El promotor del WRC proposarà una sèrie de canvis de format dels ral·lis a la Comissió del Campionat del Món de Ral·lis del 22 de setembre
El promotor amb seu a Munic ha estat sota el focus de les crítiques durant gran part d’aquesta temporada, amb pilots, copilots i equips criticant obertament el que han vist com una falta de direcció i progrés.
Un dels punts clau del debat serà el futur dels parcs d’assistència i la tornada al concepte d’assistències remotes, permetent als equips portar un nombre limitat de recanvis a les zones de muntatge de pneumàtics. L’anomenat format «en trèvol» dels ral·lis s’aplica des que el promotor David Richards l’introduís a principis de la dècada del 2000.
El director d’esdeveniments del promotor WRC, Simon Larkin, va dir al mitjà DirtFish:
Estem absolutament oberts a canviar el concepte de parc d’assistència únic.
Canvi en la durada de les etapes
Larkin assenyala un altre canvi que s’hauria de produir en l’organització dels ral·lis, la duració de les etapes. Algunes proves, les més mítiques, podrien gaudir d’unes etapes més llargues, però en les proves de nova creació aquesta durada maratoninana no es veu amb bons ulls dins dels equips.
Ja és una queixa que ve sent habitual, com és el cas de la jornada de diumenge que comença molt d’hora per haver d’adaptar-se a la Power Stage, i que en algunes proves es va eliminar l’assistència de primera hora per permetre el descans dels mecànics.
A part d’adaptar-se a uns horaris més «normals» Larkin també assenyala que cada prova ha de ser un capítol molt interessant dins del llibre d’una temporada. El promotor assenyala que s’ha de crear un relat per a cada prova.
Cal assenyalar que és el propi promotor qui s’encarrega de destruir el relat del campionat del món amb uns cànons desproporcionats a les proves organitzadores el que ha generat la marxa d’alguns ral·lis històrics com el RAC d’Anglaterra, Alemanya o el propi RallyRACC Catalunya del calendari mundial.
Qualsevol canvi potencial hauria de ser presentat al Consell Mundial del Motor de la FIA a finals de setembre per a la possible ratificació pel WMSC el 19 d’octubre. Segons DirtFish el pla consistiria a proporcionar una via no reglamentària per als equips i esdeveniments durant la temporada que ve, amb el canvi de regles com a part d’un paquet més ampli de canvis per al 2025.
Qui es carregarà el campionat es el propi promotor
Eloi Saez doncs aquesta és una de les millors notícies dels últims anys