El Campionat del Món de Resistència tornarà al Brasil a finals d’aquesta setmana amb motiu de la celebració de les 6 Hores de São Paulo (13 i 14 de juliol)
Han passat deu anys des de l’últim cop que l’Autòdrom José Carlos Pace va acollir una prova del WEC. El 2012, a la temporada inaugural del WEC, es va disputar per primera vegada una cursa de 6 hores en aquest circuit, en què Toyota es va alçar amb la victòria, mentre que Porsche va triomfar a l’edició del 2014.
Amb només 4.309 km, Interlagos és el circuit més curt de l’any, amb 15 corbes (5 a la dreta/10 a l’esquerra). Els hipercars arribaran a velocitats al voltant dels 305 km/h i aproximadament el 50% de la volta es recorre amb l’accelerador a fons. Durant cada volta al circuit, els pilots de Hypercar canviaran de marxa unes 38 vegades.
19 Hypercars i 18 LMGT3 s’enfrontaran a la cursa sud-americana del WEC, inclosos dos pilots locals als quals recolzaran els aficionats locals: Nicolas Costa al volant del McLaren 720S LMGT3 Evo per a United Autosports i Augusto Farfus que pilotarà el BMW M4 LMGT3 per a l’equip WRT.
La llista d’inscrits per a Sao Paulo presenta alguns canvis menors de pilots. El Porsche 963 #99 de Proton Competition comptarà amb Neel Jani i Julien Andlauer per compartir les tasques de pilotatge, ja que el tercer pilot habitual, Harry Tincknell, no podrà ser al Brasil a causa de la coincidència amb una prova de l’IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Per part seva, el Lexus RC F LMGT3 #78 de l’equip Akkodis ASP serà substituït per l’austríac Clemens Schmid. Schmid, pilot habitual del DTM, va fer el seu debut al WEC a Spa-Francorchamps a principis d’any, quan Boguslavskiy no va poder competir per problemes de salut.
Finalment, Mike Conway tornarà a pilotar el Toyota Gazoo Racing GR010 Hybrid Hypercar núm. 7, mentre que el seu excompany d’equip José María López tornarà a pujar al Lexus RC F LMGT3 núm. 87 d’Akkodis ASP. López va substituir Conway a Le Mans després que el britànic patís una lesió mentre s’entrenava amb la moto.
Els catalans presents
Miguel Molina serà a la cursa sudamericana al volant del Ferrari 499P #50 amb el que va guanyar fa poc més d’un mes les 24h de Le Mans. El gironí farà equip amb l’italià Fouco i el danès Nielsen. Entre els LMGT3 hi haurà a a la sortida Alex Riberas al volant de l’Aston Martin Vantage AMR LMGT3 de l’equip Heart of Racing, i Dani Juncadella, amb el Corvette Z06 LMGT3.R de l’equip TF Sport.
Un campionat molt ajustat
Totes les mirades estaran posades en la lluita pel títol, cada vegada més ajustada, ja que només 12 punts separen els tres primers fabricants -Porsche, Ferrari i Toyota- al Campionat Mundial de Resistència de Constructors d’Hypercars
Amb un total de 108 punts, Porsche encapçala la classificació general, però s’enfronta a la dura competència de Ferrari, que està just darrere amb 99 punts, i Toyota, actualment tercer amb 96 punts al seu sarró. Amb més de 100 punts encara per repartir en el que queda de campionat (104 incloent els punts de la pole position) a les curses del Brasil, EUA, Japó i Bahrain, la lluita pel títol de 2024 està servida.
En la categoria principal d’Hypercars, hi ha hagut quatre guanyadors diferents aquest any, el que demostra la naturalesa realment competitiva del campionat. A la primera ronda, celebrada a Qatar, Porsche Penske Motorsport i el Porsche 963 es van alçar amb la victòria. El va seguir Toyota Gazoo Racing i el seu Toyota GR010 Hybrid Hypercar, que va triomfar a la segona ronda a Imola. Hertz Team JOTA i el seu Porsche 963 privat van ser els següents a endur-se la glòria, ja que l’equip britànic va aconseguir passar primer la bandera de quadres a Spa-Francorchamps al maig. Més recentment, va ser el torn de Ferrari AF Corse, el Ferrari 499P Hypercar del qual va demostrar una vegada més ser el cotxe a batre a les 24 Hores de Le Mans.
Pel que fa a la nova classe LMGT3 per al 2024, està encara més ajustada, amb els tres primers equips separats per tot just dos punts. Manthey PureRXcing i Manthey EMA estan empatats al capdamunt de la classificació amb 75 punts cadascun i els guanyadors de la segona prova, Team WRT, tenen un total de 73 punts.
La tripulació femenina d’Iron Dames arribarà al Brasil plena de confiança després de la seva victòria a la cursa de les European Le Mans Series celebrada el cap de setmana passat a Imola. El trio va aconseguir la pole position amb el Lamborghini Huracan LMGT3 Evo2 a Spa-Francorchamps, però encara no ha pogut convertir el seu ritme en una victòria al WEC des de començament de temporada.
Horaris
L’acció de la cursa comença divendres (12 de juliol) amb dues sessions d’entrenaments lliures, mentre que la classificació i la importantíssima Hyperpole tindran lloc dissabte. La bandera verda per a la cursa de 6 hores onejarà a les 11.30 hora local (16:30 hora catalana) de diumenge 14 de juliol.
Divendres 12 de juliol
15:45h: Entrenaments Lliures 1
20:15h: Entrenaments Lliures 2
Dissabte 13 de juliol
15:30h: Entrenaments Lliures 3
19:30h: Classificació + Hyperpole
Diumenge 14 de juliol
16:30: Cursa 6 Hores de São Paulo