Ferrari s’emporta les centenaries 24 Hores de Le Mans 2023 amb una històrica victòria

Després d’haver monopolitzat la primera fila de les 24 Hores de Le Mans, Ferrari ha aconseguit una victòria contundent en el Centenari de Le Mans amb el cotxe número 51, pilotat per Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi i James Calado.

La cursa va començar amb fortes pluges, el que va causar molts incidents. Peugeot va aprofitar aquestes condicions per liderar l’esdeveniment amb el cotxe número 94. No obstant això, les esperances de podi de la marca francesa es van esvair quan Gustavo Menezes va tenir problemes durant la nit. Els dos Hypercar francesos van patir problemes de fiabilitat després de més de 20 hores de cursa.

Toyota, cinc vegades guanyador i campió defensor, va perdre un dels seus cotxes en un accident durant la nit. Kamui Kobayashi es va veure atrapat en una zona de la pista i no va poder continuar. Aquest accident també va involucrar els cotxes de JMW Motorsport Ferrari (LMGTE Am), Graff Racing número 39 (LMP2) i l’Alpine número 35 (LMP2).

El Ferrari número 50 va perdre cinc voltes durant la nit a causa d’una pedra que va danyar un dels seus radiadors.

Duel final entre Toyota i Ferrari

El segon cotxe de Toyota, el número 7, i el Ferrari número 51 van lluitar pel primer lloc diumenge al matí. Després d’un creuament de posicions basat en les seves estratègies respectives, el prototip japonès va perdre les seves últimes esperances en un xoc de Hirakawa fins al revolt d’Arnage.

toyota wec le mans 2023

Tot i un petit ensurt en els últims trenta minuts amb una parada a box més llarga de l’habitual, el Ferrari número 51, pilotat per Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi i James Calado, ha creuat la línia de meta com a guanyador.

Aquesta victòria marca el primer triomf general de Ferrari a les 24 Hores de Le Mans des de 1965.

Cadillac retorna a Le Mans amb èxit

Després de 21 anys d’absència, Cadillac ha tornat a competir a Le Mans amb el somriure en els llavis. Després d’un inici complicat, amb el cotxe V-Series.R número 311 greument danyat a causa d’un accident de Jack Aitken a la xicane de Daytona a la primera volta, Sébastien Bourdais ha pogut mantenir-se lluny dels incidents.

Cadillac le mans 2023

Tot i que el començament va ser difícil per al fabricant nord-americà, el cotxe V-Series.R número 2 va emergir i va anar avançant amb discreció gràcies als problemes que van afectar altres competidors com Toyota número 7, Porsche número 75 i Peugeot número 94. Això va permetre al Cadillac situar-se en tercera posició a la classificació general. Encara que esperaven avançar a la segona posició després de del xoc del Toyota número 8, finalment van conformar-se amb l’últim graó del podi. No està gens malament, ja que és el primer podi de Cadillac a Le Mans en la seva història, 21 anys després de la seva última aparició.

Porsche i els seus problemes de fiabilitat

Porsche va enfrontar-se a diversos problemes durant la cursa. Tot i ser l’equip millor preparat sobre el paper, amb tres cotxes oficials i un de client (Hertz Team JOTA), això no va ser suficient per aconseguir la victòria. A l’inici de la cursa, el número 38 del Hertz Team JOTA va patir un accident, perdent temps en reparacions just abans de la nit.

Els problemes de fiabilitat van afectar els cotxes número 5, número 6 i número 75 de Porsche. Aquest últim va haver de retirar-se de la cursa a causa d’un problema amb la pressió del combustible. Els altres dos cotxes van finalitzar en vuitena i vint-i-dosena posició respectivament.

Porsche le mans 2023

Altres equips com Glickenhaus i Vanwall no van sorprendre. Els equips més petits dins de la categoria Hypercar no van poder competir contra els gegants, excepte en casos de retirades. Glickenhaus va acabar en sisena i setena posició, mentre que Vanwall no va poder completar les 24 Hores de Le Mans a causa d’una avaria al motor a primera hora diumenge.

Victoria catalana entre els LMP2

La categoria LMP2 també va oferir un apassionant mà a mà des de l’alba entre l’Oreca 07-Gibson núm. 34 d’Inter Europol Competition i l’Oreca 07-Gibson núm. 41 de l’equip WRT. El pilot català Albert Costa es va donar la victòria a l’equip polonès juntament amb el debutant Scherer i el polonès Jakub Smiechowski. L’exguanyador de la cursa Neel Jani va portar a casa l’Oreca #30 de l’equip Duqueine per completar el podi. JOTA, que buscava la seva segona victòria consecutiva a la categoria, es va mostrar fort en els primers compassos, però es va anar desinflant a mesura que avançava la cursa.

24 H le mans eurointerpool lmp2
#34 INTER EUROPOL COMPETITION (POL) Oreca 07 – Gibson (LMP2) Jakub Smiechowski (POL) Albert Costa (ESP) Fabio Scherer (CHE)

Lluita fins al final LMGTE AM

A la seva última carrera, la categoria LMGTE Am va ser tan emocionant com sempre. Nombrosos cotxes es van intercanviar el lideratge gairebé volta a volta. Una “banda de quatre” formada pel Chevrolet Corvette C8.R #33, el Porsche 911 RSR-19 #85 d’Iron Dames, l’Aston Martin Vantage AM #25 d’ORT by TF i el Porsche #86 de GR Racing van protagonitzar el final de cursa. En arribar a la bandera a quadres, el Corvette va aconseguir una ajustada victòria per davant de l’Aston Martin de TF Sport i del Porsche 911 RSR-19 de GR Racing. Lamentablement, l’equip femení Iron Dames, que havia estat entre els tres primers durant la major part del dia, es va quedar sense un podi històric.

Corvette Racing le mans 2023

El veterà pilot de resistència nord-americà Ben Keating va aconseguir la segona victòria consecutiva a LMGTE Am després del seu èxit de l’any passat amb l’Aston Martin de TF Sport. Aquesta va ser la seva primera participació a les 24 Hores de Le Mans amb el Chevrolet Corvette.

El Chevrolet Camaro ZL1 de Garage 56 NASCAR va aconseguir tot allò que l’equip Hendricks Motorsports es va proposar. No només van arribar al final de les 24 hores, malgrat un problema a la caixa de canvis que els va causar alguns dsgiustos, sinó que també van desafiar els líders de LMGTE Am durant gran part de la cursa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments