Johan Kristoffersson ha aconseguit defensar el títol de campió del World Rallycross Championship a Turquia
Istambul Park va acollir el darrer cap de setmana les darreres dues cites del Mundial de l’especialitat on la lluita pels punts definiria el campió i les posicions finals a la classificació general.
Kristoffersson arribava a Turquia amb cert marge respecte al segons classificat el jove dels germans Hansen, Kevin.
El cap de setmana va estar protagonitzat pels múltiples contactes entre diferents pilots i l’aparició de la pluja qui va donar cert avantatge als vehicles de combustió en les corbes amb millor tracció.
Johan Kristoffersson aconseguia assegurar el títol just abans de les semifinals de la jornada de dissabte a la cursa de la Heat 2 (mànega 2) on tot i tenir una sortida plena d’entrebancs va remuntar posicions i guanyar la cursa com ens té acostumats.
La final de dissabte la va guanyar el company d’equip de Kristoffersson, Ole Christian Veiby qui es va beneficiar de la tàctica d’equip de Johan sacrificant la seva joker lap (amb la consegüent sanció) per tal d’impedir que Kevin Hansen pogués empaitar Veiby i així poder arribar a la jornada de diumenge amb opcions als sots campionat.
Diumenge arriba la pluja
El diumenge, la pluja va acabar d’arrodonir un cap de setmana ple d’acció i dramatisme en totes les curses.
A les finals, amb tots els protagonistes presents, Veiby situat a la «pole» cala el vehicle quedant endarrerit i amb dificultats per escalar posicions. Els germans Hansen, en Timmy va bloquejar el pas a Veiby, fins que aquest va envirollar-se a l’intentar un avançament a la desesperada.
Finalment, la victòria va anar a parar a un pilot convidat, el finlandès Juha Rytkonen, qui va donar una lliçó de conducció sota la pluja i va poder deixar a Kristoffersson, segon, amb més de dos segons de marge.
Kristoffersson de nou campió
Per tant, Kristoffersson és campió amb Kevin Hansen aconseguint la segona posició final del campionat per davant d’un Veiby tercer, qui va desaprofitar una gran oportunitat a la final sortint el primer.
El títol d’equips va anar a parar en mans a l’equip KMS de la família Kristoffersson qui aquest any han dominat amb un vehicle totalment nou que va debutar al mundial amb molt pocs quilòmetres de test realitzats.
Amb el mundial acabat, l’espera fins a la temporada 2025 no es farà massa llarga, ja que al gener iniciarà el nou curs al Canadà, una cursa que suposarà la primera vegada que el Mundial de Ral·licros tindrà una prova sobre neu i gel.