Després d’unes 24 Hores de Le Mans prou equilibrades, s’esperava amb impaciència el BoP de les 6 Hores de Monza
El BoP és un dels principals temes de conversa amb cada nova prova del WEC. A principi de temporada es va acordar que només hi hauria dos ajustos al BoP durant la temporada 2023, un abans i un després de les 24 Hores de Le Mans, per buscar l’equilibri de les plataformes LMH i LMDh.
Les 6 Hores de Monza, la cinquena prova del Campionat del Món de Resistència, suposa el segon balanç d’ajust de rendiment de la temporada per als cotxes de la categoria Hypercar. Després d’analitzar les dades recollides a Sarthe, la FIA i l’ACO les van correlacionar amb la de l’inici de la temporada i van definir el BoP, no només per a la ronda italiana, sinó també per a les proves de Fuji i Bahrain.
Guanyador de l’edició del centenari de les 24 Hores de Le Mans, el Ferrari 499P és lògicament doblement penalitzat amb 5 kg més i una potència màxima reduïda en 12 kW (16 CV). Addició també per a Porsche que veu el seu 963 amb un quilo de pes però sobretot perd 10 kW (14 CV).
Toyota, per la seva banda, veu sense canvis el seu pes mínim però perd 5kW (7cv). Un mal menor que, sens dubte, permetrà reduir les tensions nascudes de l’ajustament decidit a última hora abans de l’inici de la setmana de Le Mans. Potser la decisió més sorprenent és la dels Cadillac, que se sotmeten a un bon aprimament amb 14 kg menys, però veuen la seva potència reduïda en 15 kW.
Els Peugeot 9X8 havent participat a la ronda italiana la temporada passada, la FIA i l’ACO ja tenien una base sòlida per avaluar el rendiment dels cotxes francesos. Una mica més de pes (+4Kg) i d’energia (+4kW / +6MJ) que al final no haurien de canviar gaire a la prova transalpina on sovint l’equilibri del xassís prima sobre la potència pura.