Els Toyota Gazoo Racing No. 7 Ts050 HYBRID de Mike Conway, Kamui Kobayashi i José Maria López han guanyat la sisena ronda del Campionat Mundial de Resistència, les 6 Hores TOTAL de Spa Francorchamps.
La cursa va veure unes condicions meteorològiques extremadament canviants, incloent quatre sortides de cotxes de seguretat a causa de les pluges intermitents i incidents. Després d’una setmana de temperatures extremadament càlides, la pluja va tornar a Spa-Francorchamps, on l’elecció dels pneumàtics va jugar un factor important en la carrera d’avui.
Rebellion Racing va començar en la pole, però l’equip suís va patir un revés primerenc quan Norman Nato va perdre un temps valuós a causa de problemes de pressió dels pneumàtics en la part inicial. L’equip no va poder recuperar el temps perdut pels Toyota en les condicions climàtiques canviants i finalment va veure el trio de Bruno Senna, Gustavo Menezes i Norman Nato acabar tercer. No obstant això, Menezes va fer la volta més ràpida del dia amb un temps d’1:59. 432 a la volta 92.
La victòria d’avui pel Toyota Gazoo Racing marca la tercera victòria de la temporada pel cotxe numero 7 (i quarta per a l’equip) i veu ampliat el seu lideratge a la part superior de la classificació general a 12 punts.
El cotxe germà conduït per Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley aconseguien el doblet, l’equip que travessava la línia 34.179 segons darrere dels guanyadors de la cursa. Al principi de la cursa, el No. 8 va estar al capdavant, però la decisió d’entrar aviat va resultar perjudicial, ja que la pluja va tornar poc després i va descendir l’equip a segon lloc, on van romandre per a la resta de la cursa.
El ByKolles Racong Team va acabar quart, l’equip va estar plagat de problemes electrònics durant tot l’esdeveniment.
Emocionant victòria en LMP2 per United Autosports
L’equip britànic United Autosports una vegada més va governar en la categoria LMP2, altament competitiva, el seu trio de pilots Phil Hanson, Filipe Albuquerque i Paul Di Resta van aconseguir la seva tercera victòria successiva de LMP2 amb l’ORECA 07 – Gibson.
Va ser una batalla emocionant en la categoria LMP2 amb un Giedo Van Der Garde començant molt fort amb el cotxe número 29 de l’equip de Racing Team Nederland, que va veure agafar el primer lideratge. No va durar, però, ja que United Autosports va lluitar millor en les condicions climàtiques canviants per prendre el lideratge en les dues últimes hores de la cursa.
El segon lloc va anar al No. 42 Cool Racing ORECA 07 Gibson liderat per Nicolas Lapierre, Antonin Borga i Alexandre Coigny. L’equip suís va començar amb un difícil canvi de pilot, però van lluitar per acabar per davant de Racing Team Nederland, que va acabar tercer.
El Signetech Alpine Elf buscava millorar la seva posició, però hi va haver drama en l’hora final de la cursa quan Thomas Laurent es va estavellar fortament a Blanchimont després d’un contacte amb un altre cotxe. Afortunadament, Laurent, de 22 anys, va sortir il·lès del cotxe, però va ser portat al centre mèdic per realitzar més controls.
Era una cursa relativament lliure de problemes pel No. 38 de JOTA Sport Entry que va acabar quart amb l’ajuda de pneumàtics Goodyear. El No. 37 de Jackie Chan DC Racing finalment va acabar setè, el cotxe va passar un llarg període en els box a causa de la fallada del fre posterior. Mentrestant, Euràsia Motorsport va acabar la cursa vuitena en la classe, l’equip va patir problemes de caixa de canvis durant la cursa.
El calendari del FIA WEC te les 24 hores de Le Mans com a pròxima destinació el mes que ve a porta tancada (19-20 de setembre).