clàssic de Le Mans, les 6 Hores de Spa-Francorchamps són l’únic esdeveniment que sempre ha figurat al calendari FIA WEC des de la seva fundació l’any 2012. Centre històric de l’automobilisme, Spa-Francorchamps és tant un circuit apreciat pel públic com pels pilots pel seu entorn pintoresc, les seves condicions meteorològiques incertes i els seus revolts ràpids que s’han convertit en llegendaris, com el Raidillon de l’Eau Rouge i Blanchimont. És al final de la recta de Kemmel on els pilots aprofiten tot el potencial de la seva montura. L’any passat, Kamui Kobayashi va assolir una velocitat màxima de 319,6 km/h al volant del Toyota GR010 Hybrid n°7.
El fabricant japonès està invicte a Spa-Francorchamps des del 2017. L’equip vigent campió del món ha compartit les victòries aquesta temporada. Els Hypercars número 7 i 8 van guanyar a Sebring i Portimão respectivament. Tot i això, la competició serà més forta que mai a les Ardenes. De fet, un contingent rècord de 13 Hypercars començarà la ronda belga.
Inscrit al Centenari de les 24 Hores de Le Mans, el Cadillac V-Series.R n°3, participant al campionat IMSA, deixarà la seva empremta al WEC aquest cap de setmana. Sébastien Bourdais, Renger van der Zande i Jack Aitken es faran torns al volant de l’Hypercar nord-americà amb colors grocs. Finalment, l’Hertz Team JOTA va debutar a la categoria reina després de dues curses en LMP2. L’equip britànic iniciarà les 6 Hores de Spa-Francorchamps amb un Porsche 963 daurat, el primer privat de la història de la classe Hypercar. En el Porsche n°6 oficial, el belga Laurens Vanthoor intentarà aconseguir un segon podi consecutiu després d’haver acabat 3r a Portimão.
Ferrari, Porsche i Peugeot tindran com a objectiu confirmar a Bèlgica el seu ascens al poder demostrat a Portugal mentre que Vanwall i Glickenhaus intentaran trastocar la jerarquia dels Hypercars. Cal destacar que l’equip nord-americà confiarà el seu SCG 007 n°708 a un trio 100% francès. Franck Mailleux substitueix Ryan Briscoe al costat de Romain Dumas i Olivier Pla.
Amb el pas de l’Hertz Team JOTA a la classe Hypercar, hi hauran 11 cotxes a la molt disputada categoria LMP2. L’equip WRT segur que comptarà amb el suport del públic local. L’Oreca número 41 de l’equip belga va acabar tercer a les 6 Hores de Portimão, en què United Autosports va anotar un doblet. Filipe Albuquerque i Tom Blomqvist signen el seu retorn dins de l’estructura angloamericana, substituint respectivament Ben Hanley al n°22 i Giedo van der Garde al n°23. Andrea Caldarelli tornarà al volant del cotxe número 9 de Prema Racing en lloc de Juan Manuel Correa.
En la categoria LMGTE Am, Northwest by AMR està canviant la seva tripulació després de la sortida de Paul Dalla Lana. Com a resultat, Heart of Racing serà ara l’encarregat d’operar l’Aston Martin Vantage número 98. Ian James, Alex Riberas i Daniel Mancinelli debutaran aquest cap de setmana al WEC a Spa-Francorchamps.
Catalans en totes les categories
Miguel Molina serà el màxim representant català al volant del Ferrari 499P d’AF Corse compartint amb l’italià Antonio Fuoco i el danès Nicklas Nielsen. Albert Costa serà a l’equip Inter Europol Competition acompanyant al polonès Jakub Smiechowski i al suís Fabio Scherer. En LMGTE Am tindrem per primer cop representació catalana amb Alex Riberas que farà equip amb l’americà Ian James i l’italià Daniel Mancinelli a Heart of Racing.