Tot el que cal saber per seguir el Rally Les Masies de Voltregà 2023

Més de 100 km cronometrats repartits en 12 trams

Inscripció de luxe sobrepassant els 80 inscrits

Li diuen Masies de Voltregà és organitzat per VLine, però a ningú se li escapa que després d’uns anys fora del calendari català aquesta prova bé podria ser el Ral·li Osona. Mateixos trams, indrets en comú i unes comarques per on passarà la prova que fan olor de gasolina pels quatre cantons.

Aquest cap de setmana torna l’asfalt a casa nostra després d’una parada estival molt llarga. L’última prova sobre aquesta superfície dins del campionat de Catalunya es remunta a finals de maig a l’Empordà. Ara, pocs quilòmetres terra endins, tenim una nova prova.

Les Masies de Voltregà viurà en la seva segona edició un canvi important. Passa de ser un ral·lisprint, una prova molt més curta, a un ral·li amb totes les lletres i gairebé en majúscules. I és que VLine ha organitzat una gran prova a cavall entre Osona i el Lluçanès.

rally_Empordà_2023_Mauro_Sanjuan_skoda_fabia
Nacho Mateo

Un itinerari ple vells coneguts

A les 9 del matí del dissabte 16 de setembre arrancarà la prova des de Les Masies de Voltregà. El primer tram serà una bona experiència per a tots els participants, La Vola-Sant Pere, de 8,52 km. Un cop superada la primera especial la caravana es dirigirà Oristà de 7,27 km i Fontfreda, 8,64 km, completant així el primer bucle que es repetirà després del pas el reagrupament a la Plaça Fra Bernadí de Manlleu i l’assistència per repetir la mateixa secció.

Després d’una hora i trenta minuts d’assistència al migdia, els participants s’hauran d’enfrontar dues vegades al bucle format pels trams de La Trona, el més llarg del ral·li amb 10,22 km, La Costa dels Gats, de 7,63 km i Prats-Olost, de 9,84 km. En total 104,23 quilòmetres de competició.

rally_Empordà_2023_Domenech_Cercadillo_Porsche_997 GT3
Nacho Mateo

Més de 80 inscrits

En només dues edicions, i en la que és la primera com a ral·li complet, la xifra d’inscrits ja supera els vuitanta. Tot un èxit que probablement té dos motius, la solvència de l’organització que hi ha darrera i la recuperació d’un ral·li en unes comarques òrfenes en els últims anys.

Així doncs, els pilots locals han pres protagonisme en aquesta edició. Menció especial per Albert Orriols, que retorna de la seva greu lesió patida al Ral·li do Cocido al mes d’abril, acompanyat per Xevi Moreno. Un bon lloc per tornar a seure’s al seient del seu Skoda Fabia Rally2. També al volant de diferents versions d’Skoda Fabia trobem als guanyadors de Cervera, Alejandro Mauro – Diego Sanjuan, i Marià Parés i Edu Ferran.

Rally_Lloret_2023 orriols skoda fabià rally2
Nacho Mateo

Entre els Porsche, Xevi Domènech i Susanna Cercadillo és el primer inscrit amb el 997 GT3 RS CUP, Joan Riberas i Joan Circuns també estaran a la línia de sortida amb un altre 997, el tercer i quart cotxe alemany que trobem a la llista són els 997 GT3 de Joan Salvans – Marçal Mompió i Josep Traserra – Mariona Zanini, el cinquè i últim Porsche inscrit en velocitat és el de Salvador Canals – Albert Roger.

Altres cotxes destacats a la prova serà el Ford Fiesta Rally4 d’en Gil Membrado i en Manel Muñoz que correran pel pati de casa, el BMW 352l d’un dels organitzadors de la prova, Francesc Gutiérrez acompanyat d’Eric Bellver, o els tres Mitsubishi Lancer, l’Evo IV d’Albert Zanini i Emili Aldomà, i dos Evo VI, de David Cruz i Carlo Oya, i el de Ruben Farrerons i Marta Gávila.

Per la jornada de dissabte s’espera una meteorologia canviant que podria provocar moments interessants durant el ral·li. Caldrà estar molt atents.

Llista oficial d’inscrits.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments