WEC: Alpine aprofita la tempesta de Florida per emportar-se les 1000 milles de Sebring 2022

Andre Negrão, Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxiviere, al volant del seu Alpine A480, van signar una victòria rotunda durant aquesta ronda inaugural del Campionat del Món de Resistència 2022, que va ser especialment intensa.

Les 1000 milles de Sebring es van interrompre a 70 minuts del final, i després de 194 voltes, a causa de l’arribada anunciada d’una tempesta al circuit de Florida.

Les banderes vermelles ja s’havien onejat poc abans de la meitat de cursa després de la forta sortida de la pista del Toyota GR010-Hybrid n°7 dels vigents campions, Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose María Lopez, després d’un xoc amb el Dempsey- Proton Racing #77 Porsche. El Toyota, conduït per José María López, es va estavellar fora de la pista a la curva 14 i va requerir una pausa de 30 minuts per reparar les barreres pel fort impacte.

«Hi va haver contacte amb un GT i vaig fer malbé el meu eix davanter. Vaig intentar avançar el més ràpid possible, però vaig valorar malament els danys del cotxe. Apropant-me a la curva 14, la carrosseria davantera va cedir a causa dels danys i vibracions que em van impedir dirigir o frenar i em van enviar directament a les barreres. Va ser un gran xoc, però per sort per a mi el cotxe és molt sòlid.

JM López

Després d’aquest incident i de la doble parada del Toyota n°8 després de la interrupció, l’Alpine va aconseguir forjar un avantatge decisiu. El 007 de Glickenhaus Racing, tercer Hypercar, va patir una penalització per avançament abans de la represa. Tot i això, l’equip va aguantar per aconseguir el tercer esglaó d’un podi amb tres marques diferents.

WEC

Els Hypercars van haver de lluitar durant tota la cursa amb els LMP2 més lleugers i àgils, inclòs el número 23 de United Autosports USA, pilotat per Paul di Resta, Oliver Jarvis i Joshua Pierson, quarts de la general i guanyadors de la categoria. Amb només 16 anys, el jove pilot nord-americà Joshua Pierson es va convertir tant en el pilot més jove de la història a començar una cursa del WEC, com també en el guanyador més jove de la sèrie. El segon lloc a LMP2 va ser per a l’equip WRT de Robin Frijns, Sean Gelael i Rene Rast després d’un atac per eclipsar l’equip germà Realteam de WRT de Ferdinand Habsburg, Norman Nato i Rui Andrade.

Porsche

A LMGTE Pro, el Porsche número 92 de Kevin Estre i Michael Christensen va superar el Corvette C8.R, conduït per Nick Tandy i el nouvingut al WEC Tommy Milner, després d’una emocionant batalla entre les dues marques. El segon Porsche 911 RSR-19 del GT Team, pilotat per Gianmaria Bruni i Richard Lietz, va completar el podi, mentre que els dos Ferrari oficials de l’AF Corse van acabar quart i cinquè respectivament.

Aston Martin va completar un doblet rotund a la classe LMGTE Am, amb el cotxe Northwest AMR de David Pittard, Nicki Thiim i Paul Dalla Lana per poc davant del TF Sport pilotat per Ben Keating, Marco Sorensen i Florian Latorre. El tercer lloc va ser per al Porsche Team Project 1 de Ben Barnicoat, Oli Millroy i Brendon Iribe.

Els 36 equips del WEC es trobaran el 7 de maig a Bèlgica per a la segona prova del Campionat del Món de Resistència, les 6 Hores de Spa-Francorchamps.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments